خانه » اخبار و رویدادها » کارشناسان ۱۵ کشور از کشاورزی ورامین بازدید کردند/ گوجه ورامین در مزرعه: ۳۰۰تومان ؛ در تهران: ۲۰۰۰تومان

کارشناسان ۱۵ کشور از کشاورزی ورامین بازدید کردند/ گوجه ورامین در مزرعه: ۳۰۰تومان ؛ در تهران: ۲۰۰۰تومان

کارشناسان کشاورزی ۱۵ کشور جهان با حضور در شهرستان ورامین از پیشرفت های بخش کشاورزی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، در این بازدید که روز یکشنبه انجام شد، کارشناسانی از کشورهای مالزی، چین، تایلند، هند، سریلانکا، ژاپن، هلند، تایوان، ویتنام، هنگ کنگ، پاکستان، نپال، بنگلادش و مالزی از پیشرفت های کشاورزی شهرستان در بخش های مختلف زراعت و دامپروری بازدید کردند.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در حاشیه این بازدید گفت: این گروه کارشناسی با حضور در شهرستان ورامین از دامداری نمونه صفاری، مرکز پرورش گل کبریایی و ایستگاه تحقیقاتی یوسف آباد شهرستان ورامین بازدید به عمل آورده و با پیشرفت های این واحدهای نمونه آشنا شدند.

دکتر ولی الله بنی عامری گفت: شهرستان ورامین از قابلیت های بسیار مهمی در بخش توسعه کشاورزی برخوردار می باشد که این پیشرفت ها قابل انتقال به سایر کشورهای منطقه را دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط با کارشناسان کشاورزی سایر کشورها می تواند در توسعه فعالیت بخش کشاورزی شهرستان نقش به سزایی ایفا کرده و زمینه را برای افزایش میزان صادرات محصولات تولیدی و دانش روز کشاورزی به سایر کشورها را فراهم کند.

نماینده مجلس: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دست دلالان را از کشاورزی ورامین قطع می کند

نماینده مردم شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ورامین ، دست دلالان را از کشاورزی شهرستان قطح می کند.

سید حسن نقوی حسینی گفت: شهرستان ورامین از ظرفیت های بالایی در توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف برخوردار است که توجه به این حوزه ها می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی منطقه و استان را برطرف کند.

وی افزود: نزدیکی ورامین به پایتخت، مجاورت با راه آهن سراسری تهران – مشهد و همجواری با آزاد راه قم – گرمسار قابلیتی به این شهرستان داده که می تواند باعث حضور سرمایه گذاران عرصه های مختلف در این شهرستان شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس بیان داشت: هم اکنون دو شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه با قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه قم – گرمسار زمینه ای را فراهم نموده که با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی که از مطالبات جدی مردم و مسوولین شهرستان می باشد بتوان گام های اساسی را در توسعه شهرستان برداشت.

وی گفت: امروز شاهدیم که زحمات کشاورزان ورامین در تولید محصولات مختلف کشاورزی نصیب دلالانی می شود که بدون زحمت به سودهای کلان دست پیدا می کنند.

نقوی حسینی افزود: گوجه فرنگی تولید شده توسط کشاورز ورامینی در مزرعه به قیمت ۳۰۰ تومان خریداری می شود ولی همین محصول در بازار تهران با قیمت ۲هزار تومان به دست مشتری می رسد وهیچ سهمی از این ارزش افزوده نصیب کشاورز نمی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ورامین باعث می گردد تا دست دلالان از محصولات کشاورزی شهرستان قطع و سود واقعی نصیب کشاورزان منطقه شود که این امر اشتیاق افراد به فعالیت در عرصه کشاورزی را بیشتر کرده و آبادانی منطقه را باعث می شود.

نقوی حسینی تصریح کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و استقرار گمرک در این منطقه، زمینه صادرات محصولات کشاورزی منطقه به کشورهای مختلف فراهم می شود که این امر به توسعه بیش از پیش شهرستان منجر خواهد شد.

سرشماری کشاورزی زمینه توسعه اقتصاد منطقه را فراهم می کند

فرماندار ورامین گفت: سرشماری کشاورزی، زمینه توسعه اقتصاد منطقه را فراهم می کند و این امر با جدیت و قوت اجرا خواهد شد.

محسن خوانساری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: برنامه ریزی جامع برای پیشرفت و توسعه هر جامعه به آمار و داده های دقیق از هر حوزه نیاز دارد و این امر با سرشماری های تخصصی میسر می شود.

وی افزود: شهرستان ورامین به دلیل دارا بودن قابلیت های مهم کشاورزی در حوزه های زراع و دامپروری قطب مهم کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود که پیشرفت و توسعه این بخش می تواند ضمن متحول نمودن اقتصاد منطقه ، به ایجاد فرصت های شغلی پایدار نیز کمک شایانی نماید .

وی اظهار داشت: ورامین در تولید بسیاری ازمحصولات زراعی و دامی رتبه های برتر استان تهران را به خود اختصاص داده که برنامه ریزی مناسب در این حوزه می تواند تولیدات کشاورزی این منطقه را از نظر کیفی و کمی به سطح مطلوب تری نسبت به گذشته برساند.

وی بیان داشت: طرح سرشماری کشاورزی گامی اساسی در جهت تهیه چارچوب و داده های آماری از تعداد بهره برداران کشاورزی، فراهم کردن اطلاعات این بخش در جهت طبقه بندی مناسب و ساماندهی وضعیت کشاورزی شهرستان ورامین است که باید با دقت و حساسیت کامل انجام شود.

خوانساری افزود: شهرستان ورامین در بخش های مختلف از ظرفیت های بالایی برخوردار است که می باید با بهره گیری از توان موجود در شهرستان، ضمن ارائه آموزش های لازم به متصدیان امور بهترین نتیجه را از این فعالیت مهم نصب شهرستان کرد.

فرماندار ورامین بیان داشت:هم اکنون ستاد مرکزی سرشماری شهرستان ورامین در مرکز جهاد کشاورزی بخش مرکزی شهرستان ورامین مستقر گردید و متقاضیان با استفاده از سامانه اینترنتی به آدرس s93.amar.org.ir با اولویت فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با امر کشاورزی می توانند نسبت به ثبت نام شرکت در این سرشماری اقدام نمایند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.