خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اختلاف بین مسئولین، دامن مردم را گرفت: مترو از ورامین رفت/ جفای دولت تدبیر و امید به مردم ورامین

اختلاف بین مسئولین، دامن مردم را گرفت: مترو از ورامین رفت/ جفای دولت تدبیر و امید به مردم ورامین

شهروندان ورامینی که از پرچم داران انقلاب بوده و هستند مرارت های زیادی را در سال های پس از انقلاب توسط افراد مختلف دیده اند و فریادی نیز نزدند تا اینکه با سفر محمود احمدی نژاد به ورامین خبری خوشی شنیدند و تا اندازه ای این خبر به کام آنها شیرین آمد که وصف ناپذیر بود؛ آن خبر این بود”مترو به ورامین می آید”

پس از درگیری های مختلف سازمانی بین مسئولین شهرستان و مسئولین راه آهن، بستر راه آهن به مترو واگذار شد تا بتواند زیرسازی های لازم را به اتمام برساند و ریل گذاری کرده و خدمات مترو را به ورامین اختصاص دهد.

 پس از اینکه زیرسازی مورد نیاز شرکت مترو به اتمام رسید، شهرستان های قرچک و پیشوا زمین های مورد نیاز شرکت مترو در خصوص ایستگاه و همچنین دپو واگن های مترو را به مترو تحویل دادند ولی این زمان شروع درگیری های داخلی بین مسئولین شهرستان ورامین بود.

 درگیری بر روی زمین مترو، روی زمین یا زیر زمین شدن آن و اختلافات سیاسی و شخصی، و تا جایی نیز این درگیری ها ادامه پیدا کرد که پای نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین به میان کشیده شد و جلساتی نیز در منزل ایشان انجام شد تا تکلیف مترو مشخص شده و درگیری ها به اتمام برسد.

 پس از گذشت چند ماه از این جلسه، ناگهان از طریق منابع آگاه اعلام شد که وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم فردا(پنجشنبه ۸/۸/۹۳) به ورامین سفر می کند.

بعد از ظهر امروز(پنجشنبه) از طریق روابط عمومی فرمانداری اعلام شد که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که قطار سریع و سیر حومه شهری جای مترو را گرفته است و مترو دیگر به ورامین نمی آید.

البته این در حالی است که یک هفته قبل از این واقعه دردناک خبرنگار ما بارها درخواست وقت مصاحبه از مسئولین مختلف در خصوص مترو را داشته است که هیچکدام حاضر به پاسخگویی نبوده اند.

اکنون شهروندان شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا که تا به امروز فکر می کردند که با هزینه بسیار کم و صرف وقت بسیار ناچیز می توانند به کلان شهر تهران سفر کرده و به فعالیت های روزمره و یا اداری خود برسند، با کابوسی به نام قطار حومه شهری مواجه شده اند.

وسیله ای که آنها را تا ایستگاه راه آهن تهران برده و مسافران عزیز منطقه ورامین، قرچک و پیشوا پس از صرف وقت حداقل ۱۰ دقیقه ای باید از ایستگاه راه آهن خارج شده و تازه مصیبت هایشان شروع شود.

اینکه کدام خط خطوط سریع السیر اتوبوس را سوار شوم، کدام خودروی خطی را باید سوار شوم، در کدام ایستگاه پیاده شوم، مسیر را اشتباهی نروم و دیگر مشکلات و سوالات متداول.

البته باید به این مشکلات یک معضل اصلی یعنی هزینه را اضافه کنیم، هزینه ای که با وجود مترو می توانست بسیار بسیار کم تر و ناچیزتر باشد، ولی با تغییر مترو به قطار حومه شهری این هزینه برای هر مسافرت چند برابر می شود که این برای اکثریت شهروندانی که از آن استفاده می کنند و از قشر متوسط یا پایین جامعه هستند مشکلات خود را دارد.

از طریق این یادداشت برای افرادی که مدعی مسلمان بودن و دانستن دستورات دینی هستند یادآوری می کنیم، حق الناس فقط دزدی کردن و یا قرضی کسی را ندادن نیست، بلکه حق الناس به تمام حقوق مادی افراد گفته می شود که به وضوح می توان گفت که این اجهاف در حق مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا نیز نمونه ای از این حق الناس است.

حال باید از مسئولین محترم شهرستان ورامین که ادعای خدمتگذاری به مردم هستند پرسید، چرا اختلافات سیاسی خود را به اندازه ای ادمه داده اند که حق مسلم مردم ناحق شود؟

 مسئولین محترم شهرستان ورامین! چگونه می خواهید این اجهاف و جفا در حق مردم شهید پرور ورامین را جبران کنید؟

منبع: ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.