خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ریل باس ورامین را کجا بردند؟/ قطار دو طبقه ی فرسوده کجا بود؟

ریل باس ورامین را کجا بردند؟/ قطار دو طبقه ی فرسوده کجا بود؟

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک از جمله شهرهای پرجمعیت و پرتراکم استان تهران محسوب شده و صدها هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند که بسیاری از آنان برای انجام امور اداری، تحصیل در دانشگاه ها، حضور در مراکز درمانی و غیره روزانه به پایتخت سفر می کنند.

در حالیکه سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک تنها یک مسیر دسترسی جاده ای تا حدی ایمن به سمت تهران دارند اما برخی ترجیح می دهند که از خطوط ریلی برای حضور و انجام امور روزمره خود در پایتخت کشور استفاده کنند.

اگر چه برخی مسئولان و مدیران تلاش دارند با راه اندازی و رساندن مترو به این منطقه، بسیاری از مشکلات حمل و نقل عمومی را حل و فصل کنند اما متأسفانه نه تنها اجرای مترو در شهرهای جنوبشرق استان تهران با اما و اگر روبرو شده بلکه قطار محلی موجود نیز با مشکلات متعددی مواجه است.

استفاده از قطار دو طبقه مشکلات حمل و نقل ریلی جنوبشرق استان تهران را افزایش داده است

حال خبر می رسد که نه تنها مشکلات موجود حمل و نقل ریلی در سطح منطقه جنوبشرق استان تهران حل نشده بلکه در اقدامی جدید، قطار ریل باس به محور تهران-کرج انتقال یافته و قطار دو طبقه را به مسیر تهران-پیشوا منتقل کرده اند.

برخی شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گلایه شدید از وضعیت موجود خواستار بازگشت قطار ریل باس به منطقه و برطرف شدن مشکلات حمل و نقل ریلی در جنوبشرق استان تهران شدند.

قطار ریل باس از امکانات بهتر و مناسبتری نسبت به قطار دو طبقه برخوردار است

محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات موجود در قطار دو طبقه مسیر تهران-پیشوا اظهار داشت: قطار ریل باس از امکانات بهتر و مناسبتری نسبت به قطار دو طبقه برخوردار است به طوری که در زمینه تهویه و جابجایی مسافران این تفاوت ها به خوبی حس می شود.

این شهروند ورامینی افزود: متأسفانه قطار دو طبقه مسیر تهران-پیشوا از امکاناتی نظیر تهویه برخوردار نیست و برخی از درب های ورودی و امکانات آن نیز خراب و مستهلک شده و جوابگوی نیازهای مسافران انبوه و متعدد خود نخواهد بود.

وی از مسئولان دعوت کرد که یک روز با قطار مسیر تهران – پیشوا امور خود را انجام دهند تا با مشکلات و معضلات مردم در این حوزه بیشتر آشنا شوند.

نامه گلایه آمیز جمعی از مردم جنوبشرق استان تهران به نماینده مردم در مجلس و فرمانداران ورامین ، قرچک و پیشوا

در نامه اعتراض جمعی از مردم شهرستانهای ورامین و پیشوا آمده است: قطار محلی تهران- پیشوا و بالعکس که همه روزه با سازمان(ریل باس) از تهران به پیشوا و بالعکس اعزام می شد از مورخه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۳ به سازمان دو طبقه تغییر یافته و قطار ریل باس را به خط تهران- کرج منتقل کردند.

مردم منطقه ورامین و پیشوا در این نامه می افزایند: واگنهای دو طبقه دارای نواقصی از جمله تهویه، خرابی دربهای ورودی، خرابی پلها و غیره بوده که با توجه به ازدحام جمعیت هنگام ورود قطار به ایستگاه های پیشوا-ورامین-باقرآباد-قرچک، مشکلات عمده ای را برای سالخوردگان و بانوان بوجود آورده است.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/08/704199.jpg

در ادامه این نامه اعتراض آمیز، مردم این خطه از نماینده ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی خواسته اند که با توجه به اینکه قطار با سازمان ریل باس سالهاست در مسیر تهران – پیشوا تردد می نماید و آزمایش های خود را سپری کرده و مناسب مسیر است، همچنین امکانات مناسب از جمله تهویه مناسب، درب های اتوماتیک و سهل الورود بودن برای همه اقشار را دارا می باشد، دستور فرمایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به بازگرداندن سازمان قطار ریل باس به مسیر تهران- پیشوا اقدام لازم را معمول فرمایند زیرا مسیر تهران- کرج دارای خطوط مترو بوده و مردم شهرستان ورامین و… از این نعمت محروم هستند.

سید حسین نقوی حسینی نیز با تأیید مشکلات موجود در مسیر قطار محلی تهران – پیشوا اظهار داشت: در جلسه شب گذشته با وزیر راه و شهرسازی، یکی از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تأمین قطار مناسب برای مسیر تهران – پیشوا توسط راه آهن بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: مسیر تهران – پیشوا تا مدت ها پیش از قطار ریل باس برخوردار بود اما با تصمیم مسئولان راه آهن، قطار دو طبقه جایگزین قطار ریل باس در این مسیر شد که این موضوع مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورد.

وی ادامه داد: هم اکنون قطار محلی تهران – پیشوا فقط یک نوبت در صبح و یک نوبت در بعداز ظهر مسافران انبوه این مسیر را جابجا می کند اما همین قطار نیز با مشکلات متعددی مواجه است از جمله آنکه ساعت حرکت این قطار در صبح، حدود ۵/۵۰ بوده که هیچ تناسبی با وقت مردم برای حضور در تهران ندارد و از طرف دیگر نرخ بلیط آن نیز بسیار بالاست.

نقوی حسینی اضافه کرد: در جلسه اخیر با وزیر راه و شهرسازی دستورات خوب و امیدوار کننده ای صادر شد و انشالله طی یک تا دو ماه آینده شاهد حل مشکلات این مسیر خواهیم بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.