خانه » اخبار و رویدادها » تلاش دانشگاه آزاد برای برهم زدن برنامه بسیج/ رئیس دانشگاه گفت که این برنامه دست من نبوده و از بالا هماهنگ شده است

تلاش دانشگاه آزاد برای برهم زدن برنامه بسیج/ رئیس دانشگاه گفت که این برنامه دست من نبوده و از بالا هماهنگ شده است

به گزارش ورامین سیتی، دو روز پیش خبرهای زیادی در خصوص حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد ورامین پیشوا منتشر شد که این خبر به سرعت با واکنش مردم ورامین، پیشوا و دانشجویان این دانشگاه روبه رو شد.

علی اصغر حسینی راد در گفتگو با مهر با تأیید دعوت از فائزه هاشمی برای حضور در جشن روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین و پیشوا اظهار داشت: جشن روز دانشجو با حضور شخصیت های کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود که در این زمینه از سرکار خانم فائزه هاشمی نیز دعوت به عمل آمده است.

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین و پیشوا افزود: برای تأیید یک سخنران به منظور حضور در دانشگاه باید هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی نظر خود را اعلام کند که این هیئت متشکل از ریاست واحد دانشگاه، نماینده ولی فقیه در دانشگاه و نماینده رئیس کل دانشگاه آزاد تشکیل جلسه داد و این موضوع مورد تصویب قرار گرفت.

این اظهار نظرها در حالی صورت گرفته بود که حجت الاسلام طیبی به عنوان یکی از اعضای این هیئت نظارت و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد ورامین و پیشوا از این برنامه اطلاعی نداشته و هیچگاه این برنامه را تأیید نکرده بود.

در ادامه این جریان و به دنبال انتشار خبر سخنرانی فائزه هاشمی به عنوان یک عنصر فتنه‌گر در دانشگاه آزاد پیشوا، طلاب، بسیجیان و آحاد مردم شهید پرور و ولایی پیشوا و ورامین و پیشوا در صحن امامزاده جعفر بن موسی کاظم(ع) پیشوا تجمع کردند.

در این تجمع اعتراض کنندگان که شعارهایی مانند مرگ بر ضد ولایت فقیه، درود بر خامنه ای، فتنه گر حیا کن مملکت را رها کن اعتراض خود را نسبت به سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد پیشوا اعلام کردند.

این معترضان با تجمع خود در صحن مطهر امامزاده جعفر بن موسی کاظم(ع) خواستار برخورد قاطع با فتنه گران و لغو سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد پیشوا شدند؛ که این تجمع ها در نهایت منجر شد تا با فشار بر فرماندار پیشوا وی به این مسئله وارد شده و برنامه را لغو کند.

ماجرا به اینجا ختم نشده و عده ای که گویا سهم خود را از روز دانشجو در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند، از فاطمه راکعی، یکی از متحصنین مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت که نقش زیادی در فتنه ۸۸ هم داشته است، دعوت کرده اند.

در این میان آنچه که اهمیت دارد مخالفت مردم ورامین و پیشوا با حضور فتنه‌گران در این شهرستان مربوط به شخص خاصی نبوده و برای این مردم عدم حضور فتنه گران در این شهر مهم است.

حضور راکعی در حالی مورد موافقت مسئولین دانشگاه قرار گرفته است که این مسئولین برای اجرای این برنامه، به دنبال کنسل کردن یکی دیگر از برنامه های دانشگاه که توسط بسیج دانشجویی برگزار می شود بوده و بنرهای مربوط به آن برنامه را از سطح دانشگاه جمع‌آوری کرده‌اند.

ابوالقاسم هوشمند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا ، در خصوص حضور یک فتنه گر دیگر در دانشگاه اظهار داشت: فرقی ندارد که این شخص کیست و چون فتنه یکی از خطوط قرمز نظام است، خواسته ما از مسئولین این است که جلوی ورود فتنه گران به دانشگاه را بگیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیج در این ساعت و در همین سالن برنامه داشته است و مسئولین دانشگاه درصدد هستند برنامه بسیج را بر هم بزنند گفت: متأسفانه گویا قرار است به هر قیمتی پای یک فرد مسئله دار به دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا باز شود و منافع برخی از این طریق تأمین شود؛ در برنامه حضور فائزه هاشمی در دانشگاه هم رئیس دانشگاه این چنین گفت که این برنامه دست من نبوده و از بالا هماهنگ شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا تصریح کرد: این مسئولین بالا چه کسانی هستند که نمی خواهند دانشگاه از دست فتنه‌گران راحت باشد و حضور افراد مسئله دار تکلیف چه کسانی به مسئولان دانشگاه است؟

هوشمند در نهایت هشدار داد که اگر پای عناصر فتنه به شهرستان ورامین و پیشوا که مبدأ قیام ۱۵ خرداد ۴۲ است، باز شود، اگرچه مسئولین دانشگاه موافقت کرده‌اند، مردم شهید پرور شهرستان ورامین و پیشوا هرگز این افراد را در شهرستان تحمل نمی‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: عملکرد وزارت علوم در جریان ۱۶ آذر امسال بسیار قابل تأمل بوده است؛ چرا که در حالی که منتقدان دولت اجازه سخنرانی در دانشگاه ها را نداشته اند، چه لزومی دارد که با گذشت چند روز از روز دانشجو یک عنصر مسئله‌دار در این دانشگاه سخنرانی کند؟

هوشمند در پایان عنوان کرد: این تصور که عده ای دانشگاه را جولانگاه سیاسی خود می دانند و بدنبال پوست اندازی و مطهر کردن خود در این فضا هستند یک رویای کاذبی بیش نیست. همانطور که در سال ۸۸ کمر فتنه را شکستیم امروز هم در برابر میتینگ سیاسی فتنه‌گران در دانشگاه سکوت نمی کنیم، چرا که فرهنگ ما عاشورائیست و مقتدایمان حسین بن علی(ع) است.

وی خطاب به روحانی گفت: آن روزی که شما در دفتر کارتان استراحت می کردید همین تازه دوران رسیده‌ها فتنه را جمع آوری کردند که شاهد این مدعا هم بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند فتنه ۸۸ را جوان های ما خواباندند.

مسئول بسیح دانشجویی دانشگاه آزاد پیشوا و ورامین خطاب به مسئولین دانشگاهی خود نیز گفت: توقع ما از مسئولین مرز بندی روشن با فتنه است.

به نظر می رسد جریان پشت پرده ای برای حضور عناصر فتنه در دانشگاه ها آغاز به کار کرده است که به دنبال احیای فتنه ۸۸، تطهیر فتنه گران و همچنین ایجاد فتنه ای جدید به مناسبت روز دانشجو هستند.

یکی از خانواده های شهدا در این خصوص اظهار داشت: در طول تاریخ ثابت شده است که مردم ولایی و انقلابی شهر مقدس پیشوا پذیرای حضور هیچ فرد مسئله دار و فتنه گری در این شهرستان نیستند و در صورت ورود افراد مسئله دار به این شهرستان همچنان به اعتراضات خود ادامه می دهند.

وی همچنین خطاب به مسئولین دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا که موضعی در خصوص فتنه نگرفته اند عنوان کرد: که قطعا عاقب شما از عاقبت ساکنین فتنه بدتر خواهد بود.

خبرنگار ما، برای روشن شدن علت حضور یک عنصر فتنه‌گر در دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا با مسئولین این دانشگاه تماس گرفت که هیچ کدام در این خصوص پاسخگو نبودند.

منبع: راه دانا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.