خانه » اخبار و رویدادها » تدبیر که هیچ؛ به وعده ی دولت هم امیدی نیبست/ شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ورامین نمی آید/ شهرداری و شورای شهر ورامین، هدیه شان را پس گرفتند

تدبیر که هیچ؛ به وعده ی دولت هم امیدی نیبست/ شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ورامین نمی آید/ شهرداری و شورای شهر ورامین، هدیه شان را پس گرفتند

daneshgah

لینک خبر : به تدبیر دولت، امیدی نیست! شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم به ورامین نمی رسد!؟

لینک خبر : دستور مجدد وزیر بهداشت برای راه اندازی دانشکده پزشکی در ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازایرنا ، در سفر مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان ورامین که در چهارم شهریورماه سال ۱۳۹۰ صورت گرفت ، موضوع استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان ورامین مطرح شد که مقرر گردید مسوولین شهرستان ورامین با واگذاری ساختمان مورد نیاز زمینه این مهم را فراهم آورند.

 رایزنی های صورت گرفته در خصوص استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی باعث شد تا مسوولین ورامین با همکاری شهرداری و شورای اسلامی وقت ، ساختمانی را که به منظور ایجاد مرکز فرهنگی در این شهرستان احداث گردیده بود در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار داده و تابلوی این دانشگاه نیز بر سردر آن نصب شد.

 محسن منصوری فرماندار وقت شهرستان ورامین نیز در مصاحبه با خبرنگاران از استقرار دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی در این شهرستان خبر داده بود.

 وی در مصاحبه روز ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۱ اعلام کرد طبق توافق صورت گرفته میان مجموعه فرمانداری شهرستان ورامین و دانشگاه شهید بهشتی، از ابتدای مهرماه سال جاری دانشکده پزشکی، علوم پزشکی و دندانپزشکی در شهرستان ورامین مستقر شده و دانشجو می پذیرد.

 وی افزود: این دانشگاه به صورت سراسری و ملی اقدام به پذیرش دانشجو می کند و به همراه آن واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در شهرستان ورامین مستقر می شود.

 وی گفت: شورای اسلامی و شهرداری ورامین ساختمان و بنای این دانشکده که در بهترین نقطه شهر واقع شده است را به دانشکده شهید بهشتی هدیه کرده اند تا دانشکده سراسری علوم پزشکی بتواند در آن مستقر شود.

 حال پس از گذشت سه سال از انتظار مردم شهرستان ورامین برای استقرار این واحد دانشگاهی، مشخص شده که این شعبه از دانشگاه شهید بهشتی در ورامین استقرار پیدا نخواهد کرد به این منظور شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین در صدد بازپس گیری آن از دانشگاه شهید بهشتی برآمدند.

 رئیس شورای شهر ورامین گفت: پس از جدا شدن بخش های پیشوا و قرچک از شهرستان ورامین، دو مرکز مهم دانشگاهی پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی از محدوده این شهرستان خارج شد و عملا به غیر از دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین و مرکز علمی کاربردی مهرخواه ، هیچ مرکز آموزش عالی در این شهرستان مستقر نمی باشد.

 سید محسن رضایی گفت: شهرستان ورامین از قابلیت های علمی بالا و زیرساخت های بسیار مناسب جهت استقرار واحدهای دانشگاهی برخوردار است که متأسفانه تا کنون از آن به درستی استفاده نشده است.

 وی اظهار داشت: مسوولین ورامین به منظور دست یابی مردم به فرصت های علمی و آموزشی لازم، بهترین ساختمان شهر که ارزشی بالغ بر یکصد میلیارد ریال دارد را در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار دادند تا با استقرار شعبه ای از دانشگاه شهید بهشتی، بخش بهداشت و درمان و سلامت شهرستان نیز منتفع شود.

 رضایی بیان داشت: ساختمانی که می توانست بهترین مرکز برای اجرای برنامه های فرهنگی شهرستان باشد به مدت سه سال بلااستفاده باقی ماند و هزینه ای چند میلیارد ریالی به ورامین تحمیل شد ولی در آخر مشخص شد که هیچ واحد دانشگاهی علوم پزشکی در این محل مستقر نخواهد شد.

 رضایی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و با در نظر گرفتن منافع شهرستان ، شورای اسلامی و شهرداری ورامین این ساختمان را از دانشگاه شهید بهشتی بازپس گرفته و به زودی این ساختمان به شهرداری عودت داده خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.