۱۱ بار وصیتنامه نوشتم

حمیدرضا سلیم خانیان یکی از مردان بزرگ دیار ۱۵ خرداد و چهره ماندگار دفاع مقدس بوده که با داشتن ۸۵ درصد جانبازی از بالاترین درصد جانبازی در میان رزمندگان شهرستان ورامین برخوردار است.

اگر چه درد و رنج ناشی از مجروحیت های جنگ، زندگی را به حاج حمیدرضا سخت و دشوار کرده اما همچنان دفاع از نظام اسلامی و ولایت را وظیفه آحاد جامعه می داند و معتقد است که برای حراست از انقلاب اسلامی، خون های زیادی بر زمین ریخته شده است.

حاج حمید رضا سلیم خانیان یک پا ندارد و یکی از چشم هایش نیز به طور کامل تخلیه شده و ترکش های متعدد در گردن، صورت و کتف راست و چپ نیز سالیان طولانی است که همدم تنهایی های این جانباز سرافزاز دفاع مقدس است.

حاج حمیدرضا که به تازگی سه عمل جراحی را پشت سر گذاشته و در بستر بیماری قرار دارد.رشادت های حاج حمید سلیم خانیان آنچنان بزرگ و فراموش نشدنی است که آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در دیدار با این جانباز دفاع مقدس اظهار داشت: آقای سلیم خانیان مایه افتخار شهرستان ورامین است و ما هرچه قدردان زحمات و رشادت های آنان باشیم، نمی توانیم حق شان را ادا کنیم.

پس از عمل جراحی بستگانم نیز من را نشناختند

حمیدرضا سلیم خانیان با اشاره به افزایش شدت جراحات ناشی از مجروحیت های جنگ اظهار داشت: شدت جراحات ناشی از مجروحیت های جنگ تحمیلی سبب شد تا در طول یک ماه گذشته، بیش از سه بار مورد عمل جراحی قرار بگیرم.

جانباز ۸۵ درصد دفاع مقدس افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، علم پزشکی در کشورمان رشد قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که پزشکان متخصص معالج من، پس از عمل جراحی  اخیر با خوشحالی اعلام کردند که هم اکنون ایران با کشورهایی نظیر سوییس در عمل پزشکی برابری می کند زیرا عمل های سخت و دشواری که در ایران انجام می گیرد در بسیاری از کشورهای مطرح قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: پس از عمل جراحی آنقدر قیافه ام تغییر کرد که برخی بستگان نیز من را نشناختند و در عرض چهل روز، بیش از ۳۸ کیلو کم کردم زیرا هیچ چیز نمی توانستم بخورم و به جز آب از مأکولات دیگر قادر به استفاده نبودم.

سلیم خانیان اضافه کرد: بنده تا قبل از عمل جراحی اخیر بیش از ۱۰۰ کیلو وزن داشتم اما به یکباره وزن بدنم به ۷۲ کیلو رسید و از طرف دیگر در این مدت مجبور به تهیه داروهای گرانقیمت هستم که بسیاری از آنان کمیاب بوده و به سختی تهیه می شود.

یازده بار وصیت نامه نوشتم

این چهره ماندگار دفاع مقدس ورامین گفت: تا به حال یازده بار وصیت نامه نوشته ام و در همه آنان به یک نکته تأکید کردم که نماز من را آیت الله محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه بخواند زیرا اعتقاد راسخ دارم که ایشان گوهری برای مردم شهرستان بوده و همواره و در همه لحظات در کنار آنان قرار داشته است.

وی درباره میزان جانبازی خود تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۵ درصد جانبازی را برای من در نظر گرفته است که ۱۵ درصد آن مربوط به اعصاب و روان بوده و مابقی نیز به علت قطع شدن یک پا و تخلیه یکی از چشم هایم و ترکش های موجود در گردن، کتف راست و چپ، صورت و جراحات شیمیایی صورت گرفته است.

سلیم خانیان گفت: در یازده عملیات حضور داشتم که در پنج عملیات طریق القدس در سال ۶۱، والفجر هشت در سال ۶۴، عملیات ایذایی در شرق دجله به نام ثامن الائمه، عملیات مسلم بن عقیل و در جریان حمله به فرودگاه مهرآباد مجروح شدم.

دستاوردهای جنگ سبب توانمندی نیروهای دفاعی کشور شد

وی ادامه داد: بنده به علت تخصصم در بخش توپ های ضد هوایی در جریان جنگ تحمیلی فعال بودم و به همین سبب، خاطرات زیادی از سقوط هواپیماهای عراقی دارم به طوری که در عملیات والفجر ۸، بیش از ۱۱۱ فروند هواپیما توسط رزمندگان اسلام زده شد.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به برکات و دستاوردهای جنگ تحمیلی گفت: جنگ تحمیلی سبب شد تا توانمندی نیروهای دفاعی کشور افزایش پیدا کند که برای نمونه هم اکنون نیروی دریایی ایران که زمانی فقط در تنگه هرمز حضور داشت، امروز تا مرز سیسیل و قلب اروپا رفته است.

وی با اشاره به این نکته که بنده بسیاری از مجروحیت ها را تجربه کردم بیان داشت: بنده مجروحیت های شیمیایی، اعصاب و روان و قطع عضو را درک کردم و اعتقاد دارم که اگر جانبازی دو دست و دو پا نداشته باشد به اندازه جانبازان شیمیایی و اعصاب  و روان مظلوم نیستند به همین خاطر به این جانبازان باید توجه ویژه صورت گیرد.

MEHR

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.