خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » به تدبیر دولت، امیدی نیست! شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم به ورامین نمی رسد!؟

به تدبیر دولت، امیدی نیست! شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم به ورامین نمی رسد!؟

به تدبیر دولت، امیدی نیست! شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هم به ورامین نمی رسد؟

پس از شوکی که این روزها وزیر راه و شهرسازی به مردم ورامین هدیه کرد و پروژه مترو را به قطار شهری تغییر داد؛ شنیده ها حاکی از آن است که تدبیر دولت راستگویان، امید استقرار شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شهرستان ورامین را به یأس مبدل کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که این امر در دولت قبل مصوب شده بود و برای ساختمان این دانشکده بیش از ۸ میلیارد تومان از بودجه شهرستان و به گفته مسؤولین دانشگاه شهید بهشتی بیش از هفتصد میلیون تومان از سوی این دانشگاه هزینه شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که پس از اتخاذ این تصمیم، بنا است ساختمان فعلی به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین تحویل داده شود و در واقع هزینه های تجهیز ساختمان برای دانشکده پزشکی بصورت کامل از بین خواهد رفت که این بذل و بخشش از جیب بیت المال، جای پاسخگویی از سوی مسؤولین مربوطه دارد.

جالب تر آن که در توافقی که بصورت شفاهی بین مسؤولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و در هفته آینده قطعی خواهد شد، شهرستان ورامین می بایست هزینه های انجام شده توسط این دانشگاه -که بیش از چند صد میلیون تومان می باشد- را عودت دهد و این شاهکار جدید دولت تدبیر و امید است.

به گفته کارشناسان تنها راه بهبود وضعیت درمانی شهرستان، استقرار این دانشکده در ورامین بود که موجب ارتقاء سطح خدمات بیمارستان های ورامین می شد که با این اقدام، امید بهبود وضعیت درمانی شهرستان از بین خواهد رفت.

با این حال، جای این سؤال باقی است که تدبیر بعدی دولت راستگویان برای به عقب برگرداندن شهرستان ورامین و لغو مصوبات دولت قبل نظیر مترو و استقرار شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی؛ چه خواهد بود؟

۳ نظر

  1. با سلام
    دولت قبل فقط مصوبه داشته.
    شما که از دولتی که یکسال سر کار آمده اینقدر خوب انتقاد می کنید، هشت سال پیش کجا بودید؟
    با تشکر

    • اینجور که من از این خبر متوجه شدم این اقدام فقط مصوبه نبوده و تکمیل شده است و فقط منتظر پذیرش دانشجو بوده است.
      من اقدامات فراوانی از دولت نهم دیدم. چون خودم ورزشکارم فقط چندین ورزشگاه در این چندسال احداث شد.فکر کنم چندبرابر دولت های قبل بوده باشه.
      به نظرم کسی اگر منصف باشد برایش فرقی نمیکند چه دولتی باشد و اگر اشتباهی دید نقد میکند. میگن سالی که نکوست از بهارش پیداست. باز دولت احمدی نژاد این دو سه سال آخر زد تو خاکی و اولاش طوفانی کار می کرد. این دولت که تو این یه سال، طوفانی زده تو خاکی. البته امیدوارم این دولت لااقل “یک” مصوبه ی همراه با اجرا برای ورامین داشته باشد که امثال شما عاشقان دولت یازدهم حرفی برای گفتن داشته باشید.

  2. به گزارش خبرنگار مهر، راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی از جمله خواسته ها و دغدغه های جدی مردم و مسئولان شهرستان ورامین طی سالهای گذشته بوده تا با راه اندازی این دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص، کمبود پزشک در منطقه ورامین جبران شود.

    مسئولان شهرستان ورامین طی سال های گذشته در دیدار با مسئولان کشوری و با استفاده از تریبون های مختلف، تلاش کردند این امتیاز ویژه و مهم را برای دیار ۱۵ خرداد به ارمغان بیاورند و بدین وسیله قدمی در حل مشکلات و کمبودهای بهداشتی بردارند.

    تلاش چندین ساله مسئولان ورامین برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی

    پیگیری های مداوم و تلاش های مستمر مسئولان شهرستانی و موافقت دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی این نوید را به مردم ورامین داد که دانشکده پزشکی شعبه بین الملل در ورامین راه اندازی شود و این موضوع باعث ایجاد شور و شعف در میان اهالی و مردم دیار ۱۵ خرداد شد.

    در شهریور ماه سال گذشته بود که حسین ابوالقاسمی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به راه اندازی دانشگاه شهید بهشتی شعبه بین الملل در ورامین اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۴۱ دانشجو در شعبه بین الملل دانشگاه در قشم تحصیل می کنند و با توجه به مصوبه شورای گسترش که دانشگاه های مادر می توانند در شهر خودشان نیز بخشی از شعبه بین الملل را داشته باشند شعبه بین الملل دانشگاه در ورامین ایجاد شد و بخشی از دانشجویان شعبه تحصیل خود را در این محل از بهمن ماه آغاز می کنند.

    هزینه میلیاردی برای راه اندازی و تکمیل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی ورامین

    اگرچه طی سالهای گذشته مسئولان چندین بار تاریخ های متفاوتی را برای پذیرش دانشجو دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل در ورامین عنوان می کردند اما با گذشت بیش از دو سال هنوز دانشجویان متقاضی جذب این دانشکده نشدند.

    در حالی که طی دو سال گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و برخی مسئولان شهرستان ورامین از راه اندازی دانشگاه پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل در ورامین خبر می دادند اما برخی اخبار رسیده حکایت از آن دارد که استقرار این دانشگاه در ورامین لغو شده و پس از عدم راه اندازی مترو در دیار ۱۵ خرداد، دومین شوک به اهالی این منطقه وارد خواهد آمد.

    این درحالی است که برای راه اندازی و تکمیل ساختمان دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل در ورامین از سوی مسئولین و نهادهای شهرستانی بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

    از طرف دیگر بر اساس برخی شنیده ها قرار است ساختمان فعلی دانشکده پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین تحویل داده شود و بدین ترتیب هزینه های تجهیز ساختمان برای دانشکده پزشکی بصورت کامل از بین خواهد رفت.

    ابراز بی اطلاعی نماینده ورامین از لغو ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در ورامین

    در دیماه سال گذشته بود که خبرگزاری مهر در گزارشی از عدم پذیرش دانشجو در دانشکده پزشکی علوم پزشکی خبر داد اما مسئولان شهرستان ورامین از جمله معاون فرماندار ورامین و همچنین محسن عابدلو رئیس وقت شورای شهر ورامین در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار مهر تأکید کردند که مسئولان شهرستان بر روی ایجاد رشته های پزشکی در ورامین اصرار دارند و برای مشخص شدن تکلیف این مسأله جلسه ای با حضور دو طرف برگزار خواهد شد و مدیران شهرستان این نوید را دادند تا در این جلسه از حق مردم ورامین دفاع کنند.

    بهمن سال گذشته بود که در جلسه مدیران شهرستان ورامین با وزیر بهداشت و درمان مراتب اعتراض مسئولان شهرستان نسبت به عدم شروع به کار این دانشگاه اعلام شد و دکتر هاشمی نیز از عدم آغاز به کار دانشگاه بین الملل علوم پزشکی شهید بهشتی در ورامین به شدت ابراز ناراحتی کرد و وزیر بهداشت در این جلسه دستور داد که تعهدات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر چه سریعتر عملیاتی شود و این دانشگاه در ورامین مستقر و هر چه سریعتر اقدام به جذب دانشجو کند.

    اما با گذشت چندین ماه نه تنها خواسته به حق مردم ورامین محقق نشد بلکه اکنون خبر از تعطیلی و عدم ایجاد دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل در ورامین به گوش می رسد.

    احمد خالق طبری دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۲۱ تیرماه امسال اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود دانشگاه‌های علوم پزشکی که توانایی پذیرش دانشجو را دارند شعبه‌هایی را برای پذیرش دانشجوی خارجی و دانشجوی مازاد به عنوان شعبه بین الملل تاسیس کنند اما در ‌‌نهایت این شعبه‌ها تنها به پذیرش دانشجوی مازاد بر ظرفیت با پرداخت شهریه اقدام کردند و بر اساس تصمیم شورای گسترش وزارت بهداشت، نام شعب بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی به نام پردیس خودگردان تغییر کرد.

    وی افزود: هدف از پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها این است که با این تشکیلات آموزشی، باری از دوش دولت بردارند، نه اینکه اضافه کنند و بنابراین آن دانشگاه‌هایی که در زمان ایجاد شعب تشکیلاتی ایجاد کرده‌اند از‌‌ همان برای پردیس‌ها نیز استفاده می‌کنند.

    هیچ موضوعی نباید راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در ورامین را دچار خدشه کند

    سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز بی اطلاعی از لغو دانشکده علوم پزشکی شعبه بین الملل در ورامین اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته بنا است که شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی در ورامین مستقر شود و تاکنون خبری مبنی بر لغو این موضوع به اطلاع بنده نرسیده است.

    حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی را از مصوبات شورای گسترش دانست و بیان داشت: سال ها مردم ورامین و مسئولان درخواست راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی را داشته اند و نباید هیچ موضوعی این مصوبه را دچار خدشه کند.

    تأیید بازگرداندن ساختمان میدان ولیعصر به دانشگاه علمی کاربردی ورامین

    محمد حیدری قائم مقام شهردار ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه ای میان مسئولان شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا ساختمان موجود در میدان ولیعصر(عج) به دانشگاه علمی کابردی بازگردانده شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.