خانه » اخبار و رویدادها » رضا برجی: جشنواره «رسول آفتاب» نگاهی فراتر از نگاه روزمره به مسائل دنیا و جهان اسلام دارد

رضا برجی: جشنواره «رسول آفتاب» نگاهی فراتر از نگاه روزمره به مسائل دنیا و جهان اسلام دارد

borji

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ؛ چهارمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب در چهار بخش داستان، خاطره، عکس و کاریکاتور با شعار جلوه‌های اسلام آمریکایی در پاییز و زمستان سال جاری برگزار می‌‌شود.

برجی با بیان اینکه این جشنواره‌ه‍ا نگاهی فراتر از نگاه روزمره، به مسائل دنیا و جهان اسلام دارند، گفت: در حال حاضر بزرگترین تهدید برای اسلام، بحث اسلام تکفیری می باشد. امروزه دو چیز اسلام را به شدت تحت فشار قرار داده است؛ یکی همان اسلام تکفیری و دیگری اسلام لائیک است، در منطقه ما چند کشور سردمدار این جریان می باشند. آنها اسلام را بدون سیاست و بدون مداخله در امور دولت می پسندند و آن را یک مناسک فردی و ارتباط بین خدا و بشر می دانند.

برجی در ادامه تاکید کرد: سعی برگزارکنندگان این جشنواره بر این است که اسلام واقعی را از اسلام های دروغینی که نام بردم تفکیک کنند و بنا به تعبیر حضرت امام(ره)، اسلام ناب محمدی (ص) را نشان دهند. ان شاءالله این جشنواره بتواند این نگاه از اسلام را پرورش دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره «رسول آفتاب» باید خیلی زودتر از این‌ها اتفاق می افتاد، افزود: این جشنواره در چهارمین دوره آن، در چهار بخش داستان، خاطره، عکس و کاریکاتور برگزار می شود. در این دوره باید فیلم مستند، فیلم کوتاه، فیلم داستانی و سینمایی نیز در فراخوان جشنواره آورده می شد اما متاسفانه به خاطر مسائل مالی و… این اتفاق نیفتاد. در بخش عکس که من دبیر آن انتخاب شده ام دوستان باید عکس هایی با مضامین فراخوان جشنواره، به جشنواره ارسال کنند. داوری این جشنواره نیز مثل همه جشنواره های دیگر در دو بخش برگزار می گردد.

برجی با پیش‌بینی اینکه استقبال خوبی از بخش عکس جشنواره خواهد شد افزود: فکر می کنم استقبال خوبی از آن شود. چون یکی از موضوعاتی که دوستان عکاس می توانند روی آن کار کنند، اسلام مرفهین بی درد و به تعبیری جنگ فقر و غناست. دوستان باید سعی کنند این موضوعات را به صورت ناب به تصویر بکشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.