خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » انتقاد امام جمعه موقت ورامین از اظهارات غیر مسئولانه وزیر راه

انتقاد امام جمعه موقت ورامین از اظهارات غیر مسئولانه وزیر راه

mahmoodi

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بررسی قیام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: درس‌هایی که امروز می‌توان از عاشورا و کربلا گرفت فراوان است،باید این درس‌ها را باور کرد و سرلوحه زندگی قرار داد، بخشی از این پیام‌ها سیاسی است که در این خطبه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: اولین نکته اهمیت جایگاه ولایت و رهبری امت اسلام است، باید حاکم جامعه اسلامی اصلح و بهترین باشد، ائمه معصوم (ع) ما زعامت امت را حق خود دانسته و بر غاصب بودن دیگران اعتقاد داشتند، پیامبر اسلام (ص) بارها این مطلب را برای امت تبیین کردند، حق ولایت امت اسلام از آن ائمه معصومین است و حضرت سیدالشهدا (ع) فرمود «ما خاندان پیامبر نسبت به تصدی این امر از دیگران اولی‌تر هستیم»، ما سزاوارتر از آن‌هایی هستیم که این جایگاه حق آن‌ها نیست.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: بحث ولایت و امامت از کلیدی‌ترین مسائلی است که معصومین دنبال کرده و به ما تفهیم کردند، پس از مرگ معاویه زمانی که والی مدینه به دستور یزید خواست از حضرت سیدالشهداء (ع) بیعت بگیرند حضرت قبول نکرد و گفت حق خلافت از آن من است، معاویه صلح نامه با امام حسین (ع) را زیر پا گذاشت.

وی گفت: ولایت و تداوم حرکت ولایی و زعامت امت اسلام برای بهترین و لایق‌ترین افراد جامعه است که هم قرآن و هم پیامبر (ص) به آن تاکید کردند و از پیام‌های قیام عاشورا است، باید به این نکته توجه داشت و این امر نقطه قوت جهان تشیع است، جهان تشیع در زمان امام معصوم را بهترین فرد برای این امر و بعد از امام معصوم فقهای واجد شرایط را لایق‌ترین امر برای رهبری می‌داند که ما امروز اسم آن را ولایت فقیه می‌گذاریم.

محمودی دومین نکته قیام عاشورا را تولی و تبری دانست و افزود: شیعه باید ابراز ولایت عملی و نیز برائت عملی کند، کسی که اظهار ولایت اهل بیت علیهم‌السلام را دارد باید با تقوا و اهل عمل صالح باشد و زندگی‌اش با آن چه رهبران معصوم فرمودند منطبق باشد، به امام صادق(ع) عرض کردند فلان کس از دوستان شما است اما در برائت از دشمنان شما ناتوان است، امام صادق(ع) فرمود «هیهات، دروغ می‌گوید»، مگر می‌شود کسی اهل ولایت باشد اما با دشمنان ولایت هم سر سازش داشته باشد.

وی اظهار داشت: در زیارت امام حسین (ع) می‌خوانیم «من با زیارت و محبت شما به خدا تقرب می‌جویم و از دشمنان شما برائت می‌جویم»، پیام عاشورا این است که در میدان مبارزه حق و باطل هرگز بی‌تفاوت نباشید و از دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام اعلام برائت کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: حضرت امام (ره) در تداوم این مسیر برائت و ولایت می‌فرماید «لعن و نفرین و فریاد از بیدادهای بنی امیه فریاد بر سر ستمگران جهان است»، امروز اگر می‌خواهی از بنی امیه ابراز برائت کنی باید فریاد را بر سر ستمگران امروز بزنی.

وی سومین نکته قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: کسانی که بخواهند راه امام حسین را تمام عرصه‌ها ادامه دهند باید امر به معروف و نهی از منکر را برپا دارند.

اهمیت توجه مردم و مسئولان به فرهنگ عمومی

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به ۱۴ آبان ماه، روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: هدف از این نامگذاری توجه به فرهنگ و صیانت از آن است، باید بر اساس عقلانیت و دیانت از آن فرهنگ پاسداری کرد، فرهنگ یک جامعه شامل تمام ابعاد آن جامعه اعم از لباس، خوراک و مسکن می‌شود که دین ما برای همه این موارد دستوراتی دارد.

وی افزود: اسلام یک مسلمان فقط شناسنامه‌ای نیست و باید از فرهنگ دینی و انقلابی خود پاسداری کنیم، فرهنگ اسلامی امروز دشمنان را زمین‌گیر کرده است، امروز دنیا بیش از سرمایه بر روی ادوات جنگی روی مخدوش کردن فرهنگ ما سرمایه گذاری می‌کند.

محمودی اضافه کرد: اجازه ندهیم بدحجابی فرهنگ حیا در جامعه را تهدید کند، اجازه ندهیم کانون خانواده‌ها با طلاق مورد فروپاشی قرار گیرد، اجازه ندهیم دین و خداترسی ما مورد بی‌توجهی قرار گیرد، البته وظیفه مسئولان فرهنگی ما بسیار مهم است که برخی از مدیران ما در این امر کم کاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان در نظام اسلامی باید پیشگام باشند، آحاد مردم، مساجد و بسیج همه و همه باید در این زمینه پیشگام باشند، زنان ما دختران خود را از کودکی با چادر مانوس کنند، برخی لباس‌های مردان زیبنده جامعه اسلامی نیست، برخی لباس‌ها را پاره می‌کنند و می‌گویند مد است، لعنت بر این مد همه لباس‌ها را می‌دوزند و این پاره می‌کند.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل پیام امروز عاشوراییان

امام جمعه موقت ورامین گفت: باید از حضور مردم در تجمع عاشوراییان استکبار ستیز در یوم‌الله ۱۳ آبان تشکر کنم، انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورا دارد، حرکت شما مردم با عاشورای حسینی پیوند عمیقی دارد و رمز پیروزی ملت ما همین است، امروز هم همین است، باید یزید و عمر سعد و شمر رمان را شناخت و بر سر آن‌ها فریاد کشید، شمر امروز زمان ما آمریکا است، ما هرگز زیر بار زور آمریکا نخواهیم رفت و فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می دهیم.

وی بیان کرد: امروز باید عمر سعد را شناخت و کسانی که علیه اسلام ناب لشکر کشی می‌کنند را شناخت، بنابراین عاشوراییان باید با تمام وجود فریاد بزنند «مرگ بر آل سعود» سر دهند، امروز باید حرمله‌های زمان را شناخت، امروز داعش و رژیم صهیونیستی وحشیانه بچه‌ها را سر می‌برند بنابراین «مرگ بر اسرائیل» شعار امروز عاشوراییان است.

آمریکا مانند سگ خیابانی است

حجت‌الاسلام محمودی سپس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای آتی گفت: در آستانه مذاکرات هسته‌ای در عمان هستیم، امروز مثل آمریکایی‌ها مثل سگ‌های ولگردی است که هنگام عبور انسان پارس می‌کنند، آنقدر پارس کنند تا خسته شوند ملت ایران همانند امام خود در برابر تمام این زورگویی‌ها خواهد ایستاد و به کسی باج نخواهد داد.

رئیس جمهور با اقدام صریح و سریع در پروژه مترو ورامین امید مردم دیار ۱۵ خرداد را ناامید نکند/اظهارات وزیر راه غیر مسئولانه بود

وی با اشاره به حضور همیشگی ورامینی‌ها در حمایت از نظام و انقلاب گفت: مردم ورامین همواره حامی نظام اسلامی بوده است، امام عظیم‌الشأن، رهبر معظم انقلاب و مسئولان همه بر این امر تاکید کردند، زیبنده نیست وعده‌های داده شده به این مردم اجرایی نشود، اولاً حق مردم پایمال می‌شود و از سوی دیگر اعتماد مردم به دولت از بین می‌رود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: دولت سابق پروژه مترو را مصوب کرده بخشی از پروژه هم اجرا شده اما امروز برخی زمزمه‌ها از تبدیل این پروژه به قطار شهری به گوش می‌رسد.

وی ضمن انتقاد شدید از اظهارات وزیر راه آن را غیر مسئولانه خواند و تصریح کرد: چرا وزیر محترم بدون تماس با مسئولان ارشد شهرستان ورامین یک جانبه در رسانه ملی از تبدیل پروژه مترو ورامین به قطار شهری سخن می‌گوید؛ پروژه مترو ورامین مصوبه دولت را دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: در برخی مناطق استان تهران پروژه مترو در حال اجرا است اما نوبت به ورامین که رسید پروژه متوقف شد، طی جلسه‌ای که دو روز پیش در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد همه مسئولان متفق‌القول بر حفظ این پروژه مترو و عدم تبدیل آن به قطار شهری حمایت کردند و الان موقع آن است که رئیس جمهور با دخالت شخصی و اقدام صریح و سریع بیش از این مردم دیار ۱۵ خرداد را ناامید نکند.

وی با ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم وعده‌های داده شده توسط مسئولان گذشته برای ابلاغ فرمانداری ویژه که مصوبه قانونی دارد تا کنون محقق نشده است، از مسئولان خواست این مهم نیز در اولویت آن‌ها قرار بگیرد.

مواردی در ارتباط با عزاداری هیئت‌ها

وی در ادامه با اشاره به عزاداری‌های ایام محرم و روز عاشورا گفت: از هیئت‌ها عزاداری تشکر می‌کنم و از آنان می‌خواهم هیئت‌های خود را در طول سال استمرار بخشند، هیئت‌های ماهانه مراسم عزاداری برگزار کنند، از تجمع بزرگ عصر تاسوعا و حضور هیئت‌های مختلف تشکر می‌کنم بنابراین این مراسم نقطه آغازی برای این حرکت بزرگ و فرهنگ سازی در این رابطه است، بحمدالله این مراسم با کیفیت مناسب برگزار شد، از اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و همه عزیزان که در این مورد همکاری کردند، تشکر می‌کنم.

محمودی برگزاری نماز ظهر عاشورا را بسیار باشکوه خواند و گفت: بسیاری از هیئت‌ها همت کردند که جای سپاس دارد، امیدوارم این سنت الهی در سال های دیگر بهتر و جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان نسبت به برخی بدعت های عزاداری‌ها هشدار داد و افزود: نکته دیگر جلوگیری از بدعت در عزاداری‌ها است، متاسفانه هم در جشن‌های معصومین و هم در عزاها بدعت‌ها جای سنت‌ها را گرفته است، به بهانه عزاداری برهنه شدن، خودزنی و … و آن را ثواب دانستن زشت است، مداحان گذشته از پای منبر و مسجد رشد می‌کردند با علما در ارتباط بودند و بهانه دست دشمن نمی‌دادند، امروز هم این ارتباط باید حفظ شود.

فارس

یک نظر

  1. مردم ورامین با نیامدن مترو نا امید نمیشوند. خدا نیاورد روزی که امید این مردم شریف به کسی باشد با دشمنان با مدارا برخورد می کند و با ملتی که به او رای داده اند با بی تدبیری.
    آقای رئیس جمهور وظیفه اش هست که مانع پروژه ی مترو نشود و دست کسانی که مانع این پروژه می شوند را قطع نماید.
    مسئولانی که حتی یک روز این پروژه را با توقف مواجه کنند در خون افرادی که در جاده ی شلوغ ورامین تهران به زمین می ریزد شریک هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.