خانه » اخبار و رویدادها » حجت الاسلام اداوی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین شد

حجت الاسلام اداوی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عصر امروز و با حضور حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مسئولان و مدیران اجرایی و روحانیون و ائمه جماعات، آیین معارفه رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ایرج اداوی به عنوان رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین از حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری حکم گرفت و از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام علیرضا ساورعلیا سرپرست سابق این مرکز تشکر و قدردانی شد.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود

محسن خوانساری در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: مرکز رسیدگی به امور مساجد یکی از مهم ترین و زیربنایی ترین مجموعه های شهرستان محسوب می شود که از زوایای مختلف دارای اهمیت و اعتبار است.

فرماندار ورامین با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی و دینی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود به طوری که امام راحل در ابتدا یک شخصیت دینی و مذهبی بوده و سپس به عنوان یک فرد سیاسی نقش آفرینی کردند.

این مسئول، حرکت تاریخی امام راحل را یکی از ماندگارترین تحولات تاریخ عنوان کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) با تأسی از فرهنگ ناب اسلامی حکومتی را در دنیا بر سر کار آورد که مبتنی بر اسلام بوده و پایه های آن نیز توسط مردم تحکیم می شود.

خوانساری سپس نقش مساجد و روحانیت را در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اکثر تحولات و اجتماعات مبارزه با رژیم شاهنشاهی از مساجد و با محوریت علما و روحانیون برگزار می شد و مراکز مذهبی در خط مقدم مبارزه با رژیم شاه قرار داشتند.

تلاش مساجد برای حضور نوجوانان و جوانان در سال جاری

حجت الاسلام ایرج اداوی با اشاره به نقش مساجد در احیا و پاسداشت فرهنگ ناب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید بر روی مقوله فرهنگ اسلامی تأکید فراوان داشته اند و مساجد می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود برای اجرای مطالبات و منویات رهبری تلاش کنند.

رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین افزود: مساجد همواره در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و محوری را در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ایفا کردند و امروز نیز باید این نقش پررنگ تر از گذشته حفظ شود.

وی، مردم ورامین را مردمی متدین و انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: مردم ورامین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که همواره گوش به فرمان روحانیت بوده و در مساجد حضوری فعال داشتند و امروز نیز وارثان قیام ۱۵ خرداد این نقش آفرینی را حفظ کردند.

اداوی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به نام سال مسجد، کودک و نوجوان گفت: در سال ۱۳۹۳ باید بر روی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش های چشمگیرتری صورت گیرد تا آینده سازان ایران اسلامی پیوند بیشتری با روحانیت داشته باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.