خانه » اخبار و رویدادها » تنها منبع تأمین آب کشاورزی ورامین پساب تصفیه شده تهران است

تنها منبع تأمین آب کشاورزی ورامین پساب تصفیه شده تهران است

keshavarzi

سرپرست اداره آبیاری شهرستان ورامین گفت: با توجه به محدودیت های آب کشاورزی موجود در منطقه به دلیل بروز خشکسالی، در حال حاضر تنها منبع تأمین کننده آب کشاورزی دشت ورامین پساب تصفیه شده تهران می باشد.

محمد پاچیده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منابع آب دشت ورامین در سال های اخیر به دلیل کمبود شدید بارش کاهش یافته و با محدودیت های بسیاری در تأمین آب کشاورزی این منطقه روبرو شده ایم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به طور متناوب بین سه تا چهار مترمکعب آب در ثانیه از پسآب تصفیه شده تهران دراختیار کشاورزان شهرستان ورامین قرار می گیرد و این درحالیست که ورودی آب رودخانه جاجرود به دشت ورامین صفر است و عملا هیچ آبی از این طریق در دشت ورامین جاری نمی شود.

به گفته وی چاه های زیر زمینی نیز بخشی از آب کشاورزی ورامین را تأمین می کند و برخی از افراد با آغاز فصل کشت پائیزه بدون برخورداری از حقآبه نسبت به کشت محصول اقدام می کنند و در بهار و زمان نیاز گیاه به آب، از اداره آبیاری طلب آب می کنند که این امر مشکلات عدیده ای را برای کشاورز و اداره آبیاری به همراه دارد.

پاچیده از آن دسته از کشاورزانی که حقآبه ندارند خواست به دلیل کمبود شدید منابع آبی از کشت محصول پاییزه خودداری کند زیرا آبی برای واگذاری به این دسته از کشاورزان وجود ندارد.

سرپرست اداره آبیاری ورامین تصریح کرد : اداره آبیاری، آب موجود را بین نمایندگان کشاورزان توزیع می کند و این نمایندگان با توجه به محدودیتهای فراوان، از سهمیه آب خود به کشاورزان فاقد حقآبه نمی دهد.

وی با اشاره به بروز خشکسالی از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت وارد شدن خسارت به محصول بتوانند بخشی از خسارت های خود را جبران نمایند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.