خانه » اخبار و رویدادها » پاسخ امام جمعه موقت ورامین به کسانی که این روزها از توبه حُر می‌گویند

پاسخ امام جمعه موقت ورامین به کسانی که این روزها از توبه حُر می‌گویند

m-mahmoodi

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان متقی و پرهیزگار سه نشانه دارد، اخلاص در عمل اولین آنها است، آرزوهای انسان متقی کوتاه است، انسان متقی از فرصت‌ها و موقعیت‌ها بهره می‌برد.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: عمل انسان متقی برای خدا است، انسان متقی در راه خدا از عمر خود بهره می‌برد، عزیزانم باید نشانه‌های تقوا در زندگی ما به چشم بخورد، دل نبستن به دنیا و زرق و برق‌های دنیا یکی از همین نشانه‌های تقوا است.

بحث سبک زندگی اسلامی/توجه به جمعیت

وی عنوان کرد: باید بر خلاف سیاست‌های غلط گذشته امروز خانواده‌ها برای پرورش نسل جوان تلاش کنند، انسان باید اهل کار و تلاش باشد، خداوند از بنده‌اش غافل نیست، اگر در این راه کوتاهی صورت گیرد در برابر نسل آینده قصور شده است.

محمودی توضیح داد: در بحث تربیتی فرزندان حق تغذیه کودک است، تغذیه کودک خصوصا در دوران شیرخوارگی مورد توجه قرآن و اهل بیت(ع) است، توصیه شده مادران فرزندان خود را دو سال تمام شیر دهند، پاداش شیر دادن کودک فراوان است، اگر مادران از فضائل شیر دادن نزد خدا آگاه باشد هرگز از شیر خشک استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حدیث پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «هرگاه مادر شیر می‌دهد هر بار مکیدن کودک برابر است با آزادسازی برده‌ای از فرزندان اسماعیل و هرگاه از شیر دادن فارغ می‌شود فرشته‌ای به او می‌گوید خداوند گناهان تو را بخشیده است».

وی بیان کرد: امروز ثابت شده بسیاری از داروهایی که فرزند برای سلامت نیاز دارد در شیر مادر وجود دارد، مادر به وسیله شیر فقط غذا به کودک نمی‌دهد بلکه در حال تغذیه روح فرزند هم است، تغذیه کودک را جدی بگیریم.

محمودی گفت: نکته دیگر تعلیم و تربیت کودک است، کثرت جمعیت و نسل این نیست که فرزند را به دنیا آورده و رها کنیم، اولین موضوعی که در باب تعلیم و تربیت کودکان مورد توجه است معارف دینی و عقیدتی است، پدر و مادری که فرزندش را بر اساس تعالیم قرآن و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت آموزش داده است اجر فراوان دارد، فرزندی که از فرهنگ قرآن و اهل بیت دور شد گرفتار بسیاری از مصیبت‌ها می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: ارتحال فقیه مجاهد، عالم انقلابی، عمار انقلاب مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت عرض می‌کنیم، این عالم در عرصه علم و عمل قدم‌های بزرگ و موثری را برداشت و بی‌ریا به مردم و انقلاب خدمت کرد، دانشگاه امام صادق(ع) از خدمات ارزشمند این فقیه فقید است، او هیچ‌گاه فریفته دنیا نشد و در بزنگاه‌های انقلاب راه را گم نکرد، مراسم تشییع با عظمت وی و اقامه نماز توسط رهبری موید این عرایض است.

وی افزود: در آستانه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی قرار داریم، یاد شهید ۱۳ ساله، شهید فهمیده که اقتدا کرد به قاسم ۱۳ ساله را گرامی می‌داریم، عجیب کلاس درسی بود کلاس عاشورا و دفاع مقدس، تمام آن چه در مورد عاشورا گفتیم و شنیدیم در دفاع مقدس به طور عملی به نمایش گذاشته شد.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: نوجوانان ما باید عاشورایی تربیت شوند، امیدواریم جوانان و نوجوانان ما با الهام از فرهنگ عاشورا در این راه ثابت قدم باشند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: چهار آبان روز اعتراض امام عظیم الشان(ره) به کاپیتولاسیون است، همین فریادها موجب تبعید امام(ره) شد که با شعار هیهات مناالذله نباید زیر بار ظلم وستم رفت، امروز هم ۱۳ آبان مقارن با روز عاشورا شده است، باید با استفاده از این فرصت ذاکران و خطبا ما به استکبارستیزی به عنوان شعار قیام عاشورا بپردازند و نوجوانان ما با افتخار بگویند هیهات من‌الذله مرگ بر امریکا

در آستانه محرم هستیم، قدر محرم و قدر روضه و اشک و توسل برای سید الشهدا(ع) را بدانیم و از فرصت محرم بهره ببریم.

وی گفت: ما نسبت به مجلس‌های سیدالشهدا(ع) مسئولیم، باید مجلس عزاداری امام حسین(ع) کلاس تعلیم و تربیت باشد.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: ابلاغ پیام عاشورا، نصیحت‌های عاشورایی باید با مجالس امام حسین(ع) صورت گیرد، خطبا و مادحین مبادا طی قیمت کنند، نوکری امام حسین(ع) افتخار است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه برخی نوحه‌های نامناسب و سبک‌های زننده، خواندن نوحه‌های دروغ، قمه‌زنی، اصرار بر برهنه شدن عزاداران صحیح نیست، تشریح کرد: بیان عبرت‌آموزی از عاشورا مهم است، مگر می‌شود از دیروز گفت، اما از امروز غافل ماند، عزاداری امام حسین (ع) باید افشاگر چهره نفاق باشد. مگر می‌شود از امام حسین(ع) گفت اما از آمریکا غافل بود. اگر علنی بدحجابی شد، دیش‌های ماهواره نصب شد، رشوه‌خواری شد.

محمودی عنوان داشت: اصل هشتم قانون اساسی نظام اسلامی در مورد این دو فریضه است، مگر دولت مجری قانون اساسی نیست، باید به این اصل عمل شود.

امام جمعه موقت ورامین متذکر شد: جالب ان است طی چند سال اخیر مجلس به فکر تهیه قانون در این زمینه افتاده، چرا تاکنون کوتاهی کرده است.

وی یادآور شد: یک اسید پاشی در اصفهان اتفاق افتاده،حرکتی بسیار زشت و مذموم است و باید با آن به شدت برخورد شود، برخی زنان بی‌هویت آن‌قدر جسارت پیدا می‌کنند که طی روزهای اخیر در برابر مجلس و جاهای دیگر به امر به معروف حمله‌ور شده‌اند، از مجلس می‌خواهیم به تصویب قانونی جامع در مورد این دو فریضه اقدام کند و هرگونه کوتاهی را خیانت به امام، انقلاب و عاشورا می‌دانیم.

محمودی تأکید کرد: چرا از عاشورا عبرت نمی‌گیریم، چرا برخی خواص مانند خواص آن روز راه را گم کردند، ویژگی بارز آیت‌الله مهدوی کنی این بود که راه را گم نکرد، رهبری عزیز در عبرت‌های عاشورا فرمودند اگر آن روز خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند امام حسین(ع) شهید نمی‌شد و ابن‌زیاد در کوفه حکومت نمی‌کرد.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: خواص بی‌بصیرت هستند که حق را می‌شناسند اما در زمان خود عمل نمی‌کنند، برخی این روزها از توبه حر بن یزید ریاحی می‌گویند، بله این توبه از درس‌های عاشورا است اما حر توبه کرد و روز عاشورا عملا توبه خود را به نمایش گذاشت، درست است جلوی امام حسین(ع) را گرفته بود اما خونی نریخته بود، بی‌احترامی به امام حسین(ع) نکرده بود، من هفته قبل هم عرض کردم اگر فتنه‌گران سال ۸۸ توبه کردند که هیچ وگرنه حکم فتنه‌گران جنگ جمل و خوارج را دارند، به برخی خواص بی‌بصیرت هم عرض می‌کنم به باطل سعی در تطهیر فتنه‌گران و رفع حصر آن‌ها نکنند که ملت ایران نشان داده هرگز از خط امام و خلف صالح ایشان فاصله نمی‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خیرانی که کلنگ حسینیه ثارالله(ع) را به زمین زدند تشکر می‌کنم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.