خانه » اخبار و رویدادها » نوجوانان ورامینی به ازای حفظ هر خط قرآن جایزه نقدی دریافت می کنند

نوجوانان ورامینی به ازای حفظ هر خط قرآن جایزه نقدی دریافت می کنند

شامگاه جمعه همایش بانک حفظ قرآن جمعه ورامین در حسینیه بنی فاطمه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از حافظان و نوجوانان فعال در طرح بانک حفظ قرآن جمعه نیز حضور داشتند با اشاره به و ظرفیت های موجود در بخش قرآنی شهرستان ورامین، بر استفاده از ظرفیت خیرین برای گسترش و تعمیق فعالیت های قرآنی تأکید شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای گسترش فعالیت های قرآنی

در این مراسم که جمعی از خیرین قرآنی شهرستان ورامین نیز حضور داشتند بر توجه ویژه خیرین به مباحث قرآنی و حمایت هر چه بیشتر از موسسات و فعالان قرآنی برای جذب نوجوانان و جوانان علاقه مند در این عرصه تأکید شد.

سید حسین میرنصیری مسئول بانک حفظ قرآن جمعه شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بانک حفظ قرآن جمعه با حمایت های امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و به منظور گسترش و تعمیق فعالیت های قرآنی زیر نظر ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان تشکیل شد.

حافظان قرآن کریم در ورامین هدیه می گیرند

مسئول بانک حفظ قرآن جمعه شهرستان ورامین افزود: تا سال گذشته به منظور تشویق افراد برتر و حافظان قرآنی حاضر در این طرح ها به صورت ماهیانه در نماز جمعه شهرستان از حافظان قرآن با اهدای هدایای نقدی تجلیل می شد.

وی ادامه داد: بیش از  چهل دوره مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در نماز جمعه ورامین با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد و تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان قرآنی در این برنامه ها مورد تجلیل قرار گرفتند که نقش مهمی را در ایجاد انگیزه برای آنان داشت.

میرنصیری اضافه کرد: پس از بررسی های به عمل آمده و تصمیم مسئولان بانک حفظ قرآن جمعه، مقرر شد تا حسابی برای هر یک از حافظان و شرکت کنندگان در طرح بانک حفظ قرآن جمعه باز شود و هدایای نقدی آنان به حسابشان واریز شود که این موضوع نیز با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

این مسئول عنوان کرد: در طول ماه های گذشته جوائز افراد شرکت کننده در طرح بانک حفظ قرآن جمعه به حساب بانکی آنان واریز می شود و برخی از حفاظ توانسته اند با تلاش و کوشش فراوان، مبالغ خوبی را در حساب خود ذخیره سازی کنند.

نوجوانان ورامینی به ازای حفظ هر خط قرآن جایزه نقدی دریافت می کنند

میرنصیری بیان داشت: همچنین طی رایزنی های صورت گرفته و توافقنامه ای که با اداره آموزش و پرورش منعقد شد، مسئولان بانک حفظ قرآن با حضور در مدارس شهرستان از نوجوانان و جوانان علاقه مند به شرکت در این طرح ثبت نام کردند و هر دانش آموزی ورامینی به ازای حفظ هر خطی از قرآن کریم جایزه نقدی دریافت می کند

وی ادامه داد: اگر همه مسئولان شهرستان ورامین بویژه نهادها و دستگاه های فرهنگی به میدان بیایند و حمایت های لازم را از بانک حفظ قرآن کریم انجام دهند و خانواده های نیز زمینه حضور فرزندان خود را فراهم کنند، قطعا شاهد نتایج بهتری در این عرصه خواهیم بود.

گفتنی است به گفته مسئولان بانک حفظ قرآن جمعه بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در این طرح در جامعه هدف ما قرار گرفتند که پس از توجیهات و جلسات متعدد با فرهنگیان و دانش آموزان، بیش از پنج هزار نفر برای حفظ قرآن کریم اعلام آمادگی کردند.

مهر

یک نظر

  1. البته تشویق مردم و به ویژه جوانان برای فراگیری مفاهیم قرآنی کار بسیار شایسته ایست، ولی بهتره حفظ قرآن و فراگیری مفاهیم اون به مسائل مادی گره نخوره. یعنی خدای ناکرده افراد با انگیزه ی مادی صرفا به از بر کردن متن قرآن کریم مشغول نشن.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.