خانه » اخبار و رویدادها » تدبیر دیگری از دولت تمدید و تعلیق! / واکنش نماینده ورامین نسبت به حذف نماد هسته‌ای از اسکناس ۵هزار تومانی

تدبیر دیگری از دولت تمدید و تعلیق! / واکنش نماینده ورامین نسبت به حذف نماد هسته‌ای از اسکناس ۵هزار تومانی

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اقدام دولت در حذف نماد هسته‌ای کشورمان از اسکناس‌های ۵ هزار تومانی اظهار داشت: انرژی هسته‌ای به لحاظ محتوا، کیفیت و پیشرفت ایران و نیز از نظر نیاز و ضرورت وجود آن برای ملت ایران اهمیت فراوانی دارد.

 وی افزود: وقتی استکبار جهانی در برابر این توانمندی ما ایستاده است، نشان‌دهنده آن است که انرژی هسته‌ای به نماد مبارزه با سلطه‌گری، زیاده‌طلبی و باج‌خواهی غربی‌ها به ویژه آمریکا تبدیل شده است، مردم ایران معتقدند که دولت و نظام باید در برابر زیاده‌طلبی‌های آمریکا بایستند و از حق و حقوق ملت ایران دفاع کنند چون همه به جنایت‌کارانه بودن این باج‌خواهی‌ها اعتقاد راسخ دارند.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: وقتی تیم دولت دست به اقداماتی می‌زند که نماد مبارزه با سلطه و آمریکا و نماد توسعه و پیشرفت ایران و توسعه فناوری کم‌رنگ می‌شود، این امر با مصلحت و وحدت ملی و با اجماع داخلی و غرور ملی مغایرت دارد. واقعیت این است که ما باید چنین نمادهایی را پررنگ‌تر کنیم و قوی‌تر نشان دهیم نه اینکه آنها را حذف کنیم.

 نقوی همچنین یادآور شد: وقتی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها که دشمنان قسم خورده ملت ایران هستند، از توسعه ما در این صنعت عصبانی می‌شوند، این موضوع نشان می‌دهد که ما کار بزرگی انجام دادیم بنابراین به جای اینکه دولت در جهت حرکت‌های نمادین ترویج فناوری هسته‌ای حرکت کند متأسفانه بر خلاف آن گام برمی‌دارد که یکی از این اقدامات حذف نماد هسته‌ای از اسکناس‌‌های ۵ هزار تومانی است.

fars

یک نظر

  1. با سلام
    لطفا اگر امکان دارد با توجه به اینکه دولت فعلی را بنا بر شعارهایش و کارهای انجام داده “تمدید و تعلیق “خطاب کردید، با توجه به شعارها و کارهای صورت گرفته در دولت های قبلی، لقبی درخور شان هم برای آنها درنظر بگیرید.
    با تشکر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.