خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » امامی: دولت توان کمک به شهرداری‌ها را ندارد/ متأسفانه در شهرستان ورامین، مدیران بومی و غیر‌بومی همواره با حواشی سیاسی مواجه بوده‌اند

امامی: دولت توان کمک به شهرداری‌ها را ندارد/ متأسفانه در شهرستان ورامین، مدیران بومی و غیر‌بومی همواره با حواشی سیاسی مواجه بوده‌اند

1627850

محمد امامی امین معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جواد‌آباد، افتتاح پارک امام علی(ع) و کلنگ‌زنی جاده آنتن اتصالی جواد‌آباد به جاده قم – گرمسار با شهردار و اعضای شورای شهر جواد‌آباد در محل این شهرداری دیدار و گفتگو کرد.

 معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این دیدار اظهار کرد: شهر جواد‌آباد به خاطر موقعیت مکانی و جغرافیایی، از شرایط بسیار خوبی برخوردار است اما طی سالهای اخیر از توسعه مناسب برخوردار نبوده است.

وی افزود: آبادانی، توسعه و ساخت و ساز در هیچ نقطه‌ای از کشور بدون حضور خود مردم رخ نمی‌دهد و تجربه مدیریتی در کشور نشان داده است که مدیران محلی اگر از حواشی سیاسی به دور باشند، عملکرد مناسبی ارائه خواهند کرد.

امامی امین تأکید کرد: متأسفانه در شهرستان ورامین، مدیران بومی و غیر‌بومی همواره با حواشی سیاسی مواجه بوده‌اند و این امر در عملکرد مدیران تأثیر بسیار نامطلوبی گذاشته است.

دولت توان کمک به شهرداری‌ها را ندارد

وی با اشاره به وضعیت بودجه ای کشور نیز گفت: به دلایل مختلف، هم اکنون دولت توان کمک به شهرداری‌ها را ندارد و اگر شهرداری جواد آباد به گفته شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر، با مشکل بودجه مواجه نیست، خبر بسیار خوبی خواهد بود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: متأسفانه شرایط مالی شهرداری‌ها در سال ۹۳ با وجود کمک‌های مالی دولت به شرایط مطلوب نرسید و هم اکنون اکثر شهرداری‌های کشور با کمبود منابع مالی و عدم پرداخت حقوق پرسنل خود مواجه هستند.

وی تصریح کرد: در وزارت کشور به دنبال آن هستیم که شهرداری‌ها نگاهی به بودجه‌های دولت نداشته باشند و درآمد پایدار برای خود ایجاد کنند.

امامی امین ادامه داد: با وجود آنکه دولت در سال۹۳ منابع پرداختی خود به شهرداری‌ها را ۱۰۰ درصد افزایش داده اما هم اکنون ۶۰ درصد شهرداری‌های کشور بیش از سه ماه و یا حتی شش ماه از حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون وضع درآمدی شهرداری‌ها مناسب نیست و امیدواریم در آینده، شهرداری‌ها با تجهیز و بهره‌گیری از درآمدهای پایدار، خدمات مناسبی را برای شهروندان خود فراهم کنند.

نهضت آسفالت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص مسائل مالی شهرداری‌ها گفت: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ منابع مالی کمکی برای شهرداری‌ها افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و همین امر با کمک مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در سال ۹۴ جدا از اهدای ماشین آلات خریداری شده در سال گذشته، مقدار زیادی قیر رایگان در اختیار روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت قرار می گیرد که در بودجه سال ۹۴ ردیف خاصی به این منظور اختصاص داده شده است.

امامی امین تأکید کرد: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب مجلس شورای اسلامی، در بودجه سال ۹۴ مقرر شد دو میلیون تن قیر برای نهضت آسفالت در روستاها و شهرهای مورد نظر توزیع شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: مشکل اصلی شهرداری‌های کشور تراکم نیروی انسانی می‌باشد؛ هم اکنون در شهرداری‌های کشور، نیروی چهار برابر ظرفیت قانونی جذب شده و به همین دلیل، شهرداری‌ها بیشترین بودجه را برای پرداخت حقوق به پرسنل خود پرداخت می‌کنند.

فارس – عکس: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.