خانه » شهدای ورامین » وصیت نامه شهید محسن قاجار

وصیت نامه شهید محسن قاجار

shahid-mohsen-ghajar-www-varamincity-com

إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَى الْأَرْضِ زِینَهً لَّهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَیُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ” (کهف-۶)

ما آنچه در زمین است زینت برای شما قرار دادیم تا بیازماییم شما را، که کدام کردار نیکو دارید.

با سلام و درود بر ائمه معصومین از محمد (ص) تا حضرت حجت (عج) بالاخص سرور شهیدان حسین ابن علی و پرچم دار خونین کربلای حسین امام خمینی و عاشقان و خادمین به ابا عبداله الحسین (ع). احساس می کنم که دنیایی از ظلالت را سیر می کردم و دیواری از مادیات مرا محصور کرده بودکه با پشیمانی از گذشته بسوی خدا بازمی گردم .

انسان در اثرخصوصیات نفسانی و هوای درونی که دارد چه در رابطه با خود و چه در رابطه با جامعه اش معمولا: اسیر لغزش ها و انحراف هایی از صراط مستقیم می گردد.

گناهان مانند لکه سیاهی که اگر روی آینه صافی قرار بگیرند به مرور زمان آنچنان آینه را سیاه می کنند که دیگر بازگشت به سفیدی ممکن نباشد انسان نیز چنین است اگر آلودگی به گناهان را از طریق صحیح جبران ننماید در خطر سقوط قرار خواهد گرفت.

برای پیشگیری از این آلودگی ها باید نفس اماره مورد مواخذه و سوال و تنبیه قرار بدهیم که اگر نفس آزاد باشد معتاد به خیانت و و معصیت می گردد و در این صورت بازگشت مشکل است و روش دیگر پیشگیری نیاز به تمرین یک سوی مسائل معنوی است تا برای او به صورت ملکه درآید و آنچنان با خوبی ها انس بگیرد که دیگر از گناه متنفر باشد در این رابطه بافت درونی انسان به طریقی است که میل دارد برای اکثر و گاهی اوقات بنشیند و درد دل کند و خواسته ها و معصیت های درونی خویش را با معشوق خود بیان کند. حال اگر این معشوق خدا باشد او را به عنوان محرم انتخاب کنید مطمئن بدانید نجات خواهد یافت.

انسان باید در همه حال از حرکت سکون به جانب خدا توجه داشته باشید و اورا مراقب کارهای خود بدانید که خداوند به اعمال و افکار همه بیناست و از تمام اسرار و رازها آگاه می باشد.

در امام بیشتر تعمق کرده و سعی کنید عظمت اورا بیابید و خود را تسلیم او سازید. صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ نموده و راه سعادتبخش حسین (ع) را ادامه داده و زینب وار زندگی کنید استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان ها جهت تسکین دردهاست و با این سلاح به استقبال امام و رزمندگان بروید.

در پایان از همه برادران و خویشان تقاضای عفو و بخشش دارم، امید است که این بنده روسیاه و گناهکار را در درگاه خداوند تبارک و تعالی حلال کنید.

اما خانواده گرامیم : مبادا در شهادتم نگران شوید واز خود ضعف نشان دهید و به خود ببالید که چنین فرزندانی تربیت نمودید البته حق دارید از مرگم گریان باشید اما قلباًخوشحال باشید.

پدر جان من دستهای پینه بسته و ترک خورده و صورت رنجیده شمارا می بوسم.

معذرت می خواهم از اینکه نتوانستم حق شما را ادا کنم واز شما عاجزانه می خواهم مرا حلال کنید .

در ضمن ۲سال از گذشته نماز و بیست روز روزه بدهکارم.

کتاب ها و وسایلی از این قبیل به رحمت بدهید که هر جور صلاح دید استفاده شود چه بهتر به کتابخانه یا مکانی که مورد استفاده قرار بگیرد اهداء شود .

کیسه سپاه که وسایل سپاه داخل آن است به سپاه تحویل دهید.اگر شهید شدم و برایتان مانعی نداشت مرا در بهشت زهرا دفن کنید که در کنار شهیدانی چون بهشتی و رجایی و … باشم و اگر مقدور نبود هر کجا که صلاح دیدید دفن کنید.

والسلام

یک نظر

  1. یادش گرامی مربی و معلمم بود هنوز حرفهایش وکردارش را یاد دارم بلاخره دوست و برادرش جعفری منش را هم پیش خود برد روحش شاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.