خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تصمیم دولت امید برای مترو!/ اعتراض مردم ورامین به تبدیل پروژه مترو به قطار حومه‌ای/ عدم تأثیر نامه ی مسئولان شهرستان به حسن روحانی

تصمیم دولت امید برای مترو!/ اعتراض مردم ورامین به تبدیل پروژه مترو به قطار حومه‌ای/ عدم تأثیر نامه ی مسئولان شهرستان به حسن روحانی

metro

صبح دیروز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بازدید و بررسی مشکلات راه‌های مواصلاتی و پروژه‌های مسکن مهر جنوب شرق استان تهران به شهرستان ورامین سفر کرد اما این سفر به دور از حاشیه نبود.

وزیر راه و شهرسازی در اخبار ساعت ۱۸ شبکه ۵ سیما تاریخ هشتم آبان ۹۳، عنوان کرد: «قرار بر آن شده است که یک مترو در کلانشهرها احداث شود و شهرهای حومه به‌وسیله قطار و از مسیر راه‌آهن به مترو وصل شوند.»

این اظهارات وزیر یعنی پروژه مترو ورامین پس از گذشت بیش از یک دهه از بین رفت.

در این بین مردم مومن و نمازگزاران جمعه ورامین امروز درخواست اعتراض‌آمیزی را مطرح کردند که در نماز جمعه قرائت شد.

در این درخواست آمده است: با توجه به وعده دولت‌های گذشته برای راه‌اندازی متروی ورامین و مصوبه دولت در این ارتباط و واگذاری این پروژه به مترو، امروز ما شهروندان ورامین اعتراض شدید خود را نسبت به اعلام این پروژه به عنوان قطار حومه‌ای اعلام کرده و از مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر می‌خواهیم با قدرت از حق مسلم مردم دیار ۱۵ خرداد دفاع کرده و اجازه ندهند منطقه از این امکانات محروم شود.

نمازگزاران جمعه ورامین بیان داشتند: امروز از سنگر نماز جمعه و با ندای تکبیر از دولت می‌خواهیم بر اساس شعار تدبیر، اعتدال و امید، امید وارثان شهدای ۱۵ خرداد را تبدیل به یاس و ناامیدی نکند.(فارس)

دولت مدعی تدبیر و امید، این روزها، برای عدم مطالبه ی افکار عمومی از مذاکراتی که همه ی دشمنان قسم خورده ی ملت ایران از آن با اطلاع اند جز مردم شریف ایران، دست به اقدامات گوناگونی می زند؛ از تحریف درس های عاشورا گرفته تا شوخی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و چند مورد دیگر که در اینجا از آن می گذریم. اما این اقدامات تنها در سطح کشوری نبوده و دولت مدعی اعتدال که به صورت افراطی، اقدامات و مصوبات دولت گذشته را زیر سوال می برد در جدیدترین پروژه ی خود، حدود یک میلیون نفر از مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا را با نگرانی و نا امیدی مواجه کرده است که شرح آن در بالا و خبرهای قبلی آمده است.

حدود سه ماه پیش بود که نقوی نماینده سه شهرستان، خبر از ارسال نامه ی مهمی به رییس جمهور داد.(لینک خبر) نامه ای که در آن، مسئولان شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا خواستار دستور صریح و قاطع رئیس جمهور مبنی بر اجرای هر چه سریعتر پروژه مترو توسط شرکت متروی تهران شده بودند. نامه ای که در آن ذکر شده بود که “اکنون زمزمه هایی به گوش می رسد که راه آهن با ایجاد موانع در پی توقف اجرای مترو و تبدیل آن به راه آهن شهری بوده و در نتیجه در بین مردم شائبه ایجاد کرده که دولت یازدهم می خواهد مترو را به راه آهن تبدیل کند به همین خاطر با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت آن برای مردم، دستور صریح و قاطع فرمایید تا پروژه با ماهیت مترو و توسط شرکت مترو تهران اجرا شود تا مطالبه به حق مردم دیار ۱۵ خرداد محقق گردد.” اما نمی دانیم که چه شده است؟! یا این نامه به دست حسن روحانی نرسیده است یا اینکه وی نسبت به این نامه بی اعتنا بوده است…

هرچند این تصمیم در سطح کلان گرفته شده است اما نمی توان به راحتی از تصمیمات نسنجیده و رویایی شورای شهر ورامین گذشت. گلایه از این شورا را به نوشته های بعدی موکول می نماییم.

یک نظر

  1. Ma mardome varamin khastare metro dar shahrestan hastim v haghe khod ra az nemayande mohtaram v shoraye shahr talab mikonim

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.