خانه » اخبار و رویدادها » با تلاش مسوولین ورامین از ابتدای سال تاکنون ۴۸ درصد از اعتبارات شهرستان جذب شده است!

با تلاش مسوولین ورامین از ابتدای سال تاکنون ۴۸ درصد از اعتبارات شهرستان جذب شده است!

محسن خوانساری روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین گفت: با تلاش و همت مسوولین شهرستان ورامین از ابتدای سال تاکنون ۴۸ درصد از اعتبارات شهرستان ورامین جذب شده و تا پایان سال این میزان به ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 khansari

وی گفت: شهرستان ورامین قطب کشاورزی استان تهران بوده و بیشترین میزان اراضی کشاورزی استان تهران در این شهرستان واقع است و در صورت انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین و بهره گیری از فناوری های نوین و سیستم های پیشرفته آبیاری تحت فشار می توان به میزان تولیدات محصولات کشاورزی افزود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های مهم شهرستان ورامین مجاورت با محور قم – گرمسار می باشد که این امر می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به این شهرستان را فراهم نماید ضمن این که مجاورت شهرک های صنعتی شهرستان ورامین با این محور مواصلاتی، قابلیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان را ایجاد کرده که این امر می تواند ورامین را به قطب صنعتی استان تهران تبدیل نماید.

خوانساری گفت: ارتقاء سطح اقتصاد منطقه در سایه توجه به تولید کنندگان و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری محقق می شود و باید با برنامه ریزی مناسب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه این مهم را فراهم کرد.

نماینده دولت در شهرستان ورامین افزود: دولت یازدهم توجه ویژه ای به مسائل و مشکلات شهرستان ورامین دارد و طی ماه های گذشته با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و بهداشت مشکلات شهرستان بررسی و دستورات لازم جهت رفع این مشکلات صادر شد.

وی اظهار داشت: کشور در شرایط حساسی به سر می برد و لازم است تا تمامی مردم و مسوولان با حفظ هوشیاری و بصیرت از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کرده و از موقعیت و مسوولیت هایی که نظام به امانت در اختیار آنان قرار داده در جهت منافع فرد و یا گروه خاصی استفاده نکنند.

خوانساری افزود: امروز شاهدیم که به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت های چشمگیری در حوزه مناطق روستایی به وجودآمده و تمامی روستاهای شهرستان ورامین از زیر ساخت های لازم همانند مناطق شهری برخوردار می باشند.

فرماندار ورامین گفت: توجه به اشتغال روستائیان باید در اولویت برنامه ریزی مسوولین قرار گیرد تا زمینه استقرار روستائیان در مناطق خود فراهم آمده و ضمن کاهش مهاجرت، شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.