خانه » اخبار و رویدادها » لزوم بررسی روند واگذاری کارخانه قند ورامین از سوی دستگاه های امنیتی و سازمان بازرسی کل کشور/مسئولان کارخانه شکر وارداتی را فروختند/ کارخانه قند تبدیل به انبار علوفه و ذرت شده است

لزوم بررسی روند واگذاری کارخانه قند ورامین از سوی دستگاه های امنیتی و سازمان بازرسی کل کشور/مسئولان کارخانه شکر وارداتی را فروختند/ کارخانه قند تبدیل به انبار علوفه و ذرت شده است

دکتر نقوی

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به ادامه مشکلات کارگران کارخانه قند ورامین اظهار داشت: کارخانه قند ورامین جز هویت شهرستان محسوب شده و از قدیم الایام و بیش از نیم قرن جزء مراکز اقتصادی این شهرستان به حساب می آید.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: کارخانه قند ورامین در دولت های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد که این واگذاری باید از سوی دستگاه های امنیتی و سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد.

دیدار نماینده ورامین با کارگران و مسئولان کارخانه قند ورامین

وی ادامه داد: طبق قانون دولت به کارخانجات قند مجوز داده که در شش ماهه اول سال، شکر مورد نیاز یک سال خود را وارد کرده و در یک انبار ذخیره سازی کنند و در شش ماهه دوم که مجوزی داده نمی شود، کارخانه نخوابیده و از شکر ذخیره سازی شده استفاده شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: این کارخانه در طول ماه، ۱۵ هزار تن شکر مصرف می کند به همین خاطر باید برای شش ماهه دوم، بیش از ۹۰ هزار تن شکر مورد نیاز را ذخیره کند اما متأسفانه مسئولان کارخانه شکر وارداتی را فروختند و امروز این مشکل به وجود آمده است.

این مسئول یادآور شد: بنده در چند روز گذشته با مسئولان کارخانه و کارگران کارخانه قند ورامین دیدار داشته و در جمع کارگران حاضر شدم و هر کدام مشکلات خود را بیان داشتند و بنده نیز صادقانه موضوع را صحبت کردم و باید صاحبان کارخانه به سود مردم و کارگران توجه کنند.

مکاتبه با وزیر جهاد و صنعت برای حل مشکل

وی متذکر شد: بنده پس از ایجاد مشکل برای کارخانه قند ورامین با وزیر جهاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتبه کردم که مکاتبات آن موجود است و درخواست کردم که مشکلات کنونی حل و مجوز وادارات شکر را بدهند تا کارخانه بار دیگر فعال شود اما مسئولان به درستی اعلام داشتند که این موضوع برخلاف قانونی است.

نقوی حسینی گفت: مسئولان در حال پیگیری موضوع هستند و امیدوار هستیم هر چه سریعتر مشکل کارگران کارخانه قند ورامین حل شود.

نماینده مردم ورامین در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از کارخانه برای انبار علوفه و ذرت با تأیید این موضوع اظهار داشت: چون اکنون فصل واردات علوفه و ذرت است، مسئولان کارخانه قند ورامین، انبار کارخانه را تبدیل به انبار علوفه وذرت کردند که این امر جای تأسف دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.