خانه » اخبار و رویدادها » ملت ما از هر مدیر و مسئولی که در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی بی‌تفاوت بگذرد نخواهند گذشت

ملت ما از هر مدیر و مسئولی که در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی بی‌تفاوت بگذرد نخواهند گذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: بهترین پوشش و لباس به تعبیر قرآن کریم لباس تقوا است، لباس تقوا هرگز کهنه نمی‌شود، از خدا بخواهیم لباس تقوا بر تن کنیم و در پرتو تقوا و انجام تکالیف الهی خود را در فتنه‌ها حفظ کنیم.

بررسی سیره پیامبر(ص)

وی سپس به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت رسول اکرم(ص) پرداخت و عنوان کرد: پیامبر(ص) با دل از دنیا روی گرداند و امید ماندن از دنیا را از جان خویش بیرون کرد و دل از دنیا برکند و چشم از دنیا پوشاند، هر تفکر کننده‌ای باید با عقل خویش ببیند و بداند پیامبر(ص) دنیا را خوار شمرد و خداوند به همین واسطه پیامبر(ص) را عزیز کرد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به فرمایشاتی از امیرالمومنین(ع) در مورد پیامبر(ص) افزود: خداوند با بعثت پیامبر(ص) منت بزرگی بر ما نهاد،حضرت فرمود «به خدا سوگند آنقدر این پیراهن پشمین را وصله زدم که از وصله زن آن خجل هستم».

محمودی گفت: عزیزان من عملا به سیره و راه و روش پیامبر اقتدا کنید تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

وی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مسئله‌ای شرعی عنوان کرد: مراسم عزای اهل بیت علیهم السلام را اگر برگزار می‌کنیم به دلیل آن است یکی از مصادیق تعظیم شعائر است و باید هر عملی که با ماهیت عبادت منافات دارد ترک شود.

امام جمعه ورامین ادامه داد: یکی از تهدیدات مجالس عزاداری خرافات و بدعت‌هایی است که دشمن دارد به مجالس دینی ما وارد می‌کند، خواندن اشعار دروغ و حرف‌های وهن‌آلود و ناسازگار با اعتقادات دینی صحیح نیست، حال در قالب شعر و نثر باشد، باید هم روضه‌خوان‌ها و هم مادحین و ذاکران و مستمعین توجه کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین اضافه کرد: برخی در مجالس عزاداری شکل و صدای حیوان از خود در می‌آورند، این در شان اهل بیت علهم السلام نیست، فقها، مجتهدین و بزرگان ما فرمودند هر حرکتی که مجالس اهل بیت(ع) را از مسیر اصلی منحرف کند از نگاه شرع حرام است، همه هم باید مراقبت داشته باشیم.

وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر شود

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و تاثیرگذار در پیشرفت کشور هستند و باید وحدت این دو نهاد بیش از پیش شود.

شکوه مراسم اربعین عظمت شیعه را به رخ جهانیان کشید

این مسئول گفت: از حضور باشکوه مردم مومن و ولایت‌مدار در مراسم اربعین تشکر می‌کنیم، امسال اربعین بزرگ‌ترین تجمع جهان برگزار شد و افشاگر چهره‌های مرتجع شد و عظمت شیعه را به رخ دشمنان کشید، به زائران حرم سیدالشهدا(ع) که با پای پیاده حرکت کردند عرض می‌کنم قلب امام عصر(عج) را شاد کردید.

قدردانی از برپایی ایستگاه صلواتی مردم ورامین در راه نجف و کربلا

امام جمعه موقت ورامین سپس با تشکر از عزیزانی که به نام ورامین و شهر شهیدان ۱۵ خرداد با نام احباب الرضا(ع) افزود: ظاهرا تنها شهرستانی که ایستگاه صلواتی در راه نجف و کربلا برگزار کرده است ورامین بوده است.

۷ مورد وقف در سال جاری

وی با اشاره به روز وقف گفت: وقف یک سنت حسنه اسلامی است که برکات فراوانی به همراه داشته و دارد، معصومین علیهم السلام خود مشوق و بنیانگذار این سنت الهی بوده‌اند، ما هم در این عرصه تاثیرگذار باشیم، انسان به حال برخی متمکنین تاسف می‌خورد که می‌روند اما از خود اثری نمی‌گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در سال جاری هفت مورد وقف در سطح شهرستان داشتیم که جای تقدیر دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه پاسخ مقام معظم رهبری به همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان با صراحت فرمودند «مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند».

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: سئوال ما از سران نظام این است که چرا اینقدر مسامحه صورت می‌گیرد که مقام معظم رهبری با آن صبر خود کاسه صبرشان لبریز شده است، مردم کوچه و بازار گرانی نان و کوچک شدن آن را به سختی می‌پذیرند اما فساد اقتصادی برخی مسئولان را بر نمی‌تابند.

وی تصریح کرد: بی‌تفاوتی نسبت به انحرافات اخلاقی و فساد مالی صورت می‌گیرد، برخی افراد با سوء استفاده از موقعیت‌های خود به دنبال باند بازی هستند و بی‌عدالتی می‌کنند، بحث رشوه‌خواری و زیرمیزی‌ها و رومیزی‌ها در برخی مراکز نگران کننده است.

محمودی ادامه داد: از این مفاسد بترسیم، نتیجه این مفاسد و بی‌تفاوتی در برابر آن‌ها و ترک امر به معروف و نهی از منکر به تعبیر امیرالمومنین(ع) سبب می‌شود اراذل بر شما مسلط شوند و بی‌ارزشی‌ها ارزش شوند.

وی تأکید کرد: ملت ما از هر مدیر و مسئولی که در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلاقی بی‌تفاوت بگذرد نخواهند گذشت.

به برخی مسئولان اخطار می‌کنم به‌جای دنباله‌روی از ساکتان و سران فتنه به دنبال کار فرهنگی خود باشند

محمودی در ادامه به برخی کج‌فکری‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: بحث دیگر در باره برخی عناصر کج فکر سیاسی و آن‌هایی است که می‌خواهند فتنه‌گران را تطهیر کنند، این آقایان بروند و حوادث ۹ دی و فتنه ۸۸ را بازخوانی کنند.

وی تصریح کرد: برخی عوامل خواسته یا ناخواسته درصدد تطهیر فتنه‌گران هستند، ظلم فتنه‌گران گناهی نابخشودنی است که حتی از آن توبه هم نکردند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: به بهانه روز دانشجو برخی افراد پای فتنه‌گران را به دانشگاه‌ها باز می‌کنند، لازم می‌دانم از مردم دیار ۱۵ خرداد در برخورد با حضور عوامل فتنه در دانشگاه‌ها تشکر کنم و به عوامل فتنه‌گر عرض کنیم ورامین جایی برای فتنه‌گران نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: به صورت کلی به برخی مسئولان اخطار می‌کنم به دنبال کار فرهنگی و مسئولیتی خود باشید و به دنبال ساکتان فتنه و سران فتنه نباشید، رهبری عزیز فتنه را خط قرمز نظام دانستند و هرکس از این خط عبور کند از رهبری فاصله گرفته است.

این مسئول سپس با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) گفت: فتنه‌گران صدر اسلام کاری کردند که ده‌ها هزار نفر که سخنان پیامبر(ص) را شنیده بودند آن را از یاد بردند، سران فتنه نگذاشتند حتی پیامبر(ص) در لحظات آخر وصیت خود را مکتوب کند و نتیجه آن شد که علی ۲۵ سال خانه‌نشین شود، حسن(ع) غریب و حسین(ع) شهید شوند.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.