خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مردم ورامین از کیفیت پخت نان گلایه دارند

مردم ورامین از کیفیت پخت نان گلایه دارند

nan

عده ای از مردم ورامین از کیفیت پائین پخت نان در مناطق مختلف این شهرستان گلایه داشته و خواستار رسیدگی مسوولین به این امر شدند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، پس از اجرای طرح اصلاح قیمت نان در سطح شهرستان ورامین، انتظار می رفت که کیفیت پخت نان نیز به همان نسبت افزایش یافته و رضایتمندی مردم از نان های عرضه شده بیشتر شود ولی عده ای از شهروندان اظهار می دارند که کیفیت نان نه تنها افزایش نداشته که در برخی از مواد ضمن کاهش کیفیت، از مقدار کمی نان نیز کاسته شده است.

یکی از شهروندان ورامینی گفت: شاید به جرأت می توان گفت که تنها چند نانوایی انگشت شمار است که نسبت به پخت نان با کیفیت در سطح شهرستان اقدام می کنند و این را می توان با مشاهده صف های طولانی در مقابل این واحدها به خوبی درک کرد.

مجید محمدی گفت: در روزهای اول افزایش قیمت نان، شاهد تغییر در کیفیت عرضه نان بودیم ولی امروز شاهدیم که نه تنها از کیفیت که از کمیت نان ها نیز کاسته شده است.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: علاوه بر مشکل کاهش کیفیت نان، این روزها مشکل کمبود پول خرد نیز گریبانگیر مردم شده است زیرا قیمت نان ها به گونه ای تعیین شده که نانوایان و مردم نمی توانند پول خرد مورد نیاز را تهیه کنند و نانواها باقیمانده پول ها را با نصفه نان جبران می کنند.

محمد سیری گفت: نانوایان نان بربری ۶۰۰ تومانی و نان سنگگ ۷۰۰ تومانی را با نصفه نان به یک هزار تومان می رسانند و در صورت اعتراض به مردم می گویند پول خرد بدهید تا نان بگیرید.

معاون اتحادیه نانوایان شهرستان ورامین در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: دو عامل کیفیت آرد و نیروی انسانی در کیفیت نان تولید شده اثر مستقیم دارد و نقصان در هر کدام از این عوامل باعث کاهش کیفیت نان می شود.

قدرت الله عبدی افزود: سهمیه آرد ورامین ماهانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن می باشد که این میزان آرد از شش کارخانه تولید آرد تأمین می شود که کیفیت آرد این واحدها متفاوت بوده و همگی درجه یک نمی باشند.

وی اظهار داشت: سهمیه آرد نانوایی های سطح شهرستان هر ۱۰ روز و به صورت چرخشی از کارخانه های مختلف تحویل داده می شود و ممکن است کیفیت نان تولیدی در یک واحد در هر دوره به دلیل کیفیت آرد تغییر پیدا نماید.

عبدی تصریح کرد: البته ممکن است یک واحد نانوایی به دلیل عدم مهارت نانوا نتواند از آرد مناسب نیز نان با کیفیت تولید نماید که تلاش شده با برگزاری دوره های آموزشی ، اطلاعات و قابلیت های نانوایان را به روز کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون متصدیان ۲۰۰ واحد نانوایی شهرستان ورامین دوره های فنی و حرفه ای را طی نموده و کارت مهارت تولید نان دریافت کرده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین از آغاز طرح تشدید نظارت بر عملکرد نانوایی های سطح شهرستان خبر داد.

حسن میرزایی گفت: در حال حاضرن ۳۲۵ واحد نانوایی در مناطق مختلف شهرستان ورامین مشغول به فعالیت می باشند که پنچ اکیپ بازرسی در دو نوبت صبح و عصر به عملکرد این واحدها نظارت می کنند .

وی افزود: بازرسان علاوه بر کیفیت نان های عرضه شده و وزن چانه ها، بر مسائل بهداشتی نیز نظارت مستمر داشته و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

میرزایی بیان داشت: بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت نان ۵ واحد نانوایی را به دلیل تکرار تخلف کم فروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آوردند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در زمینه پخت نان با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل نموده و مراتب را با بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت درمیان بگذارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.