خانه » اخبار و رویدادها » همایش ۱۵ خرداد با حضور وزیر کشور در شهرستان ورامین

همایش ۱۵ خرداد با حضور وزیر کشور در شهرستان ورامین

فرماندار ورامین از برگزاری همایش سراسری ۱۵ خرداد با عنوان نقش پیشگامان انقلاب در نهضت امام خمینی (ره) با حضور وزیر کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازایرنا ، محسن خوانساری گفت: این همایش روز یکشنبه (فردا) با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا برگزار می شود.

وی اظهار داشت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم دشت ورامین که آن زمان شامل شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بود یکی از مهمترین قیام های انقلابی مردم ایران اسلامی بود که در دفاع از ولایت فقیه و مرجعیت شیعه شکل گرفت و پایه های رژیم منحوس پهلوی را به لرزه انداخت.

خوانساری افزود: در این قیام بهترین جوانان این دیار کفن پوش به خاک و خون کشیده شدند تا مسیر انقلابی ملت ایران به رهبری امام راحل در مسیر درست به راه خود ادامه داده و راه پیروزی خود را در ۲۲ بهمن سال ۵۷ هموار سازد.

وی تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، حرکتی ارزشمند و برآمده از ارزش های اصیل اسلام و آموزه های قرآن بود و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گفته فرماندار ورامین، قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین از ابعاد و ارزش های بسیار زیادی برخوردار است که می باید با برگزاری همایش های علمی و تخصصی شناسایی و بازگو شود تا نقش تأثیرگذار این قیام در پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پیش نمایان شود.

خوانساری گفت : به فرموده مقام معظم رهبری، ۱۵خرداد ورامین یک خاطره فراموش نشدنی است و مسوولین شهرستان ورامین تلاش دارند تا با برگزاری این همایش، ضمن زنده نگاه داشتن یادو خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، ابعاد مختلف این قیام خونین را با حضور بازماندگان این قیام تبیین نمایند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.