خانه » اخبار و رویدادها » احراز هویت شهید گمنام گلزار شهدای زیباشهر از طریق انجام آزمایش DNA

احراز هویت شهید گمنام گلزار شهدای زیباشهر از طریق انجام آزمایش DNA

13930327000795_PhotoL

انتظار ۳۲ ساله پایان یافت. یکی از شهدای گمنام که در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیده بود و پس از تفحص و تشییع باشکوه بر روی دوش عاشقان راه ایثار و شهادت در یادمان شهدای گمنام شهرستان قرچک در منزل ابدیش آرام گرفته بود پس از اعلام نتیجه آزمایشات DNA شناسایی و به خانواده معظمش معرفی شد.

شهید حمیدرضا مهرآئی یکی از شهدای گمنام شهرستان قرچک که در عملیات بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمده بود بعد از ۳۲ سال دوری و فراغ به آغوش خانواده بازگشت.

آزمان کادری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک با تائید این خبر اظهار داشت: یکی از شهدای گمنام آرمیده در یادمان شهدای گمنام قرچک پس از اعلام نتایج آزمایشات DNA شناسایی شده است که مشخصات شهید والامقام، حمیدرضا مهرائی است که در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده است.

وی افزود: پیکر مطهر شهید والامقام در تفحص سال ۸۶ پیدا شده بود و به معراج الشهدای تهران منتقل شد و در سال ۸۹ بر روی دستان مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان قرچک تشییع و در یادمان شهدای گمنام قرچک آرام گرفت.

محل و نحوه شهادت شهید مهرائی از زبان راوی دوران دفاع مقدس

جعفر کاظمی، راوی دوران دفاع مقدس در ارتباط با محل و نحوه شهادت شهید حمیدرضا مهرآئی اظهار داشت: شهید حمیدرضا مهرآئی دوشادوش رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) شرکت کرد و در محور نهر خین منطقه توسط دشمن قیچی شد و جمعی از رزمندگان اسلام در این منطقه به شهادت رسیدند و به دلیل حجم بالای آتش دشمن امکان انتقال این پیکرهای مطهر به عقب وجود نداشت و شهدا در همان منطقه ماندند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: در سال ۸۶ طی تفحصی که در این منطقه صورت گرفت پیکر ۲۰ شهید والامقام یافت و به معراج‌الشهدای تهران منتقل شد.

وی افزود: پس از انجام آزمایشات DNA و مراحل قانونی و … در سال ۸۹ پیکر مطهر شهید مهرآئی به‌همراه پیکر یکی دیگر از شهدای گمنام که در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمده بود برای انجام آیین تشییع و خاکسپاری به شهرستان قرچک منتقل شد.

کاظمی عنوان کرد: مردم مومن، ولایی، شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان قرچک نیز با برپایی محافل معنوی و تشییع باشکوه تلاش کردند در حد وسع و توان خود ادای دین کرده و بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان بستند.

راوی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حضور این شهدای والامقام روحانیت خاصی را در شهرستان قرچک حاکم کرده بود و پس از تشییع باشکوه پیکر این شهدای ارجمند در منطقه زیباشهر و محل یادمان شهدای گمنام قرچک در منزل ابدیشان آرام گرفت و امروز نیز به‌ عنوان میعادگاه و زیارتگاه اهل یقین شده است و اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان با حضور در کنار مزار مطهرشان کسب فیض و معرفت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ورامین و قرچک تصریح کرد: یکی از شهدای آرمیده در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان قرچک پس از اعلام نتایج هفت فاکتور معروف آزمایش DNA شناسایی شد.

نجواهای مادر شهید بر سر مزار فرزندش پس از تحمل سال‌ها فراق

پس از ۳۲ سال انتظار به سر آمد، خبر شناسایی شهید حمیدرضا مهرآئی به خانواده این شهید والامقام رسید. خانواده شهید سراسیمه راهی شهرستان قرچک شده و خودشان را به فرزند شهیدشان رساندند.

خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران مردم انقلابی شهرستان قرچک، آزمان کادری رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران شهرستان قرچک، جعفر کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های ورامین و قرچک، داور شریفی عضو شورای شهر خانواده شهید حمیدرضا مهرآئی را در دیدار با فرزند شهیدشان همراهی کردند.

مادر شهید والامقام که با اشک شوق با خانواده‌های حاضر در آنجا صحبت می‌کرد و از همه کسانی که در این مدت در سر مزار فرزندش حضور پیدا کردند، قدردانی کرد و گفت: شهدا مختص یک خانواده نیستند و برای همه مردم انقلابی هستند و از همه حاضران تقدیر و تشکر می‌کنم.

مراسم یادبود شهید حمیدرضا مهرآئی

آزمان کادری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک با بیان اینکه مراسم یادبود شهید مهرآئی روز جمعه در شهرستان قرچک برگزار می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراسم با شکوهی برای این شهید والامقام در شهرستان برگزار می‌شود.

شهید والامقام حمیدرضا مهرآئی در سال ۱۳۴۲ هجری خورشیدی چشم به جهان گشود و در سن ۱۹ سالگی در سال ۱۳۶۱ هجری خورشیدی در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فارس

یک نظر

  1. باسلام مامدیون خون شهدا هستیم چرا مسولین هوشیار نیستند درحالی که هنوز تابوتهای سه رنگ شهدا فوج فوج به کشور اضافه میشود.این شهداهستند که الان اولین کشور با امنیت کامل هستیم..دشمن از رنگ سرخ خون شهدا در هراس است اگر آگاه باشیم. والسلام علیکم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.