خانه » اخبار و رویدادها » آب نیست، کشاورزان دشت ورامین از کشت محصول خودداری نمایند!

آب نیست، کشاورزان دشت ورامین از کشت محصول خودداری نمایند!

هشدارهای کمبود آب این بار جدی تر از گذشته است، شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان تهران با صدور اطلاعیه ای از آن دسته از کشاورزان دشت ورامین که از حق آبه برخوردار نیستند خواست از کشت محصول در سال زراعی جاری خودداری کنند.

keshavarzi

در این اطلاعیه از کشاورزان شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت خواسته شده تا با توجه به کمبود شدید آب از انجام کشت با استفاده از آبهای سطحی رودخانه جاجرود خودداری نمایند.

دراین اطلاعیه خطاب به شوراهای اسلامی شهر و روستاها و نمایندگان آب و کشاورزان شهرستان های ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک آمده است: تنها منبع تأمین کننده آب زراعی مورد نیاز شبکه آبیاری و زهکشی دشت ورامین در حال حاضر پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران می باشد که فقط قسمت کمی از اراضی تحت پوشش شبکه را مشروب می نماید.

اطلاعیه می افزاید: از طرفی به علت خشکسالی و کاهش شدید ذخیره آب سد ماملو تأمین آب از طریق این سد در چنین شرایطی بسیار محدود و حتی غیر ممکن خواهدبود.

این شرکت از کشاورزان روستاها بخصوص افرادیکه فاقد حقابه قانونی می باشند خواست در سال زراعی جدید ۹۴- ۹۳ از انجام کشت با احتساب آب های سطحی رودخانه جاجرد خودداری کنند تا برای آبیاری محصولات با مشکل مواجه نگردند.

کشاورزان دشت ورامین هرساله با آغاز مهرماه کشت پائیزه محصولات گندم و جو را آغاز می کنند.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.