خانه » اخبار و رویدادها » دومین سوگواره کوچه های بنی هاشم در ورامین افتتاح شد

دومین سوگواره کوچه های بنی هاشم در ورامین افتتاح شد

81529347-6314816

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، دومین نمایشگاه سوگواره کوچه های بنی هاشم در شهرستان ورامین افتتاح شد .

 دراین مراسم که روز چهارشنبه و با حضور امام جمعه و مسوولین شهرستان ورامین برگزار شد، گوشه ای از کوچه های بنی هاشم در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت .

امام جمعه شهرستان ورامین در این مراسم گفت: امروز مهمترین وظیفه شیعیان در مقابله با تهاجمات فرهنگی و انحرافات رخ داده در اسلام ، ترویج فرهنگی شیعی و اسلام ناب است و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند زمینه این مهم را فراهم کند .

آیت الله سید مرتضی محمودی گفت : ظلم و ستمی که در صدر اسلام به خاندان پیامبر(ص) روا داشته شد بر کسی پوشیده نیست و امروز باید به واسطه تبلیغ و روشنگری ، این ظلم را بازگو کرده و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت را فریاد زد .

وی اظهار داشت: ظلم و ستم صدر اسلام به خاندان عصمت و طهارت امروز توسط وهابیت مظلوم ادامه دارد و باید تلاش کرد تا زمینه تحقق وعده خداوند که ظلم و کفر نابود خواهد را فراهم نمائیم .

آیت الله محمودی تصریح کرد: امروز به واسطه ظلم وهابیون آثار اسلام در مدینه منوره نابود و سند مظلومیت خاندان عصمت و طهارت درحال از بین رفتن است و همه وظیفه دارند تا ترویج اسلام و فرهنگ ناب شیعه ، این توطئه علیه اسلام را خنثی نمایند .

وی گفت: کوچه های این نمایشگاه باید یاد و خاطر غربت و مظلومیت اهل بیت علیهم السلام را در اذهان متجلی نماید و به این واسطه عشق و ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت بیشتر شود.

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در خیابان شهدای ورامین نرسیده به امام زاده کوکب الدین(ع) همه روزه پذیرای علاقمندان می باشد.

در این نمایشگاه صحنه هایی از غدیر، باغ فدک، مسجد النبی (ص)، باب الالباب، کوچه های بنی هاشم، منزل حضرت امیرالمؤمنین (ع)، بیت الزهرا(س)، حجره میثم تمار، منزل سلمان فارسی، بقیع و بیت الاحزان به تصویر کشیده شده است .

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.