خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۴۶ هزار دانش آموز ورامینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

۴۶ هزار دانش آموز ورامینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

madares

همزمان با سراسر کشور و با نواخته شدن زنگ مدرسه، سال تحصیلی جدید در شهرستان ورامین آغاز شد و بیش از ۴۶ هزار دانش آموز در کلاس های درس حاضر شدند.

در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که روز سه شنبه در محل مدرسه نمونه امیرالمومنین (ع) ورامین و با حضور مسوولین این شهرستان برگزار شد، دانش آموزان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند .

فرماندار ورامین در این مراسم گفت: با آغاز مهرماه، فصل جدیدی از زندگی و رویش دانش و علم در جامعه آغاز می گردد و نشان می دهد که نیروی جوانی می تواند با خود شور و نشاط و سرزندگی را نصیب جامعه نماید.

محسن خوانساری گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، فرصت بسیار مغتنمی جهت تبیین ابعاد مختلف دوران طلایی انقلاب اسلامی است و باید با برنامه ریزی مناسب، بهترین بهره را از این ایام برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کرد.

وی بیان داشت: تلاش و ایثار رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و افتخار آفرینی جوانان دانشمند ایرانی در فتح قله های علم و دانش ایران اسلامی را عنوان الگویی مناسب برای تمامی آزادیخواهان جهان معرفی کرده که دست یابی به پیشرفت های بیشتر به همراهی علم و اخلاق با یکدیگر دارد .

وی تأکید کرد: دانش آموزان باید تلاش نمایند تا در کنار کسب علم و دانش، به لباس اخلاق نیز ملبس شوند تا علم آنان بتوانند در خدمت پیشرفت جامعه و بشریت قرار گیرد.

سیدحسین نقوی حسینی روز سه شنبه در آئین بازگشایی مدارس شهرستان ورامین که در مدرسه نمونه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، گفت: اقتداری که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی به دست آورده به واسطه تلاش و همت معلمان و پیگیری اهداف والای انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان به دست آمده و باید از این دستاوردها به درستی حراست کرد.

وی افزود: دانش آموزان ایران اسلامی به واسطه حضور در فضای سراسر معنویت نظام مقدس جمهوری اسلامی به دستاوردهای عظیم علمی دست یافته و توانسته اند تا بسیاری از قله های افتخار علمی را فتح نمایند .

وی بیان داشت: دانش آموزان ایرانی به ویژه دانش آموزان ورامین از پتاسیل ها و ظرفیت های بالایی برخوردار می باشند که باید این ظرفیت در جهت توسعه علمی، فناوری و پژوهشی به کار برد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: یقینا دستاوردهای علمی امروز جامعه مرهون امنیت و اقتداری است که رزمندگان اسلام با تقدیم جان خویش در دوران هشت سال دفاع مقدس به ایران اسلامی ارزانی داشته اند و دانش آموزان باید با شناخت کامل ابعاد دوران هشت سال دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان ، آرمان های آنان را زنده نگاه دارند.

نقوی گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل به سادگی به پیروزی نرسیده و باید با جان و دل از آن حراست نمود زیرا دستاوردهای آن رشادت ها و از خود گذشتگی ها امروز به موفقیت هایی ختم شده که دانشمندان ایران اسلامی را در تمام عرصه ها علمی ، پژوهشی ، پزشکی به جایگاه والایی رسانده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخوردهای دوگانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در مواجهه با مقوله تروریست گفت: امروز شاهدیم که گروه های وحشی و تروریست داعشی و تکفیری به اسم اسلام به هیچ کس حتی به زنان و کودکان رحم نمی کنند و تلاش دارند تا از اسلام چهره ای خشن نمایش دهند.

وی گفت: این گروه های تروریستی زائیده تفکر استکباری آمریکا می باشند و جامعه مدعی تمدن که مدت ها در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده بودند تلاش دارند به واسطه اقداماتی ظاهری با این گروه مقابله نمایند .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.