خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » بازی زیرِ زمین و رویِ زمین شورای شهر ورامین، کار مترو را بیش از یک سال متوقف کرد/ دولتی ها مدعی شدند که مترو حق ندارد در حریم راه آهن فعالیت کند/ پروژه به حالت قبل بازگشت

بازی زیرِ زمین و رویِ زمین شورای شهر ورامین، کار مترو را بیش از یک سال متوقف کرد/ دولتی ها مدعی شدند که مترو حق ندارد در حریم راه آهن فعالیت کند/ پروژه به حالت قبل بازگشت

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: مترو در شهرستان ورامین با مصوبه اعضای شورای شهر متوقف شد و شورای شهر اعتقاد داشت که مترو باید به زیر زمین منتقل شود که همین بازی زیر زمین و روی زمین کار مترو را متوقف کرد و با این اقدام شورا کار مترو بیش از ۱ سال متوقف شد.

  Naghavi

سید حسین نقوی حسینی در گفتکو با خبرنگار تسنیم در استان تهران ،در خصوص اخرین وضعیت متروی تهران – ورامین و پیشوا اظهار کرد: متروی شهرستان ورامین از ابتدا با عنوان قطار حومه ای مورد تصویب دولت گذشته قرار گرفت و مسئولان شهرستان چندین سال برای تحقق وعده دولت در خصوص اجرای مترو تلاش کردند .

وی افزود: مسئولان شهرستان ورامین و نماینده مردم در مجلس در نشست های متعدد با دولتمردان دولت گذشته بر اجرای پروژه مترو به جای راه اهن حومه ای تاکید کردند که رئیس جمهور وقت پذیرفت که این پروژه به صورت متروی شهری ساخته شود و از اجرای قطار حومه ای جلوگیری شود

وی تاکید کرد: تبدیل راه اهن به مترو با بودجه ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بسیار سخت بود و مدیران زیر دستی دولت در راه اهن حاضر به موافقت با این جابجایی نبودند که در نهایت با دستور مستقیم رئیس جمهور وقت این اقدام صورت گرفت .

نقوی حسینی بیان داشت: همان زمان برخی ها در راه اهن حاضر به تحویل حریم راه اهن به شرکت متروی تهران نبودند و حرف دولت را قبول نداشتند ولی در ان زمان احمدی نژاد ۱۵۰ میلیارد تومان خارج از بودجه برای مترو ورامین اختصاص داد.

نماینده مردم قرچک ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت شرکت مترو تهران با دستور احمدی نژاد با قدرت کار اجرای این پروژه را اغاز کرد که این پروژه را می توان به عنوان یکی از زنده ترین پروژه های که بودجه و امکانت کافی در اختیار دارد نامید چرا که برخی از پروژه های عمرانی کشور با کمبود بودجه مواجه هستند.

وی تصریح کرد: وقتی که شرکت مترو تهران شروع به فعالیت کرد در شهرستان قرچک و پیشوا مسئولان شهری همکاری لازم را انجام دادند و حتی در پیشوا بیش از ۱۰ هکتار زمین برای دپوی واگن های مترو در حریم شهر در اختیار شرکت مترو قرار گرفت که اقدام بسیار ارزشمندی در این خصوص بود .

رییس مجمع نمایندگان استان تهران متذکر شد: متاسفانه مترو در شهرستان ورامین با مصوبه اعضای شورای شهر که به عنوان نمایندگان مردم هستند متوقف شد و انها اعتقاد داشتند که مترو باید به زیر زمین منتقل شود که همین بازی زیر زمین و روی زمین کار مترو را متوقف کرد و با این اقدام شورا کار مترو بیش از ۱ سال متوقف شد.

نقوی حسینی اذعان کرد: با روی کار امدن دولت جدید و تغییر مدیران مترو و وزارت شهرسازی همان اقدمات گذشته تکرار شد و دولتی ها مدعی شدند که مترو حق ندارد در حریم راه اهن فعالیت کند و مسئولان شهرستان مجبور شدند که تمام تلاشهای گذشته را بار دیگر تکرار کنند

وی گفت: در جلساتی با رئیس جمهور روحانی ، معاون اول ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل برگزار شد و به انها اعلام شد که این پروژه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه صرف شده و نمی توان این میزان بودجه را هدر داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه   برای رفع این مشکلات باید در سه جبهه مسئولان شهر ورامین ،دولت و شرکت مترو رایزنی صورت می گرفت افزود:

در نهایت در هر سه جبهه موفق به رفع مشکلات مترو شدیم و دوشنبه هفته جاری(۱۷ اذرماه ) هیئت دولت  با حضور مسئولان زیربط در خصوص مترو بعد از ۲ ساعت بحث با اری ۷ به ۳ به اجرای دوباره پروژه مترو رای داد و بار دیگر متروی ورامین اغاز به کار کرد.

نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس بیان داشت: بنا براین پروژه مترو به شیوه متروی درون شهری باقی ماند و متولی پروژه هم متروی شرکت تهران خواهد بود و در جدول بودجه دولت برای سال اینده نیز دقیقا بر مجری پروژه بودجه تاکید شده است.

وی در پایان گفت: همه ما باید به حجم کار اجرای مترو توجه کنیم ،چرا که حداقل ۵ سال زمان باید صرف شود و بیش از هزار میلیارد بودجه نیاز مند است  و فقط برای ساخت پل امام رضا فقط نیاز مند ۸ میلیارد بودجه است

وی با اشاره به اینکه ساخت متروی کرج ۲۰ سال زمان برد افزود: اجرای پروژه مترو ورامین زمانبر است اما در حال اجرا است

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.