خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » کلنگ آنتن اتصالی جواد آباد به جاده قم – گرمسار بر زمین زده شد

کلنگ آنتن اتصالی جواد آباد به جاده قم – گرمسار بر زمین زده شد

1627843

کلنگ آنتن اتصالی جواد آباد به جاده قم – گرمسار به طول ۹ کیلومتر طی مراسمی با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بر زمین زده شد.

مراسم کلنگ آنتن اتصالی جواد آباد به جاده قم – گرمسار با حضور محمد امامی امین معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، سیدرضا طباطبایی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان ورامین، مهدی کچویی شهردار، حمزه کچویی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر جوادآباد و سیدهمایون عباسی بخشدار جوادآباد صبح شنبه هشتم فروردین ۹۴ در جریان بازدید از پروژه های عمرانی و افتتاح پارک امام علی(ع) شهر جوادآباد از توابع شهرستان ورامین، برگزار شد.

شهردار جواد آباد در ابتدای این مراسم، طی سخنانی اظهار کرد: بنا بر تصمیمات دولت، مراحل احداث کمربندی جنوب به غرب آغاز شده که این جاده از حدفاصل «چرمشهر» به «آبیک قزوین» از بخش جواد آباد عبور خواهد کرد و همچنین کریدور جنوب به شرق کشور از مسیر حرم تا حرم نیز از این بخش عبور می کند که در مجموع شهر جواد آباد در استان تهران یک سه راهی طلایی خواهد شد که از جنوب و مرکز به شرق و غرب کشور متصل خواهد شد.

مهدی کچویی افزود: کمربند شرقی نیز که به شکل آنتن اتصالی خواهد بود و از مسیر اتوبان «قم – گرمسار»، مسیری منشعب خواهد شد، از کنار شهر جواد آباد می گذرد و به ورامین و پاکدشت و اتوبان شهید بابایی می رسد و سیاست بر آن است که کمربند شرقی استان تهران شود.

وی بیان داشت: برای سال ۹۴ کمربندی جنوبی شهر را که از حد فاصل روستای «طغان» به سمت روستای «حصار قاضی» که حدود ۲٫۸ کیلومتر طول مسیر دارد، خواهیم داشت و در آنجا بلوار ۳۶ متری احداث می کنیم.

اهمیت محورهای مواصلاتی در رشد و توسعه جواد آباد

شهردار جوادآباد اضافه کرد: وزارت راه با کسری بودجه مواجه است و به همین دلیل، تفاهم نامه ای با معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با حضور بخشدار و امام جمعه محترم بخش جوادآباد منعقد شد که به امضای فرماندار ورامین نیز رسید، تا از مسیر شهر جوادآباد به عنوان کمربندی شرقی استفاده شود.

وی در توضیح این تفاهم نامه اظهار داشت: مسیر ۹ کیلومتری است و زیرسازی را تا مرحله آسفالت شدن پیش می بریم که در همین راستا، هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان را تقبل خواهیم کرد، چراکه در توسعه شهر ما اثر خوبی دارد و پنج کیلومتر از این ۹ کیلومتر، در حریم شهر جواد آباد است.

کچویی در پایان سخنانش گفت: برای خروج از بن بست و ارتباط بهتر جواد آباد به این راه های ارتباطی مهم نیازمند جاده های آنتنی و اتصالی به شهر جواد آباد هستیم که با توجه به اهمیت این محورهای مواصلاتی در رشد و توسعه جواد آباد، شورای شهر و شهرداری این شهر، اقدامات لازم را انجام داده است.

احداث آنتن اتصالی جواد آباد به جاده قم – گرمسار، یک حرکت توسعه محور است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: پروژه  احداث جاده آنتن اتصالی جواد آباد به جاده قم – گرمسار، یک حرکت توسعه محور است و مناطقی همچون شهر جوادآباد برای توسعه و آبادانی باید با استفاده از بسترهای لازم مانند راه های ارتباطی، بخش جواد آباد را از بن بست خارج کنند.

محمد امامی امین افزود: عبور آزادراه حرم تا حرم از بخش جواد آباد موجب می شود که شهرهای موجود در این مسیر، در روند توسعه سرمایه گذاری و رونق کشاورزی، گردشگری و صنعتی خود، سرعت قابل توجهی داشته باشند.

وی تأکید کرد: امروزه گسترش جاده، راه و محورهای مواصلاتی در هر نقطه کوری، به عنوان شاه کلید توسعه جوامع از جنبه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی مطرح است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.