خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۲۵ هزار دانش آموز ورامینی از شیر رایگان بهره مند می شوند

۲۵ هزار دانش آموز ورامینی از شیر رایگان بهره مند می شوند

shir

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین گفت: با آغاز اجرای طرح توزیع شیر رایگان ، بیش از ۲۵ هزار دانش آموز ورامین از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

مجتبی عرب عامری روز چهارشنبه در حاشیه آئین جشن شیر که در مدارس ورامین برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: توزیع شیر استرلیزه در مدارس شهرستان ورامین از امروز آغاز شده و ۷۵ نوبت ادامه خواهد داشت.

 وی گفت: در اجرای این طرح، دانش آموزان دوره ابتدایی ، متوسطه دوره اول ، استثنایی، شبانه روزی، پیش دبستانی های ضمیمه مدارس دولتی و نیز مدارس غیر دولتی دخترانه و پسرانه شیر رایگان دریافت می کند.

 وی افزود: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ هزار دانش آموز به همراه دبیران موظف حاضر در مدارس از شیر رایگان و بهداشتی برخوردار می شوند.

 عرب عامری بیان داشت: توزیع شیر رایگان در مدارس می تواند این ماده مغذی را در سبد غذایی خانواده ها جای داده و دانش آموزان را از خوردن تنقلات بی ارزش نظیر ساندویچ، نوشابه های گازدار، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک که عرضه آن در مدارس نیز ممنوع می باشد باز دارد.

 وی گفت: متأسفانه امروز شاهد بروز برخی از بیماری ها در سطح جامعه می باشیم که علت بروز بسیاری از آنان در نوع تغذیه افراد است و در این میان استفاده از مواد غذایی شور، چرب و شیرین بیشتری علت بروز بیماری ها می باشد.

 مدیر آموزش و پرورش ورامین تصریح کرد: اگر به مسائل تغذیه ای آینده سازان ایران اسلامی توجه ویژه شده و در سبد غذایی آنها مواد مغذی مانند شیر جای داده شود ، از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری به عمل آمده و جامعه ای سالم را در پیش روی خواهیم داشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.