خانه » اخبار و رویدادها » سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان ورامین/ اختصاص ۲۱ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی

سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان ورامین/ اختصاص ۲۱ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی

81306077-5940625

سیدحسین هاشمی استاندار تهران، روز گذشته در سفری یک روزه از نزدیک با مردم و مسوولین شهرستان ورامین دیدار کرد و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد .

در این سفر یک روزه که ۱۲ ساعت به طول انجامید ، هاشمی از صنایع مستقر در شهرک های صنعتی چرمشهر و سالاریه بازدید و در جریان روند فعالیت این واحدهای صنعتی قرار گرفت.

وی همچنین از بزرگترین واحد تولید جوجه اردک کشور و نیز شرکت تعاونی دامداری اشراق شهرستان بازدید و مشکلات این بخش تولیدی کشاورزی شهرستان را مورد ارزیابی قرار داده و دستورات لازم جهت رفع مشکلات این بخش را صادر نمود.

هاشمی همچنین در دیداری مردمی با مردم و صاحبان صنایع شهرستان چهره به چهره دیدار کرد و با شنیدن مشکلات آنان ، دستورات لازم را صادر نمود.

دیدار با خانواده شهیدان جعفری منش، معصومشاهی و بابایی از دیگر برنامه های استاندار تهران در شهرستان ورامین بود.

در پایان برنامه سفر استاندار تهران به شهرستان ورامین ، شورای برنامه ریزی استان تهران با حضور مدیران کل استان تهران برگزار و مسائل و مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

**اجرای ۳ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان ورامین

یکی از مهمترین مصوبات شورای برنامه ریزی استان تهران در شهرستان ورامین ، اجرای ۳ هزار هکتار آبیار تحت فشار در شهرستان ورامین بود که اجرای این طرح بسیاری از مشکلات کمبود آب زراعی در این بخش را برطرف می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه اظهارداشت : سطح اراضی مستعد کشت شهرستان ۱۲۰ هزار هکتار است که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی رفته است .

سید محمد موسوی افزود : مقوله آب از اهمیت بسیار زیادی در کشاورزی برخوردار است و روند کاهش نزولات جوی و افزایش میزان مصرف آب باعث شده تا سهم استان تهران از آب موجود در استان از ۳۶۰ میلیون متر مکعب سال ۶۷ به تنها ۶۵ میلیون متر مکعب در سال ۹۳ برسد که این امر باعث شده بسیاری از اراضی حاصلخیز شهرستان ورامین بدون کشت باقی بماند.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید، تغییر شیوه های سنتی آبیاری از غرقابی به آبیاری تحت فشار است که با برنامه ریزی های صورت گرفته ، ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران تا پایان سال توسط شیوه های نوین آبیاری می شوند.

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار بود که آبیاری ۲ هزار هکتار از اراضی ورامین تا پایان سال به شیوه های نوین اجرا شود که در این جلسه این میزان به ۳ هزار هکتار افزایش یافت.

موسوی گفت: با مصوبه دولت ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی در اختیار استان قرار گرفته که تلاش می شود از این مبلغ جهت فراهم نمودن زیرساخت های اجرای طرح آبیاری نوین در شهرستان ورامین استفاده شود.

وی تصریح کرد: ورامین تجربه بسیار خوبی در فعال نمودن واحدهای دامپروری نیمه فعال دارد به طوری که در سال های گذشته بیش از ۶۰۰ واحد پروار بندی غیر فعال با استفاده از تسهیلات ۷ درصد بار دیگر فعال شده که باید از این تجربه برای سایر مناطق کشور نیز استفاده نمود.

**اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده تهران به ورامین در زمان مقرر انجام می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران نیز از اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده تهران به ورامین در زمان مقرر انجام می شود.

خسرو ارتقایی گفت : طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران بهمن ماه گذشته با حضور وزیر نیرو آغاز شد و هم اکنون اقدامات اولیه جهت راه اندازی خط لوله به قطر ۳ متر از جنس پلی اتیلن و نصب ادوات کارخانه تولید این لوله در حال اجرا و مراحل ترخیص آن از گمرک آغاز شده است .

وی افزود : همزمان با آغاز تولید لوله ، کار گودبرداری مخازن متعادل کننده نیز آغاز شده تا تفاوت ورودی فاضلاب در روز و شب که تا ۲ متر مکعب اختلاف وجود دارد انجام و دبی خروجی ثابت شود.

ارتقایی تصریح کرد: با اجرای کامل طرح انتقال فاضلاب ، سالانه ۲۷۰ میلیون مترمکهب آب وارد دشت ورامین می شود که البته همزمان با اجرای این طرح باید شبکه آبیاری اصلاح و شیوه های آبیاری از غرقابی به تحت فشار تغییر پیدا کند.

وی افزود: تلاش می شود تا اجرای کامل طرح انتقال فاضلاب جنوب تهران به دشت ورامین طی ۲۴ ماه به اتمام رسد.

**احداث یگان حفاظت منابع طبیعی در شهرستان ورامین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیر داری استان تهران خواستار احداث یگان ویژه حفاظت از محیط زیست در جنوب شرق استان تهران و شهرستان ورامین شد.

غلامعباس عبدی نژاد گفت: بیشترین تخریب اراضی ملی و قطع درختان تاغ در جنوب شرق استان تهران صورت می گیرد که احداث یگان حفاظتی در منطقه ابردژ شهرستان ورامین نمی تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف نماید.

**شهرستان ورامین به بزرگراه قم – گرمسار متصل می شود

استاندار تهران در شورای برنامه ریزی استان ، اتصال شهرستان ورامین به بزرگراه قم – گرمسار را جزو تعهدات شرکت پیمانکار این پروژه اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه گفت: هم اکنون چندین پروژه مهم راه در شهرستان ورامین در حال اجرا است که از آن جمله می توان به تعریض محور آبباریک و آنتی جواد آباد به محور قم – گرمسار اشاره کرد که اجرای سریع این پروژه ها نیاز به مساعدت و تأمین اعتبار از سوی استانداری است .

فریبرز واحدی افزود: هم اکنون ۷ کیلومتر از طرح تعریض محور آبباریک با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دست اقدام است که تخصیص اعتبارات لازم می تواند بر سرعت و پیشرفت کار بیفزاید.

وی گفت: در خصوص اتصال محور قم – گرمسار به شهرستان ورامین باید اعلام کرد که هیچ گونه دسترسی در نقشه این طرح پیش بینی نشده بود و منابعی نیز برای آن در نظر گرفته نشده بود ولی تلاش شد تا در دو نقطه شهرستان پیشوا و شهر جواد آباد ورامین این اتصال صورت گیرد که برای این امر به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد : اگر این اعتبار تأمین شود کار اتصال جواد آباد به محور قم – گرمسار طی ۱۸ ماه انجام می شود.

وی بیان داشت : هم اکنون فاز نخست اجرای طرح آنتی جواد آباد به طول ۷ کیلومتر پیش بینی شده که با برنامه ریزی مناسب این طرح اجرا خواهد شد .

**اصلاح شبکه آبیاری در اولویت برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از اصلاح شبکه های آبرسانی به عنوان اولویت شرکت آب و فاضلاب استان تهران یاد کرد.

محمد پرورش گفت : یکی از مهمترین راه های جلوگیری از پرت آب ، اصلاح شبکه فرسوده آبیاری است و این امر در اولویت شرکت آبفا قرار دارد .

وی گفت : هم اکنون این شرکت با بهره گیری از منابع داخلی بیش از ۹۷ کیلومتر شبکه آبرسانی شهرستان ورامین را اصلاح کرده است و برای اجرای کامل این طرح به اعتبارات استانداری نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهرستان ورامین گفت : اجرای این طرح در فاز ۱ و ۲ برای ۵۶۵ هزار نفر جمعیت تا سال ۱۴۱۵ پیش بینی شده که می تواند ۹۳ هزار مترمکعب فاضلاب را در روز تصفیه نماید.

وی تصریح کرد : هم اکنون ۵۰ درصد از خط انتقال ۴۵۰ کیلومتری فاضلاب در شهرستان ورامین اجرا شده که کمک و همیاری مردم در تأمین هزینه های انشعاب می تواند اجرای این پروژه را سرعت بخشد.

**اختصاص ۲۱ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی شهرستان ورامین

در پایان سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان ورامین جهت اجرای پروژه های عمرانی شهرستان ورامین ، ۲۱ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت .

استاندار تهران گفت: مجموع پروژه هایی که جهت اجرا در شهرستان ورامین به تصویب شورای برنامه ریزی استان تهران رسید ۲۷ پروژه می باشد که برای اجرای آن ۲۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سید حسین هاشمی گفت :در ابتدای سال اعتبار شهرستان ورامین ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با برگزاری شورای برنامه ریزی استان ، ۲۱ میلیارد تومان به این رقم افزوده و مجموع اعتبارات شهرستان به ۳۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.