خانه » اخبار و رویدادها » نقوی مهمترین پروژه های استان تهران را تشریح کرد

نقوی مهمترین پروژه های استان تهران را تشریح کرد

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسات متعدد نمایندگان مجلس برای حل مشکلات حوزه های انتخابیه اظهار داشت: چندی پیش جلسه ای با حضور نمایندگان استان تهران و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی مشکلات شهرستان های استان تهران برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در این جلسه مهمترین پروژه های استان تهران که می تواند زمینه خدمت رسانی به مردم را تسهیل بخشد مورد بررسی قرار گرفت.

مصوبات اجرایی نشده دولت به دستگاه های ذیربط ابلاغ می شود

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم های صورت گرفته مقرر شد که خط مترو تهران – ورامین – قرچک – پیشوا با مسئولیت و اجرای شرکت مترو تهران ادامه یابد و در اسرع وقت به بهره برداری برسد و راه آهن نیز موظف است که تمامی همکاری ها و زمینه های عملیاتی شدن این مهم را فراهم آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپس با اشاره به اجرایی نشدن برخی مصوبات هیأت دولت در شهرستان های استان تهران اضافه کرد: مقرر شده مصوبات هیأت دولت که هنوز اجرایی نشده به دستگاه های ذیربط ابلاغ و مقدمات انجام آن فراهم شود.

ارائه طرح تشکیل شبکه مستقل برای شهرستانهای استان تهران به سازمان صدا و سیما

این مسئول با اشاره به درخواست افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان های استان تهران تأکید کرد: در رابطه با افزایش نمایندگان شهرستان های استان تهران مقرر شده تا طرحی به صورت جداگانه تهیه و ارائه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران سپس مشکلات عدم توجه رسانه ملی به برنامه های مختلف انجام شده در سطح استان تهران را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: بدلیل مشکلات موجود شبکه پنج سیما در ارائه خدمات مناسب به شهرستان های استان تهران قرار شد پیشنهاد تشکیل شبکه مستقل برای شهرستان های استان تهران به سازمان صدا و سیما ارائه شود.

تشریح مهمترین پروژه های شهرستانهای استان تهران

این مسئول با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد گفت: مجلس تلاش دارد تا زمینه ساخت بیمارستان شهرستان شهریار، قدس و ملارد را به منظور رفاه حال شهروندان توسط وزارت بهداشت و درمان پیگیری کند.

وی متذکر شد: همچنین احداث شهرک صنعتی شهریار با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش غیردولتی، احداث خدمات ریلی در شهرستانهای استان تهران توسط شرکت مترو، احداث و تکمیل بیمارستان شهرستان قرچک توسط وزارت راه و شهرسازی، تکمیل کمربندی گیلاوند به منظور رفاه حال شهروندان دماوندی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع اجرایی پروژه بزرگراه بابایی – پاکدشت – ورامین از دیگر پروژه های مهم شهرستانهای استان تهران است که توسط مجلس پیگیری می شود.

نقوی حسینی یادآور شد: با توجه به انجام مطالعه طرح اکوی شهری دماوند و فیروزکوه و اعتبار پیش بینی شده دو میلیارد تومانی، مقرر شد جهت جلوگیری از آلودگی آب شرب سد ماملو، این پروژه با اولویت انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قسم نمایندگان مجلس برای دفاع از اصول و ارزشهای اسلامی اظهار داشت: به عنوان نماینده مجلس طبق قانون اساسی به قرآن کریم سوگند خورده ایم که از حقوق مردم و اصول انقلاب دفاع کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مطالبات مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که در راه و خط ولایت قدم بردارند و هر کدام از دفاع ها و ایستادگی های نمایندگان مجلس در زمینه اصول اسلام و انقلاب، میزان اثرگذاری نماینده یک شهرستان را نشان خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعتقاد بنده آن است که یک نماینده مجلس باید نقش قوی تری ایفا کند و موفقیت های او در این عرصه، می تواند باعث رشد حوزه انتخابیه وی نیز شود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.