خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » درخواست یک وزیر از دولت برای گرفتن پروژه مترو ورامین از شرکت مترو

درخواست یک وزیر از دولت برای گرفتن پروژه مترو ورامین از شرکت مترو

صبح امروز یکی از روزنامه های کشور با اشاره به تلاش یکی از وزرای دولت برای تغییر مجری طرح متروی تهران- ورامین از نامه رسمی این وزیر به نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

در این خبر آمده بود که در حالی که بر اساس مصوبه تیرماه سال ۹۱ دولت سابق، مقرر شده بود دستگاه اجرایی طرح قطار حومه ای (مترو) تهران ورامین از شرکت راه آهن به شهرداری تهران (شرکت قطار شهری تهران) تغییر کند، بر اساس نامه رسمی یک وزیر از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری، درخواست شده است این تصمیم دولت سابق لغو و دستگاه جدیدی، عهده دار این مسئولیت شود.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به نظر کمیته فنی هیئت دولت برای واگذاری این پروژه به شرکت مترو اظهار داشت: تا آنجایی که بنده در جریان هستم کمیته فنی دولت که نمایندگانی از وزارت راه و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند در این باره تشکیل جلسه داد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در این جلسه درخواست وزارت راه و ترابری برای تغییر مجری طرح رد شد و مسیر احداث این پروژه از تهران تا پیشوا به مترو واگذار گردید.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با تکذیب تغییر مجری طرح متروی تهران- ورامین گفت: در جدول بودجه سال ۹۴ مجلس نیز بودجه این طرح برای شرکت مترو در نظر گرفته شده است. و مردم و مسئولان این مناطق نیز خواستار ایجاد راه اندازی مترو در شهرشان هستند.

مهر

۲ نظر

  1. چه فرقی می کند راه آهن اجرا کند یا مترو.
    مهم این است کی و چگونه اجرا شود.
    اگر دست راه آهن بود تا آلان انجام شده بود چون هم براشون منفعت داشت و هم بالاخره باید این خط چهار خطه و تا مشهد برقی می شد
    مترو کار را پیچیده می کند قرار نیست که تا تهران ۲۰ ایستگاه زده بشود

  2. بالاخره باید راه آهن این خط ۴ خطه و برقی می کرد و چون برای خودش بود و منفعت هم داشت مانع تراشی نمی کرد و سالهای بعد هم مشکل پیش نمی آمد
    الان هم مترو کنار راه آهن بیاد و تعهد بده هروقت راه آهن بیرون رفت آنها هم بیرون برود و کارشکنی نشود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.