خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ریل باس ورامین که به کرج انتقال داده شده بود به مسیر خود بازگشت/ قیمت اضافه شده نیز کاهش یافت

ریل باس ورامین که به کرج انتقال داده شده بود به مسیر خود بازگشت/ قیمت اضافه شده نیز کاهش یافت

به گزارش ورامین سیتی، تنها چند روز پس از انتشار گزارشی مبنی بر نارضایتی مردم از وضعیت قطار حومه ای تهران – پیشوا و انتقاد از زمان حرکت و تعداد قطارهای این مسیر، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد قطارهای این مسیر و کاهش نرخ بلیط آن خبر داد.

در آن گزارش تأکید شد یکی از مشکلات عمده مسیر تهران – پیشوا، کمبود قطارهای مسافربری برای انتقال مسافران است به طوری که قطار محلی تهران – پیشوا تنها دو نوبت در صبح و بعداز ظهر مسافران انبوه این مسیر را جابجا می کند که زمان آن نیز متناسب با نیاز بسیاری از شهروندان نیست.

این مشکلات تا جایی پیش رفت که مردم ورامین و پیشوا در نامه ای خطاب به نماینده خود در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که قطار محلی تهران – پیشوا و بالعکس که همه روزه با سازمان (ریل باس) از تهران به پیشوا و بالعکس اعزام می شد از ۱۱ مهرماه سالجاری به سازمان دو طبقه تغییر یافته و قطار ریل باس به خط تهران – کرج منتقل شده و واگنهای دو طبقه دارای نواقصی از جمله تهویه، خرابی دربهای ورودی، پلها و … است که با توجه به ازدحام جمعیت هنگام ورود قطار به ایستگاه های پیشوا – ورامین – باقرآباد – قرچک مشکلات عمده ای را برای سالخوردگان و بانوان بوجود آورده است.

سیاست دولت در افزایش تعداد قطارهای حومه ای طی سالجاری

معاون مسافری شرکت رجا  نیز پس از پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش قطار در برخی مسیرهای پرتردد عنوان کرد: در صورت استقبال مردم ورامین و پیشوا امکان افزایش قطار در مسیر تهران – پیشوا وجود دارد.

محمد راشدی افزود: با توجه به آمار بالای حوادث جاده‌ای، سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش تعداد قطارهای حومه ای در سالجاری است به طوریکه تعداد قطارهای حومه ای در مسیر تهران – کرج از یک به چهار قطار، تهران – قم به سه قطار و تهران – پیشوا به دو قطار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از قطارهای حومه ای قیمت بلیت قطار در مسیرهای تهران – کرج از هزار و ۵۰۰ تومان به هزار تومان و تهران – ورامین از دو هزار به هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

سید حسین نقوی حسینی نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حل مشکلات مسیر ریلی تهران – پیشوا اظهار داشت: طی چند ماه اخیر راه آهن اقدام به خروج قطار ریل باس از مسیر شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک کرده و یک قطار دو طبقه جایگزین آن شد، در اقدامی دیگر نیز نرخ بلیط مسیر تهران – پیشوا را به دو هزار تومان افزایش داد که موجب گلایه مندی مردم شد و در نهایت طی نامه ای اعتراض خود را به بنده ابلاغ کردند.

کاهش ۲۵ درصدی نرخ بلیط قطار تهران – پیشوا

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس افزود: بنده نیز به عنوان نماینده مردم در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی نسبت به این اقدامات موضع گیری کرده و خواستار بازگشت قطار ریل باس به مسیر تهران – پیشوا و کاهش نرخ بلیط این مسیر شدم.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی دغدغه های مردم بیان و پس از پیگیری های مداوم مشکلات این مسیر حل و فصل شد، در این راستا علاوه بر افزایش تعداد قطارهای مسیر تهران – پیشوا و بازگشت قطار ریل باس، نرخ بلیط این مسیر نیز از دو هزار به هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

نقوی حسینی تأکید کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد تا قطار دوطبقه ای مسیر تهران – پیشوا ساعت ۵:۵۰ و قطار ریل باس ساعت ۶:۳۰ هر روز مسافران را با مبلغ ثابت هزار و ۵۰۰ تومان جابجا کند .

منبع : مهر

۳ نظر

  1. از دولت تمدید خواهشمندیم که در طول دوران خدمتش! هیچ کاری به ورامین نداشته باشد و هیچ مصوبه ی جدیدی برای ورامین نداشته باشد زیرا که اقداماتش تا الان باعث محرومیت از خدمات قبلی بوده است مثل ریل باس و دانشگاه علوم پزشکی و مترو و… و به قول شما کمتر با مردم بازی کند!

    • دوست عزیز
      طرح هایی مثل «دانشگاه علوم پزشکی» و «مترو» که سال ها بود به سرانجامی نرسیده بودند!، نباید جوری صحبت کنیم که انگار این پروژه ها با قوت و سرعت! در حال پیش رفت بوده اند و دولت جدید اون ها رو تعطیل کرده!
      اصلا یکی از مشکلات دولت قبلی، همین مصوبات و «کلنگ زنی» های بی حساب و کتاب بوده. کافیه یه نگاهی به آمار پروژه های نیمه تمام کشور داشته باشید. در ضمن، پیشرفت و توسعه شهر هم بدون همکاری و تعامل با دولت امکان پذیر نیست، اینجا که آلمان یا آمریکا نیست که هر ایالت برای خودش دولت محلی و بودجه ی مستقل داشته باشه!

      • بابک عزیز
        کی میگه به سرانجامی نرسیدند. استاندار همین دولت گفت ۴۷ درصد مترو ورامین پیشرفت داشته. دانشگاه علوم پزشکی هم میدان ولیعصر است و اماده بهره برداری. اگر باور ندارید راهی نیست می توانید بروید نگاه کنید. و جفت این ها رو دولت جدید میخواست تعطیل کنه که با اعتراضات مردم روبه رو شد. بهتر است واقعیات رو نگاه کنیم و متعصبانه از دولتی که امیدش به دشمن است طرفداری نکنیم. اگر به قول شما مصوبات و «کلنگ زنی» های بی حساب و کتاب دولت قبل نبود احتمالا دولت فعلی چون چیزی نمی ماند که جلویش رو بگیرد به فکر ویران کردن خیابان های شهر می افتاد! (شوخی کردم) ..
        دولت قبل هم کم اشتباه نداشت و در خیلی موارد مثل همین دولت عمل می کرد. دولت هایمان اگر به توان داخلی اتکا می کردند و چشممان به تولید داخل بود وضعیتمان خیلی بهتر از این می بود. نمونه ی ساده اش رشد علمی مان در چندسال اخیر است. و یا پیشرفت در انرژی هسته ای و…

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.