خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: «تفاهم سیاسی» بازی با کلمات است و مشکلی را حل نمی‌کند

نقوی: «تفاهم سیاسی» بازی با کلمات است و مشکلی را حل نمی‌کند

سید حسین نقوی حسینی در واکنش به سخنان افخم سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد تأکید «تفاهم سیاسی» با غرب گفت: توافق ایران با کشورهای عضو ۱+۵ باید در یک جلسه و یک مرحله با جزییات صریح و روشن و شفاف غیر قابل تفسیر انجام شود.

وی در ادامه به نقشه راه مقام معظم رهبری در خصوص توافق یک مرحله‌ای اشاره کرد و افزود: نقشه راهی که مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره کننده جهت روند مذاکرات با غرب ترسیم کرده‎اند کاملا شفاف است و قابل تفسیر نیست بنابراین اینکه ما بیاییم با مفاهیم و کلمات بازی کنیم و مرحله اول را «تفاهم سیاسی» و مرحله بعدی را «توافق» بنامیم، مشکلی را حل نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده ایران گفت: تیم مذاکره کننده ایران لازم است محکم و قاطع مطابق نقشه راهی را که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‎اند با غرب مذاکره کنند و با یک توافق در یک جلسه در یک متن و با جزییات شفاف کار را تمام کند.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت تصریح کرد: «تفاهم سیاسی» برای ملت ایران معنا ندارد زیرا که معتقدند تیم مذاکره کننده ایران جهت دستیابی «تفاهم سیاسی» به مذاکره با کشورهای غربی نرفته‌اند بلکه برای تعیین تکلیف پرونده هسته‌ای جمهورس اسلامی ایران بر سر میز مذاکرات با آمریکا و کشورهای عضو ۱+۵ حاضر شده‌اند.

نقوی حسینی گفت: «تفاهم سیاسی» نباید میان تیم مذاکره کننده ایران و کشورهای ۱+۵ صورت گیرد چراکه این تیم برای رسیدن به «تفاهم» مذاکره نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه به بیانیه ۲۰۰ نماینده مجلس اتشاره کرد و اذعان داشت: ۲۰۰ نماینده مجلس با امضاء بیانیه در صحن علنی از تیم مذاکره کننده در خواست کرده‌اند مذاکرات طبق نقشه راه مقام معظم رهبری باید صورت پذیرد و نمایندگان مجلس غیر توافق نقشه راهی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است با هیچ «توافق» و یا «تفاهمی» موافقت نخواهند کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.