خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » امام جمعه جوادآباد: مسئولان باید به‌طور عملی با فساد مقابله کنند

امام جمعه جوادآباد: مسئولان باید به‌طور عملی با فساد مقابله کنند

IMG15114566

حجت‌الاسلام سید‌حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوالی الهی با اشار به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند «در مقابل دشمنان نعمت صبر کن (منظور از دشمنان نعمت یعنی کسانی که به‌خاطر نعمت‌هایی که خداوند به شما داده با شما دشمنی می‌کنند، یعنی در اصل با نعمت‌های خدا دشمنی می‌کنند نه با شما چون به‌خاطر آن نعمتی که خدا به شما داده و شما آن نعمت را داری، دشمنی می‌کند بنابراین می‌فرمایند «شما صبر کن و با صبر پاسخ دشمنی آن‌ها را بده»).

امام جمعه جوادآباد با اشاره به فرارسیدن بیستم ماه صفر، اربعین حسینی (روز زیارت مخصوص حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام) ضمن تسلیت این ایام عنوان کرد: اربعین نقش به‌سزایی در شناساندن قیام عاشورا داشت و دارد و اربعین یادواره‌ای با شکوه بر مزار شهیدان کربلاست و مردم از این رهگذر یکبار دیگر نهضت امام خود را مرور می‌کنند و با اهداف آن آشنا می‌شوند و به عظمت و شکوه آن پی برده و می‌فهمند قدرت اربعین گره‌گشای مشکلات جهان اسلام است.

وی در ادامه ۲۳ آذر ماه سالروز اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم نامشروع صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: فلسطین نماد استقامت و بیداری امت اسلامی در برابر دشمنان است و از طرفی قدرت‌های بزرگ طی شش دهه گذشته سعی کرده‌اند از فلسطین به‌عنوان اهرم فشار برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های توسعه طلبانه خود سوء استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بنابراین اشغال‌گران به نمایندگی از قدرت‌های بزرگ برای تحقق اهداف خود در چهار محور ساخت شهرک‌هاییهودی به موازات بخش قدیمی قدس، حضور دائمی و مستقیم یهودیان در مسجد الاقصی، تخلیه ساکنان محله‌های فلسطینی، راه‌اندازی تبلیغات و ترویج این موضوع که این شهر یک شهر یهودی است و برپایی تورهای سیاحتی به این شهر و نادیده گرفتن مقدسات اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: در واقع رژیم اشغالگر صهیونیستی تصمیم دارد هویت فلسطینی شهر قدس را به‌طور کامل از بین ببرد و کشورهای اسلامی سکوت می‌کنند و آمریکا حمایت می‌کند و این رژیم منحوس هم گستاخ‌‌تر می‌شود و اقداماتی فراتر از داعش را انجام می‌دهد و حتی برای نشان دادن حمایت از تکفیری‌ها و وهابیت به سوریه نیز حمله می‌کند و در صدد آتش افروزی است.

پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به توسعه همه جانبه کشور است

امام جمعه جوادآباد پژوهش و تحقیق را یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور دانست و گفت: قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است که این پژوهش باید هم در دانشگاه و هم در حوزه مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تمام پژوهش‌ها باید به خداوند بیانجامد تا هم فرد و هم کشور را زنده کند و کشور و ملت زنده هیچ گاه تحت سلطه بیگانگان نمی‌رود.

مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسئولان سه قوه در مبارزه با فساد

امام جمعه جوادآباد با اشاره به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامات نظام اداری و مقابله با فساد بیان داشت، مبارزه با فساد از مبانی حکومت اسلامی است و حضرت امیرالمؤمنین (ع) در یکی از اولین خطبه های بعد از حکومت خود البته در ارتباط با با برگرداندن املاک بیت المال که عثمان به میل خودش به دیگران بخشیده بود فرمود: « وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِکَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ فَإِنَّ فِی الْعَدْلِ سَعَهً وَ مَنْ ضَاقَ عَلَیْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَیْهِ أَضْیَقُ» (نهج البلاغه ؛ خطبه ۱۵) به خدا قسم اگر آن املاک را بیابم به مسلمین بر مى‏گردانم گر چه مهریه زنان شده باشد، یا با آن کنیزها خریده باشند. زیرا گشایش امور با عدالت است، کسى که عدالت او را در مضیقه اندازد ظلم و ستم مضیقه بیشترى براى او ایجاد مى‏‌کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی نیز در مبارزه با فساد شکل گرفت و یکی از اصلی‌ترین علل مخالفت امام خمینی (ره) با نظام ستمشاهی و اقبال مردم به امام و مخالفت آنها با رژیم منحوس پهلوی آن بود که آن رژیم از اساس تا مغز استخوان فاسد بود و فساد پروری می کرد و فساد را ترویج می‌کرد بنابراین پس از انقلاب تلاش‌های فراوانی برای مبارزه با فساد شده است اما مسئولان در ریشه کنی فساد موفق نبوده‌اند و تلاش‌های آن‌ها کافی نبوده هر چند اقداماتی نیز جهت مبارزه با فساد انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان تصریح کرد: بنابراین مسئولان باید عملاً وارد کار و مبارزه بشوند و پیام مقام معظم رهبری به «همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد» یکبار دیگر اهمیت مسأله مبارزه با فساد به‌صورت جدی و عملی و به دور از فعالیت‌های ظاهری و نمایشی را به مسئولان کشور یادآوری کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.