خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: تهاجم عربستان به یمن اقدامی متجاوزانه است/حمایت لجستیکی آمریکا از سعودی‌ها

نقوی: تهاجم عربستان به یمن اقدامی متجاوزانه است/حمایت لجستیکی آمریکا از سعودی‌ها

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به حمله عربستان سعودی به یمن اظهار داشت: تجاوز آشکار نظامی عربستان به یمن از نظر مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های موجود یک تجاوز به کشور مستقل محسوب می‌شود و در این راستا همه کشورها موظفند به تکلیف قانونی خود عمل کرده و با‌ آن مقابله کنند.

وی بر همین اساس به کشورهایی که ادعای صلح جهانی دارند،‌اشاره و تصریح کرد: کشورهایی همچون آمریکا در این زمینه در میدان آزمایش قرار دارند اگرچه قبلا هم بارها نشان داده‌اند که صادق نیستند و سیاست‌های دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: هر جا تجاوز و عملیات‌های تروریستی به نفع سیاست‌های آنها باشد از آن حمایت می‌کنند و هر جا بر خلاف اقدامات آمریکایی‌ها باشد ورود کرده و آن را محکوم می‌کنند.

نقوی بر همین اساس به تروریست‌های سوریه اشاره کرد که مورد حمایت آمریکا هستند اما در مقابل ادعای مقابله با تروریست در سایر کشورها را دارد.

وی با بیان اینکه تهاجم نظام عربستان به یمن اقدام آشکار متجاوزانه است، گفت: آمریکا اگر در ادعای خود صادق است باید آن را محکوم و اقدامات لازم را در سطح بین‌المللی انجام دهد اما می‌بینیم که از متجاوزین حمایت می‌کند و پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی به عربستان دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال این رفتار آمریکا را متشابه با چراغ سبز آنها به صدام برای تجاوز به ایران عنوان کرد و گفت: آنها باید با این تجاوز مقابله می‌کردند اما تا آخر از صدام پشتیبانی داشتند، از این رو باید گفت آمریکایی‌ها در رفتار و گفتار خود صادق نیستند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.