خانه » اخبار و رویدادها » ورامین؛قطب مهم کشاورزی استان تهران با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت

ورامین؛قطب مهم کشاورزی استان تهران با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت

محسن خوانساری روز دوشنبه در آئین تجلیل از دست اندرکاران سرشماری عمومی کشاورزی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت : سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان ورامین همزمان با سراسر کشور از روز پنجم مهرماه سال جاری آغاز و با توجه به تعدد و پراکندگی بهره برداران بخش کشاورزی ، این سرشماری تا ۲۵ آبان ماه تمدید شد.

وی افزود: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت ، قطب مهم کشاورزی استان تهران و کشو محسوب می شود و تعداد افرادی که در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری شهرستان مشغول به کار می باشند به نسبت مناطق دیگر از کثرت بیشتری برخوردار می باشد.

وی اظهار داشت:ورامین از دو بخش مرکزی و جواد آباد تشکیل شده که این دو بخش از ۱۶۲ پارچه آبادی برخوردار است که بیشتر ساکنین این روستاها به کشاورزی و دامپروری مشغول می باشند .

خوانساری گفت : با پایان یافتن سرشماری عمومی کشاورزی و بازنگری آمار دریافت شده ، مشخص گردید که این شهرستان از ۴ هزار و ۳۲۹ بهره بردار برخوردار است که این افراد در بخش های مختلف کشاوزی اعم از زراعت ، دامپروری ، باغ داری و سایر بخش ها به فعالیت مشغول می باشند.

فرماندار ورامین افزود : این تعداد بهره بردار در قالب ۱۱ هزار و ۶۹۸ خانواده به فعالیت اقتصادی در بخش کشاورزی فعالیت می نمایند.

وی اظهارداشت :علاوه بر این ، بیش از ۱۵۰ بهره بردار غیر ساکن در شهرستان ورامین مشغول به کار می باشند که عمدتا در فعالیت هایی از جمله دامپروری ، پسته کاری و زعفران کاری مشغول می باشند .

رئیس ستاد سرشماری کشاورزی ورامین تصریح کرد:لازمه شناخت و برنامه ریزی در هر حوزه ، داشتن آمار پایه است و یقینا برگزاری سرشماری کشاورزی این آمار را در اختیار برنامه ریزان قرار می دهد تا بتوانند بر اساس اطلاعات به دست آمده ، در جهت رشد و توسعه بخش کشاورزی گام های موثری بردارند.

وی گفت : آمار استخراج شده از سرشماری عمومی کشاورزی کمک شایانی به برنامه ریزان جهت تدوین برنامه پنجم توسعه نموده و مسیر را برای دست یابی به اقتصاد پویا مبتنی بر کشاورزی در ورامین هموار می سازد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.