خانه » اخبار و رویدادها » نتایج انتخابات شورای هیئات مذهبی در ورامین مشخص شد

نتایج انتخابات شورای هیئات مذهبی در ورامین مشخص شد

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی ورامین خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، حجت الاسلام رضا غلامی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان ورامین اظهار داشت: این انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه پیدا کرد و نمایندگان هیئات مذهبی شهرستان ورامین برای انتخاب شورای جدید به پای صندوق های رأی رفتند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این انتخابات طی سه مرحله به هیئات مذهبی پیامک ارسال و از علاقه مندان به کاندیداتوری دعوت شد تا با حضور در اداره تبلیغات اسلامی، جهت انتخابات فوق ثبت نام کنند.

غلامی عنوان کرد: در این انتخابات افرادب می توانستند نامزد شوند که یا مسئول هیئت و یا ۵ سال سابقه حضور در هیئت امنا هیئت را داشته باشد و همچنین التزام عملی به ولایت فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی و نداشتن سوء سابقه کیفری از دیگر شرایط نامزدی در انتخابات شورای هئات مذهبی بود.

این مسئول اضافه کرد: حداقل مدرک تحصیلی برای کاندیداتوری نیز مدرک کارشناسی بدون که با مجوز اداره کل، افرادی که مدرک فوق دیپلم داشتند نیز می توانستند در این انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: در مجموع ۱۶ نفر برای حضور در انتخابات شورای هیئات مذهبی ورامین حائز شرائط لازم شده و پس از برگزاری انتخابات ۷ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۳ نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل این شورا برگزیده شدند.

غلامی بیان داشت: پس از شمارش آرا، آقایان سید مجتبی حسینی، پرویز خانی، حسن شیخ امیرلو، اصغر راندی، محمد کاظم شیرکوند، علیرضا تاجیک اسماعیلی و علیرضا اردستانی محمدی به عنوان اعضای اصلی و آقایان غلامحسن احمدی خاوه، قربانعلی عابدلو و علیرضا جوشقانی به عنوان اعضای علی البدل این شورا برگزیده شدند.

وی  با بیان اینکه هیئت های مذهبی سرمایه های دینی و مذهبی کشور هستند گفت: ساماندهی هیئات مذهبی برای اجرای برنامه های کمی و کیفی در مناسبت های ملی و مذهبی از مهمترین وظایف شورای هیئات مذهبی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین تأکید کرد: شورای هیئات مذهبی به عنوان بازوی اداره تبیلغات اسلامی محسوب می شود و برای حضور هیئات در جلسات و رفع اختلافات در هیئات مذهبی این شورا وارد عمل شده و وظیفه انجام امور را بر عهده می گیرد.

این کارشناس مذهبی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۷۰ هیئت در سطح شهرستان ورامین مشغول به فعالیت می باشند که ۳۰ هیئت نیز در مراحل کسب مجوز برای تأسیس هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.