خانه » اخبار و رویدادها » برنامه های ستاد دهه فجر در شهرستان ورامین

برنامه های ستاد دهه فجر در شهرستان ورامین

در حالیکه حدود یک هفته تا آغاز ایام الله دهه مبارک فجر باقیمانده است، در اکثر شهرستانهای استان تهران، ستاد دهه فجر با محوریت فرمانداریها تشکیل و کمیته ها و مسئولان آنها مشخص شده اند. این روزها حال و هوای کمیته ها دیدنی است و مسئولان تلاش دارند تا با اجرای برنامه های مختلف، دهه فجر امسال متفاوت با سالهای گذشته باشد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، با تشکیل و برگزاری اولین جلسه از ستاد دهه فجر در شهرستان ورامین، مسئولان کمیته های زیرمجموعه این ستاد مشخص شدند و هم اکنون که کمتر از یک هفته تا آغاز ایام الله دهه فجر زمان باقیست، مسئولان در تکاپوی خلق دهه فجری به یاد ماندنی و متفاوت از سالهای قبل در بهمن ماه ۹۲ هستند.

تجلیل از عکس و خبر برتر با موضوع دهه فجر در حوزه رسانه

شهردار ورامین با اشاره به نقش رسانه ها در پوشش مراسم دهه فجر گفت: جهت تشویق و ترغیب خبرنگاران و اصحاب قلم، از عکس، مقاله، تیتر و خبر برتر رسانه های جنوبشرق استان تهران در ارتباط با دهه مبارک فجر تقدیر خواهد شد.

علی حیدریان با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر از روزهای آینده اظهار داشت: آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، شوق انگیز ترین صفحه کتاب انقلاب، روز ورود ولی فقیه و رهبر مجاهدان و مبارزان حضرت امام خمینی (ره) به ایران، هنگامه تحقق وعده الهی در غلبه مستضعفان بر مستکبران بود.

شهردار ورامین با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلاب‌های دنیا، افزود: مردمی بودن، داشتن مشروعیت، عدم وابستگی به قدرت‌های استکباری، تکیه بر اجرای احکام اسلامی در جامعه و حمایت از محرومان و مستضعفین از جمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

این مسئول با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی واقعه عظیمی بود که با حضور و همراهی همه اقشار به پیروزی رسید، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی رژیم ستم‌شاهی را سرنگون و کمر دشمنان اسلام و قرآن به ویژه استکبار جهانی را شکست و سبب هیبت آنان و عزت مسلمانان شد.

 

وی ادامه داد: پافشاری نظام اسلامی بر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی به مدد پایداری و استقامت ملت ایران، عامل بروز موج بیداری اسلامی در دنیا شده و بر عظمت این انقلاب به عنوان الگوی سایر کشورها افزوده است.

حیدریان اضافه کرد: انقلاب اسلامی از یک درون‌مایه پرقدرت الهی برخوردار است و تلاش فراوان رسانه‌های دنیای استکبار علیه انقلاب و نظام اسلامی به سبب همین درون‌مایه  ارزشمند است.

وی نقش رسانه‌های جمعی در برابر توطئه‌های دشمن راهبردی دانست و افزود: سرعت تبادل اطلاعات در دنیای کنونی به حدی است که باید از آن برای بیان اهداف و ثمرات انقلاب اسلامی استفاده کرد.

مسئول کمیته تزیئنات شهری ستاد دهه فجر ورامین با بیان اینکه رسانه‌های مختلف گروهی نظام در بخش‌های مختلف باید به وظایف خطیر خود در این عرصه خوب و به موقع عمل کنند و مبین دستاوردهای نظام باشند، ادامه داد: رسانه‌های جمعی باید زمینه‌ساز وفاق و همگرایی ملی در جامعه برای توسعه کشور باشند.

کمیته داوری مسابقه در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران شکل خواهد گرفت

حیدریان عنوان کرد: اهمیت دهه فجر و بحث تبلیغات در این دهه بر کسی پوشیده نیست، این ایام بهترین فرصت برای تبلیغ و تبیین کار‌آمدی نظام در تمام زمینه‌ها است و به همین دلیل کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر شهرستان ورامین با بهره‌گیری از تمام امکانات و ابزار موجود تمام قد برای دفاع در جبهه جنگ نرم ایستاده است.

وی به تصویر کشیدن جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف، تبلیغ و تشریح پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی، تأکید بر هویت فرهنگی انقلاب و برجسته کردن نقش محوری مردم در پیدایش و تداوم آن از مواردی است که رسانه ها باید به آن توجه جدی کنند.

این مسئول تأکید کرد: جهت تشویق و ترغیب خبرنگاران و اصحاب قلم، از عکس، مقاله، تیر و خبر برتر رسانه های جنوبشرق استان تهران در ارتباط با دهه مبارک فجر تقدیر خواهد شد.

حیدریان یادآور شد: کمیته داوری این مسابقه در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران شکل خواهد گرفت و پس از پایان دهه مبارک فجر و بررسی آثار ارسالی، نفرات برتر در نماز پرشکوه عبادی سیاسی جمعه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

شهردار ورامین در پایان متذکر شد: شهرداری ورامین با تمام قوا و قدرت در بحث تزئینات شهری ورود پیدا کرده است و ما معتقد هستیم که ۲۲ بهمن حاصل حرکت ۱۵ خرداد است، به همین دلیل باید چهره شهر ۱۵ خرداد نشان دهنده اوج سرور و شادمانی مردمی باشد که برای پیروزی انقلاب اسلامی خون خود را فدا کرده‌اند.

استفاده از زبان هنر حقایق انقلاب اسلامی را بهتر تببین می کند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: یکی از روش‌های تبیین حقایق انقلاب اسلامی استفاده از هنر و روش‌های هنری است که هم ماندگاری آن بیشتر است و هم می‌تواند تاثیر مفید داشته باشد.

جعفر کاظمی اظهار داشت: یکی از روش‌های تبیین حقایق انقلاب اسلامی استفاده از هنر و روش‌های هنری است که هم ماندگاری آن بیشتر است و هم می‌تواند تاثیر مفید داشته باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین اضافه کرد: هنر مقوله ای است که هنرمندان با استفاده از آن می توانند در جهت ترویج و توسعه انقلاب قدم بردارند و روحیه نشاط و شادابی را در جامعه ایجاد کنند.

وی بیان داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هنرمندان نقش بسزایی داشتند که هیچ‌گاه اثر سروده‌های حماسی که اراده جوانان را در برابر قدرت توپ و تانک و مسلسل برتری می‌بخشید از اذهان پاک نمی‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین افزود: مهمترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران و انقلاب‌های دیگر ریشه در اهداف مذهبی و فرهنگی آن است، انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی و با هدف والای استقرار قوانین و موازین الهی در کلیه شئونات فردی و اجتماعی مردم ایران رخ داد.

کاظمی تأکید کرد: امروز هنرمندان کشور دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالایی هستند و در صورت حمایت مسئولان و با تجمیع این هنرمندان، می‌‌توان گام‌های ارزشمندی در عرصه تبلیغ دین با ابزار هنر انجام داد و شاهد دست‌آوردهای خوبی نیز در این عرصه شد.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران توانست با کسب دستاوردهای عظیم ملی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی تحول شگرف بین‌المللی و منطقه‌ای پدید‌آورد و با رسوخ در اعماق قلب مسلمانان محروم و مستضعف جهان ام‌القری ایران را در جهان اسلام تثبیت کند.

کاظمی متذکر شد: از آنجا که انقلاب شکوهمند اسلامی دارای ماهیت فرهنگی است و امروز بر طبق فرامین مقام معظم رهبری باید کارهای فرهنگی در سطج جامعه بیش از پیش گسترش یابد و ایام دهه مبارک فجر که یادآور خاطرات و حماسه سازی مردم ایران در مقابل رژیم ضد فرهنگی و دژخیم پهلوی است، بهترین فرصت برای آشنایی نسل سوم انقلاب با اهداف عالیه فرهنگی این نظام مقدس می باشد و کمیته فرهنگی و هنری نیز در ستاد دهه فجر تصمیم به برگزاری مراسم فرهنگی و هنری با انسجام بیشتر در سطح شهرستان ورامین گرفته است.

این مسئول یادآور شد: اجرای نمایش سوپ سنگ از ۱۲ بهمن لغایت ۱۴ بهمن در سالن بصیرت جواد آباد و از ۱۴ لغایت ۲۲ بهمن در فرهنگسرای رازی ویژه مدارس و از ۲۲ بهمن لغایت ۷ اسفند در شهرستان قرچک و افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی از ساعت ۱۱ صبح شنبه ۱۲ بهمن، برگزاری عصر شعر بسیج هنرمندان شهرستان ورامین ساعت ۱۵ چهارشنبه ۱۶ بهمن،حضور هنرمندان به همراه مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلزار شهدای گمنام عصر پنج شنبه ۱۷ بهمن و حضور هنرمندان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه ، افتتاح نمایشگاه عکس از ساعت ۱۵ شنبه ۱۹ بهمن در فرهنگسرای رازی،بازدید از خانواده معظم شهدای هنرمند و هنرمندان پیشکسوت در ۲۰ بهمن ماه و افتتاحیه یازدهمین همایش تئاتر فجر شهرستان ورامین در روز پنج شنبه اول اسفند در فرهنگسرای رازی از برنامه های کمیته فرهنگی و هنری در ایام دهه مبارک فجر است.

کاظمی گفت: هنرمندان شهرستان ورامین توانمندی های خوبی دارند که باید از این ظرفیت ها برای ایجاد شور و نشاط در روزهای دهه فجر استفاده و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با موضوع انقلاب برگزار شود.

تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر

مسئول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین گفت: دوران دفاع مقدس، دوران تاریخی و تاریخ ساز ملت ایران است و دهه فجر بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ شهدا است.

عباس برکان اظهار داشت: در حالی که تهاجم نرم دشمن علیه ملت ایران افزایش پیدا کرده است و استکبار سعی دارد تا با هر وسیله و ابزاری جوانان را از اعتقادات ناب اسلامی دور کند، تأسی به فرهنگ شهادت بهترین راه برای مقابله با تهاجم دشمن است و همه مردم وظیفه دارند در این زمینه همت کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین افزود: بیش از سی و پنج سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد و اگر مجاهدت و ایثار رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبود، اکنون ایران اسلامی عزت و اقتدار کنونی را نداشت.

وی ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن تمام ملت ایران دارند زیرا در لحظه حساس، تصمیم مهمی را گرفتند و از بهترین سرمایه خود در راه اسلام و انقلاب گذشتند و امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولین است که هر کس در این زمینه کوتاهی کند باید در پیشگاه الهی و شهدای گرانقدر پاسخگو باشد.

برکان اضافه کرد: رزمندگان در دفاع مقدس از مکتب اهل بیت، اسلام و انقلاب پاسداری کردند و در جنگی که تمام قدرتها و حکومتهای ستمگر حضور و سعی در نابودی انقلاب اسلامی داشتند، این شهدا و ایثارگران بودند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین از دست برود.

 

مسئول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین عنوان کرد: این نظام یک امانت الهی است که به دست ما سپرده شده و برای حفظ این نظام خون مطهر دویست هزار شهید بر زمین ریخته شده و دشمن تلاش دارد تا آثار و برکات انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما تاکنون موفق نشده و نخواهد شد.

وی بیان داشت: دوران دفاع مقدس، دوران تاریخی و تاریخ ساز ملت ایران است که بر ملت، مسئولان و تمامی دولتمردان کشور واجب است که در راستای حفظ ارزشهای آن نهایت تلاش خود را به کار گیرند و دهه فجر بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ شهدا است.

برکان ضمن تبریک به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به برنامه‌های اجرایی کمیته ایثارگران در این دهه اشاره کرد و گفت: به مناسبت یوم‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوعی با مشارکت کلیه دستگاه‌ها و نهادها به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح ورامین اجرا می‌شود.

این مسئول برگزاری مسابقات و برنامه های ویژه ورزشی برای کارمندان آموزش و پرورش، گلباران مزار شهدای گمنام شهرستان و افتتاح کتابخانه دفاع مقدس روز دوشنبه ۱۴ بهمن، برگزاری جلسه بصیرت افزایی در دبیرستان دخترانه فضیلت با سخنرانی رییس دادگستری شهرستان برای والدین و عضویت افتخاری دانش آموزان مقطع دبیرستان مدارس شاهد در کتابخانه دفاع مقدس شهرستان، دیدار از خانواده های معظم شهدا با مدیریت و هدایت بنیاد شهید توسط روسای تمامی ادارات شهرستان،برگزاری مراسم های مختلف در مدارس شاهد از جمله برگزاری نمایشگاه و مسابقات روزنامه دیواری، برگزاری یادواره یاد یاران توسط آموزش و پرورش و دعوت از همسر شهید شهریاری دانشمند هسته ای، برنامه گلباران کشوری روز پنج شنبه ۱۷ بهمن، اعزام تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر شهرستان به سفر مشهد مقدس و برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه های این کمیته جهت گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

وی بر برنامه‌ریزی مناسب به منظور حضور و مشارکت ایثارگران در برگزاری مراسم‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های ویژه و مشترک توسط کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شده است.

برکان با اشاره به تبیین نقش ایثارگران در استحکام انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری با شکوه‌تر مراسم مهمانی لاله‌ها در گلزارهای شهدای ورامین انجام شده است.

این مسئول ارائه الگو از فداکاری و جلوه‌های ایثار و شهادت برای نسل جوان را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: زمینه نقش‌آفرینی مطلوب ایثارگران در مراسم‌های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی باید فراهم شود.

اصناف در خط مقدم دفاع از ارزشها قرار دارند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: اصناف و بازاریان در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار مردم و روحانیون به مبارزه پرداختند و در حرکت‌های انقلابی برای به ثمر نشستن این انقلاب نقش سازنده‌ای داشتند.

حسن میرزایی با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: با حضور شکوهمند در جشن بزرگ انقلاب که در جهان بی‌نظیر است باید عزت و اقتدار نظام را در دنیا به نمایش گذاشت.

مسئول کمیته اصناف ستاد دهه فجر ورامین تقویت محتوای برنامه‌ها‌، تبیین دستاوردهای انقلاب‌ اسلامی‌، تقویت ارکان اصلی انقلاب اسلامی و همچنین جایگاه رفیع ولایت را از جمله راهبردهای محتوایی کمیته اصناف ستاد دهه فجر ورامین اعلام کرد و افزود: تعمیق محتوای برنامه‌ها در رأس سیاست‌های این کمیته است.

وی ادامه داد: امسال باید به گونه ای عمل شود که جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در این کمیته از حالت دستوری و اداری خارج شده و با رویکرد مردم محوری و مشارکت خودجوش اقشار مختلف شهرستان برگزار شود.

میرزایی با بیان اینکه نگاه اسلام و انقلاب ایران درپی نجات انسان از دست استبداد و استکبار است اضافه کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل ها و  انسانها در کل دنیا می باشد چرا که مروج عدالت، آزادگی و آزادی خواهی کل جامعه بشری است.

 

این مسئول تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با عقبه فکری، ولایی، انقلابی، جهادی، مردمی و تأسی از آموزه‌های قرآنی به‌عنوان یک الگو در جهان مطرح شده و هنوز هم انقلاب‌های واقعی مردمی در دنیا پس از چندین دهه با الگوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

میرزایی با اشاره این که سی‌ و ششمین  سالگرد پیروزی انقلاب با داشتن ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی متفاوت با سال‌های گذشته است، اظهار داشت: دهه فجر امسال تبلوری از یک جامعه آرمان‌خواه و الگویی برای جوامع آزایخواه جهان است.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت ورامین عنوان کرد: اصناف و بازاریان در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار مردم و روحانیون به مبارزه پرداختند و در حرکت‌های انقلابی برای به ثمر نشستن این انقلاب نقش سازنده‌ای داشتند.

وی با اشاره بر اینکه هر کجا کشور دچار هجمه‌ای می‌شد بازاریان در صفوف اول خط مبارزه قرار می‌گرفتند، افزود: علاوه بر اینکه اصناف و بازاریان در پیروزی شکوهمند انقلاب نقش داشتند و در صف اول مبارزات بودند در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز همین قشر در خط مقدم و هم در پشتیبانی از جبهه حرف اول را می‌زدند.

میرزایی متذکر شد: تبلیغات اتحادیه ها تحت عنوان کمیته اصناف، حضور اصناف در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) به منظور تجدید میثاق با آرمان های آن حضرت در یکی از روزهای ایام الله دهه مبارک فجر، اجتماع اصناف در مقابل اتاق اصناف شهرستان جهت شرکت در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیدار با خانواده معظم شهدا با حضور اصناف در این ایام، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا در محل اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با حضور اصناف، تعطیلی واحدهای صنفی در مسیر روز راهپیمایی و حضور در مراسم،گلباران مزار شهدا، تزیینات داخلی و بیرونی تشکل های صنفی، مکاتبه با اتحادیه های صنفی در جهت اعلام لیست شهدا صنوف مربوطه و حرکت کاروان نمادین ورود حضرت امام خمینی(ره) از خیر آباد به سمت مرکز شهر از برنامه های کمیته اصناف می باشد.

وی برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های دهه فجر را از اهداف و برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و یادآور شد: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر بازاریان و اصناف شهرستان با نصب پلاکارد و پرچم و حضور فعال در مراسم‌ها این ایام را گرامی نگه می‌دارند.

توانمندی‌های هنری و فرهنگی روستائیان و عشایر ورامینی در دهه فجر به میدان خواهد آمد

مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر ورامین گفت: بهره‌گیری از توانمندی‌های هنری و فرهنگی روستائیان و عشایر از دیگر ماموریت‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین است.

محمدحسین تاجیک با اشاره به اینکه یاد و خاطره روزهای پیروزی انقلاب هیچگاه از اذهان ملت ایران محو و فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: ملت ایران برای تحقق حاکمیت اسلام و قرآن، خون های زیادی را تقدیم کرده و این ملت، همواره راه شهدای والامقام را ادامه می دهد.

مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین، تشویق روستائیان به منظور نقش‌آفرینی خودجوش در برپایی مراسم ‌ایام‌الله دهه مبارک فجر را از ماموریت‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر دانست و افزود: پشتیبانی شایسته از ستادهای روستایی و برنامه‌ریزی به منظور آشنایی بیشتر آنها با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از برنامه‌های کمیته مذکور است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از توانمندی‌های هنری و فرهنگی روستائیان و عشایر به منظور با نشاط‌سازی مراسم ایام‌الله دهه مبارک فجر به‌ویژه مراسم دوازدهم و بیست‌و دوم بهمن ماه از دیگر ماموریت‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین است.

رییس جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی در ایام مبارک دهه فجر، برگزاری مسابقات کتابخوانی بین روستاییان و عشایر و ارسال پیامک پیرامون مناسبت‌های انقلاب اسلامی به کشاورزان و دعوت به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بخشی از برنامه‌های این کمیته است.

 

این مسئول بیان داشت: فراهم‌سازی زمینه فعالیت و حضور سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های ذیربط در امر برنامه‌ریزی مراسم دهه فجر، ارائه و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف با اطلاع رسانی مناسب برای ایجاد امید و نشاط بیشتر در جامعه و نمایش کارآمدی و کارائی نظام مقدس جمهوری اسلامی، فراهم‌سازی زمینه بهره گیری هر چه بیشتر روستاییان  در برنامه‌های فرهنگی، علمی، هنری و ورزش و برنامه‌ریزی برای جمع بندی طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح روستایی در دهه فجر از جمله وظایف و مسئولیت‌های مهم کمیته روستایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی برگزاری مسابقات ورزشی بین پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان و شرکت پرسنل و مسئولان ادارات در مراسم یادواره شهدای جهادی و نیز افتتاح ۱۵ پروژه جهاد کشاورزی در ۱۶ بهمن را از دیگر برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر شهرستان ورامین دانست.

تاجیک اضافه کرد: مخالفان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی سعی در ایجاد اختلاف و ایجاد ناامیدی در میان مردم دارند و دهه فجر فرصت مناسبی برای نشان دادن اتحاد میان مردم و نظام اسلامی‌ است.

وی یادآور شد: برای مقابله با این هجمه ها فر صت های زیادی در اختیار وجود دارد که از آن جمله دهه فجر بوده که فرصت مناسبی برای عرضه ویترین دست آورد های انقلاب اسلامی و توانمندی های ایران اسلامی است.

این مسئول متذکر شد: نکته مهم و قابل توجه در برگزاری برنامه ها و به ویژه برنامه های فرهنگی دهه فجر عمق بخشی به شناخت و باور نوجوانان و جوانان بوده است چرا که امروز آنان مورد هجمه های فرهنگی دشمنان قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: این دهه را مردم جشن می گیرند و شکی نیست که مردمی بودن مهم ترین پیام ملت ایران است که با دست خالی وکمترین امکانات با وحدت و انسجام وارد عرصه شدند و با وجود همه مشکلات، از عاشورای حسینی الگو گرفتند و به پیروزی رسیدند

وی در پایان خواستار برگزاری با شکوه‌تر برنامه‌های سی‌ وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ورامین شد و اظهار کرد: اعضای کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر ورامین در راستای امر مذکور تلاش می‌کنند.

دانشجویان از مرزهای علمی کشور دفاع کرده اند

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر ورامین گفت: دانشجویان بیدار و با بصیرت کشورمان به عنوان بخش تأثیرگذاری از جامعه همواره ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی را ایفا کرده اند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی با اشاره به نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی ایران مبارزات دانشجویی در دفاع از هویت دینی و فرهنگی و ارزش های اسلامی به خوبی مشاهده شد، به طوری که در جریان تسخیر لانه جاسوسی که حضرت امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، یکی از جلوه های استکبار ستیزی دانشجویان بود.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین افزود: دانشجویان در جریان جنگ تحمیلی نیز با رهاکردن سنگر درس و دانشگاه با فرهنگ شهادت درس های عملی ایثار و مقاومت را به دنیا دادند و از مرزهای این مملکت به خوبی دفاع کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان بیدار و با بصیرت کشورمان به عنوان بخش تأثیرگذاری از جامعه همواره ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی را ایفا کرده اند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه مبارک فجر، مهم ترین رویکرد این ستاد را تبیین مبانی انقلاب اسلامی برای نسل جوان عنوان کرد و افزود: تلاش می شود از فرصت یاد شده جهت تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و جلب بیش از پیش مشارکت مردم استفاده شود.

وی یادآور شد: هم اکنون که ۳۵ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذرد، بی تردید جهانیان دانسته اند که با ملتی مواجه هستند که در راه رسیدن به آرمانها و خواسته هایشان ذره ای کوتاه نخواهند آمد.

 

رییس سابق شورای شهرستان ورامین گفت: دهه فجر ریشه تمام مناسبت های انقلاب اسلامی است و پیروزی انقلاب اسلامی معجره قرن بود و هیچ کس هم تصور نمی کرد که در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح شاه، امام راحل به پیروزی دست پیدا کند و نباید از این پیروزی به سادگی گذشت

حسینی متذکر شد: دهه فجر بسیار باشکوه و بزرگ است به همین خاطر هر چه برای گرامیداشت دهه فجر، کار صورت بگیرد، همچنان کم خواهد بود زیرا تجلی حاکمیت غدیر در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ متبلور شد و آنچه دشمن اجازه نداد در طول تاریخ اتفاق بیافتد، به دست امام راحل رنگ واقعیت به خود گرفت.

این مسئول بیان داشت: از ویژگی های مهم برنامه های ایام الله دهه فجر این است که این برنامه ها باید مردمی باشد و در راستای منویات مقام معظم رهبری بتوان زحمات امام راحل (ره)، شهدا و دستاوردهای نظام را معرفی و پاسداری کرد.

حسینی، تبیین بینش سیاسی و تاریخی مردم، تقویت گفتمان انقلاب و ارتقای باور عمومی به‌ ویژه نسل جوان، ایجاد فضای پرشور برای تقویت وحدت و وفاق ملی، هویت‌بخشی به نسل جوان، تبیین پیشرفت دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف، برجسته‌سازی نقش محوری مردم در پیروزی انقلاب و صحنه‌های مختلف آن را رویکرد محتوایی برنامه‌های کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر ورامین عنوان کرد.

وی افزود: تزئین فضای داخلی و خارجی دانشگاه‌ها، نصب نبر و پلاکارد در ارتباط با دهه مبارک فجر، پخش سرودهای حماسی و انقلابی از سیستم صوت دانشگاه ها و ارسال پیامک برای دانشجویان و اساتید با موضوع دهه فجر از جمله طرح‌های این کمیته است.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین ادامه داد: فراخوان آثار هنری استادان در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی، هماهنگی با بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در خصوص برنامه های منسجم و مرتبط با این ایام و صدور بیانیه از سوی جامعه دانشگاهی، تجدید بیعت با آرمان های امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی در مرقد مطهر بنیان گزار نظام و گلباران مزار پاک شهدا، برپایی نمایشگاه ارزشمند امام خمینی(ره) در سطح مراکز علمی و دانشگاه ها و دیدار جامعه دانشگاهی شهرستان با ائمه محترم جمعه، فراخوان هنری در خصوص ارسال بهترین عکس از روز راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان با اهداء جوایز نفیس به ۵ نفر از برندگان،تقدیر از خانواده های معظم شهدا شهرستان ورامین-پیشوا و تهیه ده هدیه و اهدا آن به خانواده های آنها و برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و معرفی افراد برتر جهت ارائه گواهی معتبر دوره از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از جمله برنامه های این کمیته خواهد بود.

وی بصیرت افزایی و روشنگری را سرلوحه برنامه های دهه فجر این شهرستان دانست و بر حضور فعال قشر جوان دانشجو و فرهنگی در این ایام تاکید داشت.

اجرای طرح مفتاح‌الجنه در ورامین/ راه اندازی تست قند خون رایگان همزمان با دهه فجر

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین گفت: برگزاری مراسم جشن ورود امام خمینی(ره) و آغاز دهه فجر ویژه مخاطبین فرهنگی امداد و انجام فضاسازی و امور تبلیغی در مراکز فرهنگی و از برنامه‌های این ایام است.

حمید آرونی با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین متذکر شد: دهه فجر سرآغاز پیروزی بزرگ ملت سرافراز ایران بر استکبار جهانی و پرتوافشانی اسلام ناب محمدی(ص) در این کشور است، از این رو این ایام مبارک و خجسته باید به بهترین شیوه ممکن گرامی داشته شود.

وی با تأکید بر احیا و استمرار ارزش‌های انقلاب اسلامی و ضرورت حضور همه جانبه مردم در صحنه‌ها، یادآور شد: دهه فجر فرصتی برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن است.

آرونی متذکر شد: در طول ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مردم نقشی کلیدی در عرصه های مختلف و برهه های حساس تاریخ انقلاب داشتند و حضور مردم سبب شد امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت انکارناپذیر در جهان خودنمایی کند و اکنون نیز برنامه های دهه فجر باید مردمی باشد.

مسئول کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر ورامین افزود: مراسم دهه فجر نشان دهنده عظمت انقلاب است و باید با عظمت هرچه تمام تر برگزار شود، بنابراین کمیته همیاری و تشکل های مردمی ورامین  همچون سایر نقاط ایران اسلامی برنامه های ویژه ای را برای این ایام تدارک دیده است.

این مسئول گفت: محتوا و کیفیت برنامه ها از اهمیت خاصی برخوردار است و نیاز است همه نسبت به آن دقت کنند و با حساسیت خاصی بدان بپردازند و در اجرای برنامه باید اندیشه های امام راحل ترسیم شود، همچنین تقویت گفتمان انقلاب و معرفی دست آوردهای نظام، تبیین تفاوت های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها باید از اهداف برنامه ها باشد.

وی توجه به نوآوری و برگزاری برنامه مفید در کنار تبیین ویژگی های شخصیتی و اجتماعی و مبارزاتی امام (ره) مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: این ویژگی های امام راحل( ره) می بایست در اولویت برنامه های این کمیته قرار گیرد.

 

آرونی اضافه کرد: بر همین اساس تلاش برای ابتکار عمل در برگزاری برنامه‌های این دهه و اجرای مراسم‌های جذاب و جوان‌پسند می‌تواند در تجدید میثاق این قشر موثر با آرمان‌های نظام و انقلاب حائز اهمیت باشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین بیان داشت: تجلیل از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان از برنامه‌های مهم کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر ورامین است که سرلوحه مراسم‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش با موضوع انقلاب و ولایت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و با همکاری سازمان هلال احمر در روز ۱۲ بهمن، افتتاح پروژه‌های بهسازی معابر روستای زواره‌ور و کویرآباد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۳ بهمن ماه، انجام تست قندخون توسط کمیته امداد امام (ره) با همکاری هلال احمر روز دوشنبه ۱۴ بهمن، برپایی ایستگاه جذب و سازماندهی نیروهای داوطلب و امدادی توسط هلال احمر روز سه شنبه ۱۵ بهمن و اجرای طرح مفتاح‌الجنه روز چهارشنبه ۱۶ بهمن توسط کمیته امداد نیز برنامه‌ریزی شده است.

آرونی افزود: برگزاری مراسم جشن ورود امام خمینی(ره) و آغاز دهه فجر ویژه مخاطبین فرهنگی امداد و انجام فضاسازی و امور تبلیغی در مراکز فرهنگی و خوابگاهی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی در پایان گفت: باید از ظرفیت‌ همه دستگاه‌های دولتی و مردمی برای برگزاری مراسم مربوط به این ایام بهره ببریم تا دهه فجر باشکوهی برای ملت ایران رقم بخورد.

تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار/ ورزشکاران نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین از تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار در این شهرستان طی ایام دهه فجر خبر داد و گفت: رهبری بارها فرمودند که باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود،  به همین خاطر برخی برنامه های دهه فجر با محوریت تجلیل از خانواده شهدا برنامه ریزی شده است.

مجید بذرافشان با اشاره اهمیت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ورزشکاران همگام و همراه با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا کردند و پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همواره در چارچوب خط ولایت و رهبری، با درخشش در میادین مختلف ورزشی ملی و جهانی و اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی موجبات خوشنودی مقام معظم رهبری شدند.

این مسئول افزود: مقام معظم رهبری بارها با پیام تبریک و ملاقات حضوری ورزشکاران را مورد توجه ویژه خویش قرار دادند و این خود نقش مهمی در روحیه ورزشکاران داشته است.

بدرافشان عنوان کرد: رهبری همواره جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش تشویق می کنند و جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که این سخن رهبری را به خوبی اجرا می کنند و رزمندگان در جنگ تحمیلی علاوه بر حضور در نبردهای نظامی، از اوقات فراغت خود استفاده می کردند و با تجهیزات نظامی، ابزارهای ورزشی می ساختند وبه ورزش می پرداختند و از طرف دیگر از طریق آموزش و پرورش به تحصیل خود نیز ادامه می دادند.

این مسئول با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان داشت: رهبری بارها فرمودند که باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود و این وظیفه همه مسئولان است که در بزرگداشت شهدا همت کنند به همین خاطر برخی برنامه های دهه فجر با محوریت تجلیل از خانواده شهدا برنامه ریزی شده است.

 

وی ادامه داد: به منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد که برگزاری همایش راهپیمایی و کوهپیمایی عمومی، مسابقه دوچرخه‌سواری، مسابقات والیبال جوانان و بزرگ‌سالان، مسابقات فوتسال و طناب‌کشی، انجام ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی در روستاها و محلات شهر از جمله این برنامه‌ها است.

بذرافشان اضافه کرد: در بخش فرهنگی اداره ورزش و جوانان ورامین ، امسال برنامه‌هایی همچون تجلیل از خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای ورزشکار، تقدیر از چند جانباز جنگ تحمیلی،‌ تقدیر از پیشکسوتان ورزشی در رشته‌های مختلف و همچنین چند برنامه دیگر مفرح و آموزنده را تدارک دیده است.

مسئول کمیته ورزش و جوانان با اشاره به برنامه ریزی گسترده برای برپایی جشنواره شعر طراوات گفت: برای شروع قدرتمند این جشنواره کمیته‌های تخصصی متشکل از شاعران و خبرنگاران در نظر گرفته شده است و احکامی در این رابطه صادر شده است و  تشکیل ۱۱ کمیته اجرایی و تخصصی از برنامه‌های ابتدایی کار مدنظر قرار گرفت که با همکاری برخی از شاعران و خبرنگاران پایه‌ریزی شد.

بذرافشان یادآور شد: جشنواره مذکور از هم اکنون فراخوان زده شده است و علاقمندان می‌توانند با ارجاع اشعار خود که با موضوعات ورزش، سلامتی، زندگی و نشاط در نظر گرفته شده شانس خود را برای کسب رتبه‌های برتر آزمایش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ائمه معصومین(ع) نیز همواره مردم را به ورزش کردن توصیه می فرمودند و این سخن همواره در ذهن تمامی مردم است که عقل سالم در بدن سالم است و اگر جامعه ما در ورزش هزینه کند، چندین برابر آن را در بحث درمانی صرفه جویی خواهد کرد و در حقیقت خرج کردن در ورزش یک نوع سرمایه گذاری برای آینده است.

بذرافشان متذکر شد: دهه فجر همه ساله برای ما افتخارآفرین بوده و امسال نیز باید این یوم الله با شکوه خاصی رقم بخورد تا بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی شود.

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های جنوبشرق استان تهران برگزار می شود

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین گفت: دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های جنوبشرق استان تهران برگزار می شود.

فتح الله فرجی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های جنوبشرق استان تهران اظهار داشت: سال گذشته و پس از دهه مبارک فجر، اولین نمایشگاه مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری های جنوب شرق استان تهران با استقبال کم نظیر خبرنگاران و اصحاب رسانه به مدت سه روز در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین افزود: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها سبب ایجاد همدلی و وفاق بین اصحاب رسانه و قلم می شود و سال گذشته یک محبت و انس مثال زدنی در حاشیه این نمایشگاه ایجاد گردید.

وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه مسئولان و مدیران اجرایی در میان خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر شده و به سوالات آنان پاسخ می دادند و زمینه انعکاس معضلات و توقعات مردم بهتر از گذشته فراهم گردید.

فرجی اضافه کرد: برگزاری اولین نمایشگاه مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری های جنوبشرق استان تهران، سبب آشنایی مردم با رسانه های فعال خبری در این حوزه شد و این امر برای بسیاری از شهروندان جالب توجه بود.

مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین گفت: این نمایشگاه در راستای انعکاس فعالیتهای مطبوعات در خصوص برنامه های ویژه دهه مبارک فجر افتتاح می شود تا رخدادهای سال جاری و نیز تاریخچه فعالیت رسانه ای مطبوعات و رسانه های جنوب شرق استان تهران جمع آوری و در منظر عموم قرار گیرد.

فرجی متذکر شد: برنامه های متفاوت همچون سوال و پرسش حاضران از مسئولان رسانه های دیداری و شنیداری و همچنین بازدید از از غرفه های رسانه های شرکت کننده در این نمایشگاه از جمله برنامه هایی میباشد که در نظر گرفته شده است.

دهه فجر

این مسئول عنوان کرد: ایام الله دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای ارایه خدمات دولت و بیان نقطه های درخشان انقلاب اسلامی به جوانان و نو جوانان است و رسانه ها در در این ایام در جامعه امید آفرین باشند و پیام عظمت انقلاب را به نسل امروز منتقل کنند.

وی کار فرهنگی و اطلاع رسانی به نسل چهارم انقلاب را دارای اهمیت خاص دانست و اظهار داشت: ما با نسلی روبرو هستیم که نه تنها انقلاب را ندیده اند، بلکه دفاع مقدس را نیز درک نکرده اند و انتقال مفاهیم والای انقلاب اسلامی به این نسل، از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین بیان داشت: کمیته ارتباطات و رسانه‌های ستاد دهه فجر ورامین می‌تواند به عنوان پل ارتباطی بین ستادهای شهرستانی و بخش‌های مختلف عمل کند تا خبرهای دهه فجر به بهترین نحو منعکس شود.

فرجی با اشاره به آیین‌نامه کمیته ارتباطات و رسانه‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: این کمیته به منظور پوشش خبری و اطلاع‌رسانی مناسب آیین‌های عمومی و آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر و انعکاس مناسب اخبار و عملکرد کمیته‌ها و ستادهای این دهه تشکیل می‌شود.

وی نقش رسانه ها را در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن موثر دانست و تاکید کرد: رسانه ها با ارائه برنامه های مناسب می توانند قدم های موثری را در جهت افزایش آگاهی های مردم بردارد.

این مسئول با تاکید بر فعال سازی روابط عمومی های ادارات و دستگاه های مختلف در این ایام برای اطلاع رسانی فعالیتهای دستگاه های ذیربط ، افزود: خبرگزاریها، روزنامه ها و نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی در فضاهای مجازی که دل در گرو این نظام و انقلاب دارند باید برای پوشش مناسب مراسم گوناگون ایام الله بیش از پیش تلاش کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.