خانه » مفاخر و افتخارات ورامین » مفاخر » مخترعان » ثبت ۲۷۴ اختراع از سوی نخبه ورامینی

ثبت ۲۷۴ اختراع از سوی نخبه ورامینی

کوچکترین قرآن جهان که بوسیله لیزر و در دل شیشه نگارش شده، کوچکترین نهج البلاغه جهان و همچنین میکروسکوپ تک لنزی جهان بوده که توانست مدال نقره جهانی را از کشور کانادا کسب کند از جمله اختراعات روح الله شریفی است، نخبه نمونه بسیجی که تمامی اختراعات خود را برگرفته از قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) می داند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را برای معرفی در عرصه جهانی انتخاب کنیم، قطعا پیشرفت های علمی دانشمندان و جوانان این سرزمین است، جوانانی که با تکیه بر خداوند و با شعار ما می توانیم توانستند بسیاری از پله های ترقی و پیشرفت را طی کرده و تحسین جهانیان را برانگیزند.

امروز به برکت توجه ویژه مسئولان نظام اسلامی و تأکیدات رهبری بر فعالیت های علمی، جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول پیشرفت علمی در جهان قرار دارد و بسیاری از دانش های علمی موجود در جهان در ایران قابل دسترسی است، دستاوردی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خنده دار و غیر قابل باور بود.

در گوشه و کنار ایران، جوانان و نوجوانان زیادی با استفاده از امکانات و تکیه بر استعداد و توانایی ذاتی خود، توانسته اند علاوه بر اثبات پتانسیل های آینده سازان ایرانی، قدم های موثری در جهت پیشرفت و ارتقای سطح علمی کشور بردارند که یکی از این افراد روح الله شریفی است.

خانواده شریفی از سال ۱۳۴۲ به ورامین نقل مکان کردند و پدر وی در قیام تاریخی ۱۵ خرداد حضوری فعال داشت و امروز نیز موسسه تحقیقاتی این دانشمند در کرج، آنچنان در زمینه های علمی به موفقیت رسیده که به عنوان نخبه نمونه بسیجی انتخاب و در دیدار با رهبری مورد تجلیل قرار گرفت.

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/goonagoon/sharifi-(1).jpg

اکنون نام روح الله شریفی فقط منحصر به کشور نیست بلکه کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز از وی به عنوان یک پژوهشگر برجسته یاد می کنند، به همین خاطر وی در مسابقات جهانی مخترعان در کانادا مدال نقره را کسب کرد.

پژوهشکده علمی و تحقیقاتی دکتر شریفی در کرج میزبان جمعی از جوانان و پژوهشگران مستعد کشور است که برای اعتلای نام ایران اسلامی و برای خلق دستاوردهای بیشمار علمی تلاش کرده و به موفقیت های مهمی دست پیدا کرده اند.

وجود دکتر شریفی مایه افتخار شهرستان ورامین است

چندی پیش آیت الله سید مرتضی محمودی در دیدار با این نخبه بسیجی و پژوهشگر برجسته علمی با تجلیل از فعالیت های دکتر شریفی اظهار داشت: این یک افتخار بزرگ برای شهرستان ورامین و دیار ۱۵ خرداد است که چنین افرادی در آن پرورش یافته اند و این مسأله نشان می دهد که در میان دانشگاهیان کشور نیز انسان های برجسته و متعهد فراوانی وجود دارند.

امام جمعه ورامین افزود: روح الله شریفی از جمله اساتیدی است که با توجه به آیات قرآن کریم و روایات ائمه هدی به فعالیت های علمی پرداخته و همه اختراعاتش نیز با تأسی از آیات کلام وحی بوده که این مسأله اعجاز قرآن کریم را بیش از پیش ثابت می کند.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه باید مانند این نخبه برجسته علاوه بر توجه به مبانی اعتقادی و اسلامی، زمینه آشنایی دانشجویان و آینده سازان کشور را با آخرین دستاوردهای علمی فراهم کنند، موضوعی که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته است.

محمودی اضافه کرد: حضور در عرصه های علمی و تحقیقاتی توسط پژوهشگران و متخصصان علمی کشور یک ضرورت انکارناپذیر و یک نیاز مهم و اساسی برای کشور است و می تواند زمینه پیشرفت و آبادانی کشور را بیش از پیش فراهم کند.

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/goonagoon/sharifi-(2).jpg

نگارش کوچکترین قرآن جهان بیش از ۱۴ ماه زمان برد

روح الله شریفی با اشاره به اختراعات متعدد خود در زمینه های علمی اظهار داشت: یکی از مهمترین و برجسته ترین اختراعات بنده، نگارش کوچکترین قرآن جهان و ثبت رکورد جدیدی برای دنیای اسلام بوده است.

این پژوهشگر نمونه کشور افزود: مسیحی ها در گذشته کتاب انجیل که حاوی ۳۳۰ صفحه است را در ۲۹ میلی متر نوشته بودند و بدین وسیله تبلیغ مسیحیت را انجام می دادند اما بنده در دیداری که با رهبری داشتم، اعلام کردم که به امکاناتی نیاز دارم تا این رکورد را ارتقا دهم.

وی ادامه داد: با استفاده از لیزر و در مدت بیش از ۱۴ ماه با توکل بر خداوند و توجه ویژه اهل بیت، توانستم قرآن کریم که حاوی ۶۳۳ صفحه بود را در ۷ میلی متر نوشته و رکورد قبلی را به میزان ۵/۷ برابر ارتقا داده و آن را به نام جهان اسلام ثبت کنم.

شریفی اضافه کرد: کوچکترین قران جهان بوسیله لیزر و در دل شیشه نگارش شده که به وسیله میکروسکوپ های مخصوص قابل رویت و مشاهده بوده و این یک افتخار بزرگ برای جهان اسلام و بویژه شیعیان است.

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/goonagoon/sharifi-(3).jpg

تمامی اختراعاتم برگرفته از قرآن کریم و احادیث است

نخبه برتر بسیجی کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد اختراعاتش بیان داشت: تاکنون با توکل بر خداوند بیش از ۲۷۴ اختراع را به نام خود ثبت کرده ام که تمامی آنان بر گرفته از قرآن کریم، احادیث معصومین و روایات است.

وی متذکر شد: یکی از مهم ترین اختراعات بنده، اختراع میکروسکوپ تک لنزی جهان بوده که توانسته مدال نقره جهانی را از کشور کانادا کسب کند و در همایش بین المللی مخترعان نیز مدال طلا را از آن خود کرده است.

شریفی گفت: اختراعات متعدد بنده سبب شد تا به نشان نخبه برتر بسیجی مفتخر شوم و از دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی هدیه خود را دریافت کنم که این مسأله یکی از بزرگترین افتخارات زندگی بنده بوده است

این دانشمند ورامینی تأکید کرد: همچنین کوچکترین نهج البلاغه جهان را در اندازه نوک خودکار نوشته ام که به زودی به عنوان یک رکورد در جهان تشیع ثبت خواهد شد و افتخاری دیگر برای ایران اسلامی رقم می خورد.

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/goonagoon/sharifi-(5).jpg

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.